کشاورزان دانمارکی از تصمیم برای لغو همه راسوهای Denmarks به دلیل ترس از جهش COVID ابراز تاسف می کنند

کشاورزان خز دانمارکی می گویند پس از آنکه بزرگترین صادرکننده خز راسو در جهان تصمیم گرفت تمام 15 میلیون راس گوسفند را در مزارع دانمارک از بین ببرد ، ضربه جدی دیده است تا خطر انتقال مجدد آنها را به حداقل برساند ویروس کرونا برای انسانها – تصمیمی که باعث ابرو شدن کارشناسان بهداشت نیز شده است.

فرانک آندرسن ، پرورش دهنده پرورش ، روز پنجشنبه به پخش کننده دانمارکی DR گفت: “من فکر نمی کنم که یک حرفه راسو در آینده وجود داشته باشد.”

آقای آندرسن ، که از 15 سال گذشته در کنار هجورینگ در شمال هند با پدرش یک مزرعه راسو را اداره کرده است ، گفت: “من امیدوارم که آنها مدارکی در پشت (ادعای خود) داشته باشند و این تصمیم درستی باشد.” دانمارک، و حدود 15000 حیوان دارد.
Thorbjoern Jepsen ، پرورش دهنده مینک ، یک راسو را نگه می دارد ، زیرا پلیس به زور به مزرعه پرورش او در Gjoel ، دانمارک دسترسی پیدا کرد
Thorbjoern Jepsen ، پرورش دهنده مینک ، یک راسو را نگه می دارد ، زیرا پلیس به زور به مزرعه پرورش او در Gjoel ، دانمارک دسترسی پیدا کرد (AP / هنینگ باگر)

دولت روز چهارشنبه گفت که جهش در COVID-19 در 12 نفری که در قسمت شمالی کشور به وسیله راسوها آلوده شده اند مشاهده شده است. آنها از برنامه های خود برای از بین بردن همه راسوها در کشور خبر دادند و قول دادند خسارت کشاورزان را جبران کنند و اقدامات سختگیرانه قفل را در مناطقی از کشور اتخاذ کردند.

محدودیت ها از هفت شهرداری ژوتلند شمالی از جمعه اعمال می شوند و در ابتدا تا 3 دسامبر ادامه دارند.

کافه ها ، رستوران ها ، وسایل حمل و نقل عمومی و تمام ورزش های عمومی داخل سالن بسته خواهد شد.

اما Fur Europe ، یک سازمان چتر مستقر در بروکسل ، به نمایندگی از انجمن های ملی در 28 کشور اروپایی ، گفت که هیچ نشانه ای وجود ندارد که پرورش گوشت راسو یک عامل مهم در انتقال ویروس است. این گروه از دانمارک خواست تا تحقیقات خود را برای بررسی در بین دانشمندان بین المللی منتشر کند.

این گروه گفت: “کارشناسان و مقامات دولتی توافق می کنند که پرورش گوساله نقش مهمی در شیوع COVID-19 ندارد.”

کارشناسان پزشکی همچنین از ادعای دانمارک در مورد ویروس جهش یافته متعجب شدند.

پرورش دهنده مینک Thorbjoern Jepsen در محفظه خود ، در مزارع تولید راسو در Gjoel ، دانمارک با قورباغه قدم می زند
پرورش دهنده مینک Thorbjoern Jepsen در محفظه خود ، در مزارع تولید راسو در Gjoel ، دانمارک با قورباغه قدم می زند (AP / Mads Claus Rasmussen)

جیمز وود ، رئیس دامپزشکی دانشگاه کمبریج ، گفت که اهمیت واقعی جهش های گزارش شده در دانمارک “(هنوز) توسط جامعه علمی بین المللی ارزیابی نشده و (بنابراین) مشخص نیست.”

ویروس کرونا به طور مداوم در حال تکامل است و تا به امروز ، هیچ مدرکی وجود ندارد که هیچ یک از جهش ها بر تأثیر COVID-19 بر روی افراد تأثیر بگذارد.

یان جونز ، استاد ویروس شناسی از دانشگاه ردینگ ، گفت: دانمارک که تخمین می زند 17 میلیون خز در سال تولید کند ، “به وضوح موضع احتیاطی را اتخاذ می کند.”

ماه گذشته ، پس از گزارش عفونت COVID-19 در میان سهام موجود در آن ، دانمارک شروع به کشتن میلیون ها راسو در شمال کشور کرد. در سراسر کشور اکنون حداقل 207 از 1113 مزرعه پرورش خز در دانمارک آلوده شده اند.

کارمندان اداره دامپزشکی و مواد غذایی دانمارک و آژانس مدیریت اضطراری دانمارک یک کانتینر را در یک مزرعه راسو در Gjoel ، دانمارک حمل می کنند
کارمندان اداره دامپزشکی و مواد غذایی دانمارک و آژانس مدیریت اضطراری دانمارک یک کانتینر را در یک مزرعه راسو در Gjoel ، دانمارک حمل می کنند (AP / هنینگ باگر ریتزاو)

در هلند ، یكی دیگر از تولیدكنندگان خز راسو ، فقط راسوها در مزرعه ای كه مشخص شده است آلوده شده اند از بین می روند. راسوهای آلوده در مجموع 69 مزرعه هلندی پیدا شده و بیش از یک میلیون حیوان از بین رفته اند.

در ماه آگوست ، دولت هلند اعلام كرد كه در حال افزایش تعداد اجباری پرورش گوشت راسو در این كشور تا سه سال در میان تعداد فزاینده عفونت ویروس كرونا در مزارع خز است.

این صنعت قبلاً در تلاش بود تا تمام مزارع تولید گوشت راسو هلندی را تا سال 2024 ممنوع کند ، اما اکنون به بهار 2021 منتقل شده است.

در جنوب سوئد ، این ویروس در مجموع 10 مزرعه پرورش گوشت راسو پیدا شد و آژانس خبری سوئدی TT گفت که هیچ برنامه ای برای از بین بردن حیوانات وجود ندارد.

هاکان هنریکسون ، رئیس دامپزشکی شورای کشاورزی سوئد گفت جهش گزارش شده توسط دانمارک در سوئد دیده نشده است.

کوپنهاگن فور ، تعاونی 1500 پرورش دهنده دانمارکی ، 40 درصد از تولید جهانی راسو را تشکیل می دهد. بیشتر صادرات آن به چین و هنگ کنگ انجام می شود.

جسپر کریستنسن ، پرورش دهنده گفت که کشاورزان باید منتظر بمانند و ببینند دولت چه خسارتی به آنها پیشنهاد می دهد.

وی به صدا و سیمای DR گفت: “ما همچنین برخی گیاهان را پرورش می دهیم و شاید بتوانیم از این طریق امرار معاش كنیم.”

آقای کریستنسن حدود 15000 راسو در مزرعه خود در نزدیکی Esbjerg در جنوب غربی دانمارک دارد.

مایک کوردر در آمستردام و ماریا چنگ در لندن در تهیه این گزارش مشارکت داشته اند.