آیا یک آبجو پودری می تواند صنعت آبجوسازی را متحول کند؟ احتمالا نه

یک ناب آلمانی آبجو معروف است که فقط شامل سه ماده است.

جدیدترین نوآوری فقط شامل سه مرحله است: اضافه کردن آب، اضافه کردن پودر، مخلوط کردن.

مرد پشت پودر آبجو، مدیر عامل Klosterbrauerei Neuzelle، Stefan Fritsche، معتقد است که صنعت آبجو را متحول خواهد کرد.

استفان فریچه آبجو پودری خود را ارائه می دهد. (استفان فریچه)
ایده او این است که هزینه های حمل و نقل را به شدت کاهش دهد و حمل و نقل یک پیلسنر آلمانی ترد را به استرالیا یا آفریقا به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر کند. سازگار با محیط زیست.

اما یکی از متخصصان چندان مطمئن نیست و می‌گوید این ایده جالب است و «می‌تواند سرگرم‌کننده باشد» اما نمی‌تواند آن را در حال افزایش یا مزه بسیار خوبی ببیند.

این ایده نسبتاً ساده است، حتی اگر تکنیک پشت آن بسیار پیچیده‌تر باشد، و توسط فریچه و تیمش در صومعه‌ساز خانواده‌ای با سابقه‌ای که نه به سال‌ها بلکه به قرن‌ها پیش می‌رسد، به شدت محافظت می‌شود.

او به 9news.com.au گفت: “یک چیزی که همیشه دوست نداشتم این بود که من فقط آب و بطری را حمل می کنم و چگونه از شر آب و بطری خلاص شوم.”

“بنابراین در نهایت ما گفتیم نه، بیایید سعی کنیم مقداری پودر، شاید فقط یک طعم آبجو … برای صادرات آن به جهان.”

تقریباً دو سال بعد، با کمک مقداری بودجه دولت فدرال و آنچه فریچه گفت 400000 یورو (652000 دلار) از پول خود کارخانه آبجوسازی بود، آبجوهای آبجو اثبات مفهوم خود را داشتند.

این یک “آبجو غنی از دکسترین” است که با استفاده از روش های سنتی دم می شود و سپس به “پودر/گرانول آبجو محلول در آب” تبدیل می شود.

اما این تمام چیزی است که فریچه خواهد گفت.

آبجو پودری ساخته شده توسط Klosterbrauerei Neuzelle. (استفان فریچه)

«Pulverbier» جدیدترین اثر از مجموعه‌ای طولانی از محصولات Neuzeller Klosterbrauerei Neuzeller است که جلب توجه می‌کند، اما فریچه اصرار دارد که این یک حقه نیست.

دسته دوم آن‌ها – اولین بار هنوز کاملاً درست نبود – یک پیلزنر است که فریچه آن را بهترین آبجوی بدون الکل توصیف می‌کند که تا به حال چشیده است.

او قصد دارد نسخه‌های الکلی بسازد و کربناته را افزایش دهد، که به اذعان او هنوز تا حدودی فاقد آن است، با دم‌نوش‌های آینده.

او همچنین در مورد جایی که امیدوار است آبجو را بفروشد بازی می کرد، اما گفت که “با افراد بسیار جالبی در سراسر جهان تماس داشته است”.

او گفت: «البته مردم منطقه تولید آبجو و افرادی از منطقه تولید را دوست دارند که دقیقاً می دانند اکنون چه اتفاقی می افتد.

“من کمی شبیه این لحظه آیفون هستم. می دانید، من آن را لحظه آیفون می نامم.

“… شما برخی چیزها را می بینید و بله، این دقیقاً همان چیزی است که ما به آن نیاز داریم.”

آبجو پودری ساخته شده توسط Klosterbrauerei Neuzelle. (استفان فریچه)

اما استادیار راد وایت از دانشگاه ناتینگهام هشدار می‌دهد که زمانی که «به چیزی بسیار خاص برای مردم سر بزنیم» راه طولانی در پیش است.

ممیز فنی ارشد سابق Molson Coors UK به 9News.com.au گفت: «حتی اگر طعم خوبی داشته باشد، من قبل از انجام این کار مدت زیادی در آبجوسازی کار کرده‌ام، و شما با آبجوی مردم در خطر هستید.

“آبجوی شما بسیار بسیار احساسی است – نیازی نیست کسی به شما بگوید که به عنوان یک استرالیایی – آبجو احساساتی است، منطقه ای است.”

در حالی که فریچه به موفقیت گسترده ای که باعث می شود آبجوسازهای بزرگتر از او پیروی کنند مطمئن است، وایت “شکه می شود” اگر چنین صنعت “محافظه کار” چنین تغییر اساسی را بپذیرد.

دستیار پروفسور راد وایت قبل از اینکه به دانشگاه منتقل شود سال ها در آبجوسازی کار می کرد. (رودریک وایت)

در عوض، او بازار بالقوه‌ای را در میان کمپینگ‌ها، کوهنوردان و سایر مناطقی که وزن در آنها مشکل است، می‌بیند، و فکر می‌کند که سود واقعی آن‌قدر در برداشتن آب از آبجو نیست، بلکه کاهش بسته‌بندی است.

اگر سازندگان و نوشیدنی‌های آبجو بخواهند برای کاهش ردپای کربن خود کاری انجام دهند، White دو پیشنهاد دارد.

ابتدا به قوطی های آلومینیومی بروید. دوم، به میخانه بروید.

او گفت: “من فکر می کنم ما به عنوان جامعه ای که کمتر مشروب الکلی می نوشیم اما بیشتر در میخانه ها از نظر اجتماعی مشروب می نوشیم، بسیار بهتر است، می دانید که تلاش می کنیم با طرد اجتماعی مبارزه کنیم.”

«میخانه ها با مصرف متوسط ​​چیز شگفت انگیزی است که برای بشریت خوب است.

و من فکر می‌کنم که چرخاندن قوطی‌ها در خانه جلوی تلویزیون احتمالاً ارزش زیادی ندارد جز اینکه می‌دانید شاید در جمعه بعد از یک هفته سنگین آبجو بخواهید.»

چگونه اختراعات استرالیایی جهان را تغییر داد

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.