آخرین سیستم آب و هوا برای دیدن لرزش استرالیایی ها در زمستان تنظیم شده است

همه ما به خوبی با سیستم آب و هوا آشنا هستیم لا نیناو بسیاری از مردم ممکن است در مورد پسر عمویش شنیده باشند، بچهاما اکنون وقت آن است که مجموعه نام دیگری را معرفی کنیم تا زندگی را برای استرالیایی ها ناراحت کند: SAM.

حالت حلقوی جنوبی (SAM) یکی از «مکانیسم‌های اصلی تأثیرگذار بر اقلیم ما» است و هواشناسان می‌گویند که به تازگی به یکی از قوی‌ترین سطوح مثبت خود رسیده است.

شاخصی که جابجایی شمال به جنوب بادهای غربی را که بین استرالیا و قطب جنوب جریان می‌یابد، اندازه‌گیری می‌کند، SAM «جبهه‌های سرد و سیستم‌های کم فشاری که باران، برف و باد فصلی را به جنوب استرالیا می‌آورد» را نشان می‌دهد.

حالت حلقوی جنوبی (SAM) – یکی از مکانیسم‌های اصلی در مقیاس وسیع که بر آب و هوای استرالیا تأثیر می‌گذارد – در صورتی که قوی‌ترین سطوح مثبت ثبت شده خود را داشته باشد، به یک درجه رسیده است. (منطقه آب و هوا)

هنگامی که SAM در فاز مثبت است – همانطور که اکنون است – کمربند بادهای غربی دور قطبی از قطب جنوب خارج می شود و به سمت استرالیا می رود، به این معنی که باران و برف جبهه های سرد و بادهای شرقی در شرق کشور افزایش می یابد.

Weatherzone گفت: “این معمولاً بارندگی و بارش برف را در بخش‌هایی از جنوب استرالیا کاهش می‌دهد و اجازه می‌دهد تا باران بیشتری در بخش‌هایی از کوئینزلند و نیو ساوت ولز ببارد.”

«در دهه‌های اخیر روندی به سمت مراحل مثبت SAM مشاهده شده است.

فاز مثبت SAM در طول تابستان باعث افزایش بارندگی در بیشتر مناطق شرقی و جنوب شرقی استرالیا و خشک‌تر از آب و هوای معمول در برخی از مناطق دورتر جنوب استرالیا می‌شود. (منطقه آب و هوا)

بنابراین، در حالی که فاز مثبت قوی این هفته ممکن است کوتاه مدت باشد، ممکن است شاهد نوسانات مثبت SAM در هفته ها و ماه های آینده باشیم.

این اطلاعیه در حالی منتشر می شود که اداره هواشناسی هشدارهای شدید هواشناسی را در بالا و پایین ساحل شرقی برای بادهای شدید دریایی صادر کرده است.

ساکنان کوئینزلند، نیو ساوت ولز، ACT، ویکتوریا و تاسمانیا همگی به دلیل بادهایی که به ویژه در مناطق ساحلی قوی هستند، در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

در همین حال، همسایه‌های کیوی ما قرار است با «چند روز آب‌وهوای شدید در نواحی نیوزیلند به‌عنوان یک سیستم کم‌فشار قدرتمند، و بشکه‌های جلویی مرتبط در سراسر کشور بین پنج‌شنبه و شنبه، از ضرب و شتم آخر هفته جلوگیری کنند.» “

چند روز آب و هوای شدید در حال ضربه زدن به بخش هایی از نیوزیلند به عنوان یک سیستم کم فشار قدرتمند و لوله جلویی مرتبط در سراسر کشور بین پنجشنبه و شنبه است. (منطقه آب و هوا)

Weatherzone گفت: “انتظار می رود یک سیستم کم فشار که در اوایل این هفته در نزدیکی جنوب شرقی کوئینزلند شکل گرفت، با عبور از دریای تاسمان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه قدرت بیشتری پیدا کند.”

“قبل از ورود این سیستم خطرناک آب و هوایی، یک فرورفتگی کم فشار با حرکت آهسته باعث بارش شدید باران و برف در بخش هایی از جزیره جنوبی از چهارشنبه تا پنجشنبه خواهد شد.

آبراهه در ساحل بوندی مشاهده شد

چشمه آب بزرگی در ساحل نمادین سیدنی مشاهده شد

این غوطه ور شدن در جزیره جنوبی چندین روز هوای سخت در جزیره شمالی نیوزیلند و بخش هایی از جزیره جنوبی را به دنبال خواهد داشت.

با بازگشت به خاک خود، متروی سیدنی امروز به بالای دمای 16 درجه خواهد رسید که کمترین آن تنها 7 درجه است، در حالی که در ملبورن انتظار می‌رود که امروز به 13 درجه با حداقل هفت درجه برسد.

در شهر بریزبن، دمای دلپذیر 22 درجه پیش بینی می شود، در آدلاید و کانبرا، امروز فقط 14 درجه خواهد بود، در حالی که در پرث، ساکنان از دمای ملایم 26 درجه با کمینه 12 لذت خواهند برد.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.