گزارش نهایی وکیل X به محقق ویژه برای بررسی رفتار توصیه می کند

گزارش نهایی به رسوایی وکیل X نیکولا گوبو و خبرچین پلیس سابق و افسران مربوطه پلیس ویکتوریا را برای ارجاع به یک بازپرس ویژه توصیه کرده است.

کمیساریای سلطنتی مارگارت مک موردو گزارش نهایی خود را قبل از ارائه گزارش در پارلمان به لیندا دسائو ، فرماندار ویکتوریا تحویل داد.

این گزارش که به طور گسترده رفتار وکلای دادگستری سابق گنگلند را بررسی کرده است ، 127 روز پس از شروع تحقیق ارائه می شود.

در این گزارش ، کمیسیونر مک موردو گفت که بازپرس ویژه بررسی خواهد کرد که آیا مدارک کافی برای خانم گوبو و اعضای پلیس درگیر برای داشتن اتهام کیفری یا نظم و انضباط وجود دارد.

“کمیسیون توصیه می کند که رفتار خانم گوبو و افسران پلیس فعلی و سابق پلیس ویکتوریا به یک بازپرس ویژه ارجاع شود تا بررسی کند آیا شواهد کافی برای ایجاد اتهامات کیفری علیه آنها وجود دارد یا / و اتهامات انضباطی در مورد ویکتوریای فعلی افسران پلیس “گزارش قرائت شده است.

“توصیه های کمیسیون با هدف تقویت و پشتیبانی پلیس ویکتوریا در کار خود برای محافظت از جامعه در برابر فعالیت های جنایی و حمایت از حقوق شهروندان ، ضمن تقویت عملکرد و اعتماد عمومی به سیستم دادرسی کیفری ویکتوریا است.”

گزارش نهایی درباره رسوایی وکیل X قرار است منتشر شود. (9 جدید)

مجموعه ای از اصلاحات و در مجموع 111 توصیه انجام شد ، از جمله افزایش پاسخگویی و شفافیت در استفاده و مدیریت منابع انسانی از سوی پلیس ویکتوریا ، ایجاد یک مدل نظارت خارجی مستقل ، تقویت تعهدات افشای پلیس و بهبود جنبه های تنظیم حرفه وکالت.

در این گزارش همچنین تدابیر حاکمیتی و نظارتی برای اطمینان از اینکه پلیس ویکتوریا و سایر آژانسهای مربوطه “به روشی م andثر و به موقع” اعمال کرده اند ، پیشنهاد شده است.

کمیسیون سلطنتی قبلاً نقش خانم گوبو را به عنوان خبرچین پلیس در نظر گرفته بود ، جایی که وی علیه مشتریان خود اطلاع داد ، ممکن است بیش از 1000 پرونده در سیستم قضایی کیفری را تحت تأثیر قرار دهد.

یافته های جدید می تواند محکومیت مجرمان گانگاندای بیشتری را که موضوع اطلاع رسانی خانم گوبو بودند ، لغو کند.

بسیاری از جنایتکاران از زمان پایان کمیسیون ، با تبرئه دو مشتری از جرایم خود ، فرجام خواهی کرده اند.

پس از افشای اطلاعات وکیل X نیکولا گوبو ، زلاته سیوتانوفسکی از جرایم قاچاق مواد مخدر تبرئه شد. (نه)

خانم مک موردو گفت در حالی که جامعه ممکن است توانایی پلیس ویکتوریا در تأمین محکومیت علیه افرادی که به ارتکاب “جرائم جدی خشن و مرتبط با مواد مخدر” متهم شده اند – با کمک خانم گوبو – به عنوان “نتیجه مثبت” ببیند ، این یکپارچگی سیستم عدالت کیفری را تضعیف می کند .

وی در این گزارش گفت: “این نظر گرچه قابل درک است ، اما از عواقب گسترده و مضر رفتار خانم گوبو و پلیس ویکتوریا چشم پوشی می کند.”

خانم مک موردو گفت که هر دو مشتری سابق خانم گوبو ، که از جرایم خود تبرئه شدند ، “پس از محاکمات ناعادلانه سالهای زیادی را در زندان گذرانده اند” از آزادی محروم شده اند.

وی گفت: “تعداد زیادی از افراد دیگر به دنبال اعتراض به محكومیت خود هستند.”

“جلسات دادرسی و استعلامات زیادی با هزینه عمومی انجام شده است و احتمالاً موارد بیشتری نیز وجود دارد.

“این حوادث یکپارچگی سیستم عدالت کیفری را به خطر انداخته ، به اعتبار حرفه وکالت لطمه زده و اعتماد عمومی به پلیس ویکتوریا را کاهش داده است.”