مظنون پس از تیراندازی و حمله مرگبار با چاقو در ژاپن در ساختمان سنگر گرفت

مظنون پس از تیراندازی و حمله مرگبار با چاقو در ژاپن در ساختمان سنگر گرفت

مظنون تیراندازی مرگبار و حمله با چاقو در ژاپن به گفته پلیس محلی، ساعاتی پس از موج نادر خشونت‌ها که در روز پنجشنبه سه کشته بر جای گذاشت، در داخل ساختمانی در شهر ناکانو محصور شده است.

یکی از مقامات پلیس شهر ناکانو به سی ان ان گفت که پلیس اواخر بعد از ظهر به وقت محلی تماسی دریافت کرد که در آن گزارش شده بود “مردی به یک زن چاقو زد.”

این مقام افزود: هنگامی که ماموران به سرعت به محل حادثه رفتند، مظنون چیزی شبیه به یک تفنگ شکاری شلیک کرد و چهار نفر را مورد اصابت قرار داد و سپس خود را در داخل ساختمان سد کرد.

افسران پلیس در خیابانی در نزدیکی ساختمانی که در آن مردی در ناکانو، مرکز ژاپن، در روز پنج‌شنبه، 25 مه 2023 پنهان شده است، نگهبانی می‌دهند. مقامات گفتند که سه نفر در یک حمله تیراندازی و چاقو کشته شدند. (Takuto Kaneko/Kyodo News از طریق AP) (AP)

به گزارش NHK، مظنون یک کلاه استتار، بالا و پایین با عینک آفتابی و ماسک به سر داشت.

سخنگوی پلیس شهر ناکانو بعداً به سی ان ان گفت که حداقل یک زن از ساختمانی که مرد در آن مخفی شده فرار کرده است. مقامات گمان می کنند که افراد بیشتری در داخل ساختمان که خانه یک سیاستمدار محلی است، حضور دارند. پلیس گفت که این سیاستمدار در خانه خود نیست و آسیبی ندیده است.

این سخنگو افزود که نیروها در حال بررسی گزارش هایی هستند که ساعاتی پس از حمله، صدایی شبیه به گلوله در نزدیکی صحنه شنیده شده است.

در میان مجروحان یک زن حدوداً 40 ساله است که به بیمارستان منتقل شد و پس از آن مرگ وی اعلام شد. NHK گزارش داد که دو افسر پلیس نیز بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده اند. به گفته پلیس، این افسران 46 و 61 ساله بودند.

مظنون یک حمله مرگبار تیراندازی و چاقو در ژاپن در داخل ساختمانی در شهر ناکانو محبوس شده است. (سی ان ان)

مقامات ناکانو در بیانیه ای که در رسانه های اجتماعی منتشر شد از شهروندان خواستند در خانه بمانند و سخنگوی پلیس شهر به CNN گفت که مقامات یک “منطقه تخلیه” به شعاع 300 متر در اطراف محل حادثه تعیین کرده اند.

خشونت با اسلحه در ژاپن، کشوری با 125 میلیون نفر بسیار نادر است. این کشور به دلیل قوانین بسیار سختگیرانه کنترل اسلحه، یکی از کمترین میزان جرایم اسلحه در جهان را دارد.

با این حال، ژاپن در سال گذشته توسط تیراندازی که در سراسر جهان طنین انداز شد، تکان خورد.

شینزو آبه، باسابقه‌ترین نخست‌وزیر این کشور، در ماه ژوئیه در جریان یک سخنرانی مبارزاتی در نارا به ضرب گلوله کشته شد.

قتل او موجی از شوک را در ژاپن و جامعه بین‌المللی ایجاد کرد و همچنین سؤالاتی را در مورد اینکه آیا با وجود سابقه ژاپن در مکانی امن برای محافظت از او وجود دارد یا خیر، ایجاد کرد.

شینزو آبه نخست وزیر اسبق ژاپن در حال سخنرانی بود که سال گذشته به ضرب گلوله کشته شد. (عرضه شده)

گرفتن سلاح گرم در ژاپن بسیار دشوار است و مظنون تیراندازی آبه از یک سلاح دست ساز استفاده کرد.

بر اساس گزارش آژانس پلیس ملی، در سال 2022، 9 حادثه مربوط به سلاح گرم در ژاپن از جمله ترور آبه رخ داد که یک مورد کمتر از سال قبل است.

از 9 حادثه، 6 مورد گمان می رود که توسط باندها و گروه های دیگر انجام شده باشد. در مجموع در این 9 حادثه چهار نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.