آیا شما ردیابی می شوید؟ در اینجا نحوه برنامه ریزی اپل و گوگل برای متوقف کردن آن آمده است

Apple Airtag می تواند به شما کمک کند تا کلیدها و سایر موارد ارزشمند خود را پیگیری کنید.

امروز، این شرکت به نیروهای گوگل پیوست تا برای هر کسی که ممکن است به طور غیرقانونی ردیابی شود، محافظت ایجاد کند.

Apple AirTag و iPhone
اپل و گوگل در حال پیوستن به نیروهای خود برای ایجاد حفاظت از هر کسی که ممکن است به طور غیرقانونی ردیابی شود. (Adobe Stock)

غول‌های فناوری مشخصات صنعتی جدیدی را پیشنهاد کرده‌اند که به کاربران iOS و Android اجازه می‌دهد زمانی که یک دستگاه ردیاب ناشناخته با آنها سفر می‌کند، اعلان دریافت کنند.

سامسونگ، Tile، Chipolo، Eufy Security و Pebblebee از پیش‌نویس مشخصات حمایت کرده‌اند، که بهترین شیوه‌ها و دستورالعمل‌ها را برای تولیدکنندگان ارائه می‌دهد، در صورتی که آنها بخواهند این قابلیت‌ها را در محصولات خود ایجاد کنند.

ران هوانگ، معاون حسگر و اتصال اپل، می‌گوید باید بهبودهایی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که این فناوری فقط «آنطور که در نظر گرفته شده» استفاده می‌شود.

این مشخصات صنعتی جدید بر اساس حفاظت‌های AirTag ساخته شده است و از طریق همکاری با Google، منجر به یک گام مهم رو به جلو برای کمک به مبارزه با ردیابی ناخواسته در iOS و Android می‌شود.

دیو برک، معاون مهندسی اندروید گوگل، مجددا بر “تعهد تزلزل ناپذیر” اندروید برای محافظت از کاربران تاکید کرد.

برک گفت: «ردیاب‌های بلوتوث مزایای فوق‌العاده‌ای برای کاربر ایجاد کرده‌اند، اما پتانسیل ردیابی ناخواسته را نیز به ارمغان می‌آورند که برای حل آن نیاز به اقدامی در سطح صنعت دارد.

گروه های ایمنی و حمایتی مانند شبکه ملی برای پایان دادن به خشونت خانگی (NNEDV) در ایالات متحده به این پیشنهاد کمک کرده اند.

اریکا اولسن، مدیر ارشد Safety Net، می‌گوید “NNEDV از این پیشرفت تشویق می‌شود”.

او گفت: «این استانداردهای جدید فرصت‌های سوء استفاده از این فناوری را به حداقل می‌رساند و بار بازماندگان را در شناسایی ردیاب‌های ناخواسته کاهش می‌دهد.

از علاقه مندان دعوت می شود تا در سه ماه آینده نظر خود را بررسی کنند.

پس از دوره نظر، اپل و گوگل برای رسیدگی به بازخوردها شریک خواهند شد و تا پایان سال 2023 یک پیاده سازی تولیدی از مشخصات هشدارهای ردیابی ناخواسته را منتشر خواهند کرد که سپس در نسخه های بعدی iOS و اندروید پشتیبانی خواهد شد.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.