رئیس بی‌بی‌سی در بحبوحه خشم به خاطر نقش در وام بوریس جانسون استعفا داد

رئیس بی‌بی‌سی در بحبوحه خشم به خاطر نقش در وام بوریس جانسون استعفا داد

رئیس بی‌بی‌سی روز جمعه پس از گزارشی که نشان داد او در افشای تضاد منافع احتمالی بر سر نقشش در تنظیم وام بیش از دو سال پیش ناکام ماند، استعفا داد. بوریس جانسوندر حالی که رسوایی های دوره پرتلاطم نخست وزیر سابق همچنان به گوش می رسد انگلستان زندگی عمومی.

پس از اینکه فاش شد که ریچارد شارپ هفته‌ها قبل از انتصاب او به پست بی‌بی‌سی به توصیه دولت، به تنظیم خط اعتباری کمک کرده است، پخش‌کننده ملی با بودجه عمومی تحت فشار سیاسی قرار گرفته است.

خط اعتباری 800000 پوندی (1.5 میلیون دلاری) از سوی تاجر ثروتمند کانادایی سام بلیت، یکی از عموزاده های جانسون تامین شد.

سخنرانی ریچارد شارپ، رئیس بی‌بی‌سی در مورد استعفا
ریچارد شارپ، رئیس بی‌بی‌سی، در بحبوحه خشم به خاطر نقش در نقش قرضی بوریس جانسون، استعفا داد. (بی بی سی)

شارپ، بانکدار سابق گلدمن ساکس و کمک کننده حزب محافظه کار، که ملاقاتی را بین بلیت و کارمند ارشد دولتی بریتانیا ترتیب داد تا در مورد پیشنهاد کمک مالی بلایت به بحث بنشیند.

جانسون در آن زمان رهبر حزب محافظه کار و همچنین نخست وزیر بریتانیا بود.

گزارشی درباره این قسمت توسط وکیل ارشد آدام هپینستال که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که شارپ “در افشای تضاد منافع احتمالی درک شده ناکام مانده است.”

این گزارش نشان داد که شارپ قبل از اینکه در اوایل سال 2021 به عنوان رئیس منصوب شود، نقش خود را در ضمانت وام به پنل انتصابات بی بی سی فاش نکرده است.

هپینستال در گزارش خود نوشت: «خطر این تصور وجود دارد که آقای شارپ برای انتصاب به دلیل کمک به … نخست وزیر سابق در یک موضوع مالی خصوصی توصیه شده است».

صفحه‌ای که یک گزارش خبری را از طریق پنجره‌های بی‌بی‌سی نشان می‌دهد، پس از اینکه ریچارد شارپ، رئیس هیئت مدیره اعلام کرد که از ریاست بی‌بی‌سی استعفا می‌دهد، در لندن، جمعه 28 آوریل 2023.
این گزارش نشان داد که شارپ قبل از اینکه در اوایل سال 2021 به عنوان رئیس منصوب شود، نقش خود را در ضمانت وام به پنل انتصابات بی بی سی فاش نکرده است. (AP)

او گفت: “ممکن است این تصور وجود داشته باشد که آقای شارپ در صورت انتصاب، از نخست وزیر سابق مستقل نخواهد بود.”

شارپ گفت که تا پایان ماه ژوئن در نقش خود در بی‌بی‌سی باقی می‌ماند تا زمانی که جستجو برای جانشینی انجام شود. او گفت که “سهوا” قوانین افشاگری را نقض کرده و برای “اولویت دادن به منافع بی‌بی‌سی” از این کار کناره گیری کرده است.

او گفت: «احساس می‌کنم که اگر تا پایان دوره مسئولیتم در این سمت باقی بمانم، این موضوع ممکن است مانع از کار خوب شرکت شود.

شارپ آخرین فرد از مجموعه سیاستمداران و مقاماتی است که به واسطه ارتباط آنها با جانسون، سیاستمداری کاریزماتیک و پر هرج و مرج که در سال 2019 نخست وزیر شد و سال بعد بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج کرد، سرنگون شدند.

خود جانسون سال گذشته پس از یک سری رسوایی‌ها بر سر پول، اخلاق و قضاوت برای همکارانش در حزب محافظه‌کار مجبور به استعفا شد. (AP)

خود جانسون سال گذشته پس از یک سری رسوایی‌ها بر سر پول، اخلاق و قضاوت برای همکارانش در حزب محافظه‌کار مجبور به استعفا شد.

زمانی که جانسون بر سر کار بود، تمهیدات مالی جانسون جرقه تحقیقات در مورد تامین بودجه بازسازی اقامتگاه رسمی نخست وزیر – معروف به رسوایی “پول نقد برای پرده ها” – و اینکه چه کسی هزینه تعطیلات جانسون را در جزیره موستیک در دریای کارائیب پرداخت کرده است.

جانسون همچنین در میان ده‌ها نفری بود که سال گذشته به دلیل شرکت در مهمانی‌های قانون‌شکن در ساختمان‌های دولتی در دوران قرنطینه COVID-19 توسط پلیس جریمه شدند. رسوایی “پارتی گیت” به پایان دوره نخست وزیری او کمک کرد.

استعفای شارپ، نخست وزیر کنونی، ریشی سوناک را از تصمیم گیری در مورد اخراج او باز می دارد. سوناک، یک بانکدار سابق که زمانی زیر نظر شارپ در گلدمن ساکس کار می کرد، تلاش کرده است تا ثبات را به دولت پس از سه سال پر فراز و نشیب تحت رهبری جانسون و هفت هفته ترن هوایی در زمان جانشینی لیز تراس، که در ماه سپتامبر پس از برنامه های اقتصادی کاهش مالیاتش استعفا داد، بازگرداند. آشفتگی مالی

بحران هایی که دولت بوریس جانسون را تکان داده است

سیاستمداران مخالف دولت محافظه کار را به تضعیف بی طرفی بی بی سی متهم کردند.

لوسی پاول، سخنگوی فرهنگ حزب کارگر، گفت: «این نقض به اعتبار بی‌بی‌سی آسیب‌های بیشماری وارد کرده و استقلال آن را در نتیجه حیله‌گری و نزاکت محافظه‌کاران تضعیف کرده است».

تحقیقات وام آخرین قسمت ناراحت کننده برای بی بی سی 100 ساله است که با هزینه مجوز سالانه 159 پوند (300 دلار) پرداخت می شود که توسط همه خانواده های دارای تلویزیون پرداخت می شود و توسط هیئت مدیره ای شامل نامزدهای بی بی سی و دولت نظارت می شود. منصوب شدگان

صدا و سیمای عمومی موظف است در پوشش خبری خود بی طرف باشد، اما غالباً یک فوتبال سیاسی است، به طوری که برخی از اعضای دولت محافظه کار در خروجی اخبار خود تمایل چپ را مشاهده می کنند و برخی لیبرال ها آن را به داشتن سوگیری محافظه کارانه متهم می کنند.

بی‌بی‌سی در ماه مارس زمانی که مجری برجسته ورزشی آن، بازیکن سابق فوتبال انگلیس، گری لینهکر، از سیاست مهاجرتی دولت در رسانه‌های اجتماعی انتقاد کرد، در طوفانی بر سر آزادی بیان و سوگیری سیاسی غرق شد.

Lineker تعلیق شد – و پس از آن که سایر مجریان ورزشی، تحلیلگران و بازیکنان لیگ برتر در همبستگی پخش بی بی سی را تحریم کردند، بازیابی شد.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.