آموزش افزایش شتاب خودرو

اگزوز وظیفه خراج کردن هوای موتور را به بیرون دارد . معمولا در خودرو های معمولی ، مسیر خروجی هوا از موتور تا سر اگزوز بسیار پیچ در پیچ طراحی می شود . معمولا خودرو هایی با دیفرانسیل عقب در زمینه شتاب گیری عملکرد بهتری دارند و میتوان گفت در صورت عقب بودن دیفرانسیل یک خودرو، نیرو محرکه موتور که به چرخ ها وارد میشود ابتدا به چرخ های عقبی وارد شده و اتومبیل را وادار به حرکت میکند؛ این نوع از حرکت باعث شتاب گیری هرچه بیشتر نسبت به حرکت از طریق چرخ های جلویی خواهد شد. این پیچ و تاب در اگزوز معمولا به خاطر کاهش میزام صدای خروجی مواقع نتواند با شتاب مناسب از اگزوز خارج شود و در برخی مواقع حتی برگشت بخورد . بعد از یک مدت استفاده از ماشین ، ماشین دچار کاهش شتاب شده و باعث خستگی راننده می شود ، اگر ماشین شما دچار این موضوع شد ، حتما آن را پیش تعمیر کار ببرید تا آن را برای شما درست کند .اگر قصد دارید که شتاب خودروی خود را افزایش دهید ، باید قدرت خروجی آن را افزایش دهید .

افزایش شتاب خودرو2- عمدتا به وسیله یک فرد متخصص انجام می پذیرد ، با توجه به نوع موتور ، تغییراتی در آن داده می شود که باعث افزایش محسوس قدرت موتور می گردد. یکی از مهم ترین عناصری که در جریان احتراق موتور حضور دارد ، اکسیژن است که مستقیما از هوای بیرون به درون موتور خودرو وارد می شود . و نکته دوم در زمان تعویض روغن استفاده از شوینده موتور است ، شوینده موتور ماده پاک کننده بسیار قوی میباشد که قبل از تعویض روغن بایستی درون موتور ریخته شود که در نهایت کافی است بعد از این کار موتور 20 دقیقه کار کند (بهتر است ماشین رانده شود) این ماده علاوه بر اینکه داخل موتور را کاملاً پاک میکند میتواند صافی کارتر را نیز پاک کند که در نتیجه این کار پمپاژ روغن به نحو احسنت انجام خواهد شد. دقت داشته باشید برای اینکه بهتر متوجه شوید باید بگوییم که در زمان نصب همزمان توربوفن مکانیکی سیموتا و فیلتر هوا متاسفانه خودرو به دلیل کاهش جریان هوا کشش کافی را نخواهد داشت پس شما بایستی فیلتر هوا را حذف کنید. توربوفن ها چند نوع هستند که شامل توربو فن های طرح که نسخه اورجینال نبوده و بسیار شکننده هستند که در فشار زیاد جریان هوا بعد از مدتی دچار شکستگی میگردند و یا اینکه بلبرینگ آنها دچار نقص میگردد ، نسخه دیگر نیز simota میباشد که خود دارای نسخه های اصل و بدل هستند.

تنظیم باد لاستیک بسته به فصول مختلف تنظیم میگردد اما در مورد شتاب بایستی باد دقیق بسته به شرایط تنظیم گردد. چه مواقعی در درگ باید باد لاستیک بیشتر باشد؟ زمانی که میخواهید حرکات نمایشی اجرا کنید بدون شک بهتر است باد لاستیک ها بیشتر باشد همچنین اگر درگ شما کوتاه نیست و میزان سرعت در آن اهمیت دارد بهتر است میزان باد لاستیک را بیشتر کنید چراکه شتاب بیشتر خواهد شد (به دلیل چسبندگی کمتر) که البته ناگفته نماند در زمان شروع شاید هرزگردی شما بیشتر شود که با کمتر کردن میزان گاز اولیه میتوانید این موضوع را رفع کنید. و همچنین در جریان هوای ورودی موتور تاثیر دارد و اگر آن را هر ماه و یا 6 ماه یک بار چک کنید ، از کند و پایین آمدن سرعت ماشین جلوگیری می شود و دیگر ماشین شما دچار کندی سرعت نخواهد شد . اگر به خودرو های اسپرت و مسابقه ای توجه کنید ، رانندگان این خودرو ها حتی صندلی های قسمت عقب خودرو را نیز کاملا حذف می کنند تا وزن ماشن پایین تر بیاید و سبک تر شود . نیترو عملکرد ها و قدرت های مخفی و فراموش شده موتور خودرو را از لحاظ ای سی یو پیدا می نماید و آن ها را برای ای سی یو روشن می نماید.

به جهت کاهش لرزش موتور، عمر قطعات مکانیکی افزایش پیدا کرده و آلودگی صوتی داخل کابین کمتر میشود. 1- خود راننده نیز می توان آن را انجام دهد ، تنها به تعویض برخی قطعات پرداخته و نوع پشرفته تر یا اسپرت تری را جایگزین آن می کنیم . این شتاب باعث بیشتر شدن سرعت عمل ماشین و همچنین نشانه چالاکی می باشد . صفحه دیسک مناسب برای شتاب بیشتر خودرو “صفحه دیسک زانتیایی” میباشد که در ایران نمیتوانید نمونه صفر آن را تهیه کنید چراکه چنین محصولی تولید نمیگردد اما میتوانید نسخه های استوک دیسک را تهیه کنید و آن را لنت کوبی کنید. البته توجه داشته باشید جنس لنت نیز در شتاب شما تاثیر خواهد داشت پس سعی کنید از لنت مناسب برای لنت کوبی صفحه استفاده کنید و بهترین جنس را انتخاب کنید. در تنظیم باد لاستیک برای درگ باید بدانید که لاستیک تایرها باید بیشتر از حالت معمول باشد تا چسبندگی کمتر شود. چه مواقعی در درگ باید باد لاستیک کمتر باشد؟ هر چه وزن یک خودرو از مقدار استاندارد آن بیشتر شود ، در نتیجه قدرت بیشتری برای حرکت دادن آن نیاز است . اما با خرابی پمپ بنزین، سوخت مورد نیاز موتور تامین نشده، قدرت موتور کم شده و از شتاب خودرو کاسته میشود.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد {شتاب ماشین|شتاب|افزایش شتاب خودرو|افزایش شتاب خودرو ایران کارز|ایران کارز|افزایش شتاب ماشین} لطفا به بازدید از وب سایت ما.