آنتونی آلبانیز از سوگند وفاداری دفاع می کند

نخست وزیر آنتونی آلبانیز او از تصمیم خود برای ادای سوگند وفاداری به پادشاه چارلز در مراسم تاجگذاری فردا دفاع کرده است، زیرا امیدها برای تور استرالیا توسط شاهزاده ویلیام و پرنسس کیت دوباره روشن شده است.

هفته گذشته اعلام شد که اسقف اعظم کانتربری در مراسم تاج گذاری از همه کسانی که می خواهند، در ابی و جاهای دیگر (با هم) بگویند: سوگند یاد می کنم که با اعلیحضرت، و وارثان و جانشینان شما بیعت خواهم کرد. طبق قانون. پس خدایا به من کمک کن.”

پادشاه چارلز سوم در تاریخ 2 می 2023 در لندن میزبان تماشاچیان با نخست وزیر استرالیا آنتونی آلبانیز در کاخ باکینگهام است.
پادشاه چارلز سوم در تاریخ 2 می 2023 در لندن میزبان تماشاچیان با نخست وزیر استرالیا آنتونی آلبانیز در کاخ باکینگهام است. (جاناتان برادی – WPA Pool/Getty Images)

علیرغم اینکه آلبانیز مادام‌العمر جمهوری‌خواه بود، گفت که قصد دارد در مراسم تاریخی «پروتکل» را رعایت کند و سوگند اختیاری را با سوگند خوردن در پارلمان استرالیا مقایسه کرد.

او به ABC گفت: “به عنوان نخست وزیر استرالیا، مردم از من انتظار دارند که به مراسم تاجگذاری پادشاه نروم تا جنجال ایجاد کنم.”

به‌عنوان یک جمهوری‌خواه، فکر می‌کنم در مرحله‌ای (ترتیبات قانون اساسی استرالیا) زمانی که استرالیا برای آن آماده باشد، تغییر خواهد کرد، اما این به من به عنوان نخست‌وزیر نیست که موضع خود را بر استرالیا تحمیل کنم.»

نخست‌وزیر دیروز در حالی که با وارث تاج و تخت، شاهزاده ویلیام در کاخ کنزینگتون نشسته بود، به احترام خود به سلطنت ادامه داد.

او به شاهزاده گفت که او و سایر اعضای خانواده سلطنتی در زمان انتخاب خود از استرالیا استقبال می کنند.

اوایل روز پنجشنبه، شاهزاده و همسرش کیت اولین سفر خود را در خط الیزابت متروی لندن، که به نام مادربزرگ فقید ویلیام، ملکه الیزابت نامگذاری شده بود، داشتند.

شاهزاده ویلیام گفت: “ما اوقات خوبی را در سیدنی داشتیم. به زودی برمی گردیم.”

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق پستی شما ارسال می شود.