کرملین سلاح های هسته ای را به بلاروس منتقل می کند

کرملین سلاح های هسته ای را به بلاروس منتقل می کند

روسیه و بلاروس قراردادی را امضا کرده اند که استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی مسکو در قلمرو متحد خود را رسمی می کند، اگرچه کنترل این سلاح ها در کرملین باقی مانده است.

زمان استقرار این تسلیحات اعلام نشده است، اما پوتین گفته است که ساخت انبارهای ذخیره سازی در بلاروس برای آنها تا اول جولای به پایان خواهد رسید.

پس از امضای توافقنامه، روسیه تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را در بلاروس، همسایه اوکراین، مستقر خواهد کرد. (AP)

همچنین مشخص نیست که چه تعداد سلاح هسته ای در بلاروس نگهداری می شود. دولت ایالات متحده بر این باور است که روسیه حدود 2000 سلاح هسته ای تاکتیکی دارد که شامل بمب های قابل حمل توسط هواپیما، کلاهک های موشک های کوتاه برد و گلوله های توپخانه می شود.

سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی برای از بین بردن سربازان و سلاح‌های دشمن در میدان نبرد در نظر گرفته شده است. آنها برد نسبتاً کوتاه و بازده بسیار کمتری نسبت به کلاهک های هسته ای نصب شده بر روی موشک های راهبردی دوربرد دارند که قادر به نابودی کل شهرها هستند.

موشک های هسته ای کره شمالی، روسیه و پاکستان.

کدام کشورها دارای تسلیحات هسته ای هستند و چه تعداد سلاح هسته ای دارند؟

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس در سخنانی در مسکو گفت: «حرکت سلاح‌های هسته‌ای آغاز شده است»، اما مشخص نیست که آیا واقعاً سلاح‌های هسته‌ای وارد کشورش شده‌اند یا خیر.

لوکاشنکو که با قطع حضور در روز پیروزی در میدان سرخ در 9 مه پیش از ظاهر شدن مجدد در انظار عمومی در 15 مه، شایعاتی مبنی بر بیماری جدی را برانگیخت، در حال شرکت در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا با پوتین و رهبران ارمنستان، قزاقستان و ارمنستان بود. قرقیزستان

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مرکز، و رئیس جمهور بلاروس، الکساندر لوکاشنکو، در سمت راست، متحدان نزدیک هستند. (AP)

امضای این قرارداد در روز پنجشنبه در حالی انجام شد که روسیه برای یک حمله متقابل از سوی اوکراین آماده می شد. مقامات روسیه و بلاروس نیز این اقدام را ناشی از خصومت های غرب می دانند.

از سوی دیگر، رئیس گروه مزدور واگنر روسیه روز پنجشنبه گفت که جنگنده‌هایش عقب‌نشینی برنامه‌ریزی شده خود را از شهر باخموت در شرق اوکراین آغاز کرده‌اند.

یوگنی پریگوژین عقب نشینی مورد انتظار واگنر را در آخر هفته اعلام کرده بود و گفته بود که جنگنده های وی پس از تصرف شهر پس از یک نبرد خونین چند ماهه، شهر را به ارتش روسیه تحویل خواهند داد.

با این حال، مقامات اوکراینی در این هفته اصرار کرده‌اند که گروه‌های مقاومت در داخل و اطراف شهر باقی مانده است

در این تصویر گرفته شده از ویدئویی که توسط سرویس مطبوعاتی پریگوژین در 20 مه 2023 منتشر شد، اعضای شرکت نظامی گروه واگنر یوگنی پریگوژین پرچم ملی روسیه و پرچم واگنر را بر فراز ساختمانی آسیب دیده در باخموت اوکراین تکان می دهند. (AP)

پریگوژین در ویدئویی که روز پنجشنبه در کانال تلگرام خود منتشر کرد، در حال دست دادن با مبارزان واگنر و تبریک به آنها دیده می شود.

پریگوژین گفت انتظار می رود خروج نیروهای واگنر تا هفته آینده تکمیل شود.

پس از درگیری شدید در باخموت، هشت افسر اسیر اوکراینی و 98 سرباز به عنوان بخشی از تبادل اسرا با روسیه آزاد شدند.

شهر پر رونق به ویرانه هایی در حال دود تبدیل شد

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.