قیمت موتور زانتیا – سایت قیمت ها

پروتون GEN۲، خودرویی ساخت کشور مالزی است که در سال ۲۰۰۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ موتور زانتیا استفاده شده است. همچنین موتور به کار برده شده از نوع 4 سیلندر XUM است. ازجمله مهمترین اجزای تشکیل دهنده استپر موتور، میتوان به موتور الکتریکی، فنر نگهدارنده، بوش جداکننده، شفت استپر و کلاهک اشاره کرد. از دیگر تغییرات میتوان به نصب راهنما بر روی آیینههای بغل و سیستم سنسور دندهعقب در این خودرو اشاره نمود. همانگونه که اشاره شد خودرو پژو پارس در واقع فیس لیفت موفقی از پژو ۴۰۵ است ولی این خودرو با توجه بهظاهر جذابتر آن خودرویی جوانپسند تر بوده و تغییراتی ازجمله رینگاسپرت و چراغهای اسپرت انطباق بیشتری با آن دارند. شاید انتخاب زانتیا توسط نیروهای پلیس راه تاییدی بر این ادعا باشد. این موتور که بر روی پارس ELX و زانتیا 1800 و سمند سریر نصب میشد بهترین و قدرتمند ترین موتوری بود که محصولات ایرانخودرو به خودشون دیدند . جالب است بدانید که این خودرو میتواند حداکثر سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۳ ثانیه است.

اولین نکتهای که به دست میآید صدای موتور است که وارد کابین میشود و با افزایش دور موتور این صدا آزار دهندهتر میشود. تنها امکانات این خودرو دکمه های کنترل روی فرمان است. تنها ایراد فنی 323 اتوماتیک را باید در گیرباکس آن جستوجو کرد که با تاخیر در معکوس دادن، باعث افت و واماندگی در سربالاییها میشود. استفاده از مطالب سايت اول خودرو تنها برای موارد غیر تجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع می باشد. بهعنوان مثال، برای پراید بعد از تعویض فیلتر روغن به ۳.۵ لیتر و قبل از آن به ۳ لیتر روغن نیاز دارید. به عبارتی در خودروی 405 چون ضرایب دنده یک یا سایر ضرایب تفاوت بیشتری داره ( بیشتره ) شما می بایست در دور 5000 دنده 1 رو تعویض کنید تا دنده 2 در دور 3500 قرار بگیره . با اینکه عمرش داره زیاد میشه ولی کم نیاورده و هنوز سرپاست .

در کل دوستان درباره ی این خودرو ی ایرانی، باید گفت پژو پارس LX، نسبت به سایر نسخههای پارس ارزش خرید بیشتری داشته و ظاهرا در جلب رضایت مالکان هم نسبت به تیپهای معمولی و ELX موفقتر عمل کرده است، ضمن اینکه بازار دست دوم آن هم پررونق است. امکانات پارس سال از LX کمتر است با این حال امکانات خوبی مانند آینه بغل برقی همراه با چراغ راهنما، تنظیم برقی پشت صندلی و داشبورد جدید در این خودرو تعبیه شده اند. داشبورد مقابل سرنشین به دو باکس مجهز شده است که فضایی کاربردی برای قرار دادن اشیا فراهم آورده اند. ازنظر تودوزی و داشبورد نیز این خودرو در دو تم مشکی و کرم به بازار عرضه میشود که تم کرم برای پارس سال و ELX در دسترس بوده و در آن تغییراتی در محل و نوع کنسولهای کنترلی نیز ایجادشده است. البته این مقدار ممکن است با توجه به تعویض فیلتر روغن (فیلتری که روغن را تصفیه و ناخالصیهای آن را جدا میکند)، نوع موتور و برخی عوامل دیگر تغییر کند. نسخه اتوماتیک این ماشین که به گیربکس چهار دنده مجهز است، تعویض حالت نرمی را دارد که به کیفیت بالای آن برمیگردد.

پژو پارس LX پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ۱۰۸ اسبی TU5 جای پیشرانه ۱.۸ لیتری ۸ سوپاپ ۹۷ اسبی XU7 (که از تکنولوژی قدیمیتری بهره میبرد) را گرفته است، قدرت و بازدهی مناسب پیشرانه TU5 به وضوح تاثیر خودش را میگذارد و تیپ LX نسبت به نسخه معمولی پارس از کیفیت فنی و عملکردی بالاتری برخوردار است و علاوه بر اینکه در شتابگیریها پژو پارس LX، عملکرد قابل قبولی دارد، در سواری و حرکت هم سرحال و باطراوت احساس میشود،(پژو پارس LX) اما دنده پنج سرعته دستی BE3 و پیشرانه این خودروی محصول ایران خودرو، چندان خوب نیست، ولی، چندان بد هم نیست و در مجموع نسبت به رقبایش قابل قبول است. عقربه کیلومتر شمار دردنا به عنوان چهارمین خودرو ملی که بر پایه سمند طراحی شده در 12 ثانیه به سرعت 100 میرسد اما این مسافت برای زانتیا در 10 ثانیه قابل طی کردن است. در صورت از کار افتادن سنسور اکسیژن اتومبيل قادر به تنظیم دقیق مخلوط سوخت و هوا نمیباشد که این مسئله در کشش اتومبيل قابل مشاهده است در صورتیکه آسیب وارده به مجموعه سنسور های اکسیژن زیاد باشد خاموش شدن و نوسان دور موتور را نیز در پی خواهد داشت .