آزمایش جدید واکسن آکسفورد پس از تردید در اثربخشی در افراد مسن ، سفارش داده شد

یک محاکمه جدید از واکسن آکسفورد پس از ابراز نگرانی دانشمندان آمریکایی در مورد اثربخشی آن در افراد مسن ، دستور داده شده است.

دانشمندان ادعا کردند که بالاترین میزان موفقیت 90 درصدی واکسن فقط در افراد زیر 55 سال آزمایش شده است ، و این نگرانی را ایجاد می کند که ممکن است در افراد مسن خوب نباشد.

AstraZeneca ، که این واکسن را با دانشگاه آکسفورد تولید کرده است ، آزمایش جدید را آغاز کرده است که انتظار می رود به سرعت تکمیل شود ، و تاثیری در روند تولید واکسن ندارد.

یک ویال از واکسن ویروس کرونا که توسط AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد ، در آکسفورد ، انگلیس ساخته شده است. (AP)

دولت استرالیا متعهد به خرید 33.8 میلیون دوز واکسن شده است.

آزمایش جدید نباید باعث تحویل واکسن در استرالیا شود.

مونسف اسلاوی سزار واکسن ایالات متحده روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که آنها داده های واکسن را بررسی می کنند زیرا قدرت یافته ها تحت تأثیر قرار می گیرد ، با توجه به اینکه جوانان معمولاً پاسخ ایمنی قوی تری به واکسن ها می دهند.

جنبه های دیگر داده های این آزمایشات نیز باعث نگرانی دانشمندان شده است ، در آن زمان این دارو ساز نتوانست توضیح دهد که چرا آنها از دو رژیم مختلف دوز استفاده کرده اند و چرا که اندازه گروه مطالعه به طور قابل توجهی کوچکتر از گروه دیگر است.

در یک گروه ، 2741 شرکت کننده یک دوز نیمه واکسن و سپس یک دوز کامل حداقل یک ماه بعد دریافت کردند. این گروه 90 درصد در برابر COVID-19 محافظت می شد.

در گروه دوم ، 8895 شرکت کننده دوز کامل و به دنبال آن دوز کامل دیگر حداقل یک ماه بعد دریافت کردند. این گروه فقط 62 درصد محافظت شده بود.

بنابراین گفته می شود که واکسن به طور متوسط ​​70 درصد موثر است.

یک محقق در یک آزمایشگاه در موسسه جنر در آکسفورد ، انگلیس ، روی واکسن ویروس کرونا کار می کند که توسط AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد ساخته شده است.
یک محقق در یک آزمایشگاه در موسسه جنر در آکسفورد ، انگلیس ، روی واکسن ویروس کرونا کار می کند که توسط AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد ساخته شده است. (AP)

سخنگوی AstraZeneca دیروز به CNN گفت که “با توجه به اثربخشی بالایی که اکنون در رژیم های مختلف دوز دیده ایم ، در ادامه تحقیقات بیشتر این یافته ها برای ایجاد موثرترین رژیم دوز واکسن ، شایستگی زیادی وجود دارد”.

روز سه شنبه ، هنگامی که معاون اجرایی AstraZeneca ، منه پانگالوس ، به رویترز گفت که یک اشتباه آزمایشگاهی دلیل این است که برخی از داوطلبان دوز کمتری دریافت کرده اند ، یک سردرگمی ایجاد شد.

آقای پانگالوس گفت: “دلیل اینكه ما دوز نیمی از آن را مصرف كرده ایم ، احتمال سرپایی است” و افزود كه محققان “دوز واكسن را به نصف كم پیش بینی كرده اند”.

مدیر ارتباطات آکسفورد برای واکسن ها روز چهارشنبه به CNN گفت که “انتخاب دوز برای هر واکسن جدید یک منطقه پیچیده است و در بررسی روش های انتخاب دوز ، ما کشف کردیم که یک دوز کمتر از حد انتظار است.”

دیروز آکسفورد گفت که “تفاوت در روند تولید” منجر به خطا شده است.

یک محقق در یک آزمایشگاه در موسسه جنر در آکسفورد ، انگلیس ، روی واکسن ویروس کرونا کار می کند که توسط AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد ساخته شده است. (AP)

در بیانیه قرائت شده ، یک نهاد نظارتی انگلیس که بر این دادگاه نظارت دارد موافقت کرده است که “هر دو رویکرد” را در مرحله 3 گنجانده باشد.

آقای پانگالوس روز چهارشنبه به وال استریت ژورنال گفت این اشتباه “در واقع بی ربط” بود.

وی گفت: “ما هنوز هم كارایی داریم كه آستانه تأیید را با یك واكسن بیش از 60 درصد م meetsثر برآورده می كند.”

اما دکتر سعد اومر ، متخصص واکسن در دانشکده پزشکی ییل ، ​​معتقد است این گروه با 90 درصد میزان اثربخشی نسبتاً کوچک است و وقتی به افراد بیشتری این رژیم داده می شود ، نتایج نمی تواند ایستادگی کند.

وی گفت: “من از انتقاد از هم دانشگاهیان یا هر کس برای این موضوع متنفرم.”

“اما انتشار اطلاعاتی مانند این مانند این است که از ما بخواهید برگهای چای را بخوانیم.”

سهام Astrazeneca از زمان اعلام سهام خود در روز دوشنبه بیش از 6 درصد کاهش یافته است.