کرملین “بزرگترین” امواج پهپادهای کامیکازه را پرتاب کرد

مقامات روز دوشنبه گفتند که پدافند هوایی اوکراین 35 پهپاد ساخت ایران را بر فراز کیف در آخرین حمله شبانه روسیه سرنگون کرد، در حالی که حملات نیروهای کرملین در سراسر اوکراین منجر به کشته شدن چهار غیرنظامی شد.

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف، گفت تقریبا 60 هواپیمای بدون سرنشین توسط روسیه پرتاب شده است و آن را “بزرگترین” چنین حمله ای از زمان آغاز جنگ در فوریه 2022 توصیف کرد.

موجی از پهپادهای کامیکازه روسیه علیه کیف و سایر اهداف در اوکراین پرتاب شد. (نه)

کلیچکو در بیانیه ای در تلگرام نوشت: «من از ساختمان بلندمرتبه ای بازدید کردم که در شب مورد اصابت ترکش های پهپاد روسی قرار گرفت.

به گفته کلیچکو، “شب گذشته، بربرها بزرگترین حمله را با هواپیماهای بدون سرنشین کامیکازه انجام دادند. تقریبا 60 “شاهد” پرتاب شد که بیش از نیمی از آنها کیف را هدف قرار دادند.

پهپادهای شاهد که روسیه آن‌ها را به نام Geran-2 تغییر نام داده، مملو از مواد منفجره هستند و از قبل برنامه‌ریزی شده‌اند تا در بالای سرشان پرسه بزنند تا زمانی که به سمت هدف فرو بروند.

به گفته سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی شهر کیف، پنج نفر در پایتخت بر اثر سقوط آوار هواپیمای بدون سرنشین زخمی شدند. هشدار حمله هوایی بیش از سه ساعت در طول شب به صدا درآمد.

کلیچکو در یک پست تلگرامی گفت، بقایای هواپیماهای بدون سرنشین به یک ساختمان آپارتمانی دو طبقه در منطقه غربی سویاتوشینسکی کیف برخورد کردند، در حالی که آوارهای دیگر به خودرویی که در نزدیکی پارک شده بود برخورد کرد و آن را به آتش کشید.

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف، در مقابل یک ساختمان آپارتمانی که توسط یک پهپاد در جریان حمله روسیه در 8 مه 2023 سرنگون شد، آسیب دیده است. (AP Photo/Andrew Kravchenko) (AP)

روسیه به دلیل تهاجم تمام عیار به اوکراین با تحریم های اقتصادی و محدودیت های زنجیره تامین خود مواجه شده است.

مسکو به طور معمول برای تقویت قدرت آتش خود به پهپادهای شاهد ایرانی روی آورده است.

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که گلوله باران 127 هدف روسیه در مناطق شمالی، جنوبی و شرقی اوکراین سه غیرنظامی کشته شدند.

به گفته مقامات، بمب افکن های دوربرد روسیه تا هشت موشک کروز را به سمت منطقه اودسا در جنوب اوکراین پرتاب کردند. یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

مردی در یک آپارتمان در یک ساختمان مسکونی در 8 مه 2023 در کیف، اوکراین، در داخل آپارتمانی ایستاده است که توسط بقایای یک پهپاد رهگیری شده روسی آسیب دیده است. (عکس از رومن پیلیپی/گتی ایماژ) (گتی)

در همین حال، روسیه پیش از برگزاری مراسم بزرگداشت سالانه روز سه‌شنبه به مناسبت شکست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، محدودیت‌های امنیتی بزرگی را اعمال کرد و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و خدمات اشتراک‌گذاری سواری را در بزرگترین شهرهای خود – حتی جت اسکی در کانال‌های سن پترزبورگ – محدود کرد.

رسانه های روسی اعلام کردند که حداقل 21 شهر روسیه رژه نظامی 9 مه – که اصلی ترین جشن روز پیروزی در سراسر روسیه است – برای اولین بار پس از سال ها لغو شدند.

– گزارش با آسوشیتدپرس، CNN

راهبان “طرفدار روسیه” در برابر دستور اخراج مقاومت می کنند

رااینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.