اتحادیه اروپا علیه استفاده از داده ها علیه آمازون اتهامات ضد انحصاری وارد می کند

اتحادیه اروپا ناظران اتهامات ضد انحصاری را علیه تشکیل داده اند آمازون، غول تجارت الکترونیکی را به استفاده از داده ها برای دستیابی به مزیت غیرمنصفانه نسبت به بازرگانان با استفاده از سیستم عامل خود متهم کرد.

کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا ، عالی ترین مجری ضد انحصاری بلوک ، روز سه شنبه گفت که اتهامات برای این شرکت ارسال شده است.

کمیسیون گفته است که استفاده از سیستماتیک آمازون از داده های تجاری غیر عمومی برای جلوگیری از “خطرات طبیعی رقابت و استفاده از تسلط بر تسلط آن” برای خدمات تجارت الکترونیکی در فرانسه و آلمان ، دو بازار بزرگ این شرکت در اتحادیه اروپا ، مشکل دارد.

مارگرت وستاجر معاون رئیس جمهور اروپا
مارگته وستاجر ، معاون رئیس اجرایی اروپا ، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد پرونده ضد انحصاری آمازون در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل ، 10 نوامبر سال 2020 صحبت می کند. ناظران اتحادیه اروپا علیه آمازون اتهامات ضد انحصاری را مطرح کرده و غول تجارت الکترونیکی را به استفاده از داده برای بدست آوردن یک مزیت ناعادلانه نسبت به بازرگانان با استفاده از سیستم عامل آن. (AP)

اتحادیه اروپا در سال 2018 جستجوی آمازون را آغاز کرد و بر نقش دوگانه خود به عنوان یک بازار و خرده فروش تمرکز کرده است.

علاوه بر فروش محصولات خود ، آمریکا این شرکت به خرده فروشان شخص ثالث اجازه می دهد کالاهای خود را از طریق سایت خود بفروشند. سال گذشته ، بیش از نیمی از کالاهای فروخته شده در آمازون در سراسر جهان از این بازرگانان خارج بود.

معاون اجرایی مارگرت وستاجر ، کمیسار اتحادیه اروپا در امور رقابت ، گفت که مشکلی نیست که آمازون یک تجارت موفق است اما “نگرانی ما رفتار تجاری بسیار خاص است که به نظر می رسد رقابت واقعی را مخدوش می کند.”

آمازون با جریمه احتمالی حداکثر 10 درصد درآمد سالانه خود در سراسر جهان روبرو است که می تواند به میلیاردها دلار برسد. این شرکت اتهامات را رد کرد.

در بیانیه این شرکت آمده است: “ما با ادعاهای مقدماتی کمیسیون اروپا مخالفیم و تلاش خود را ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که درک درستی از واقعیت ها دارد.”

آمازون با جریمه احتمالی حداکثر 10 درصد درآمد سالانه خود در سراسر جهان روبرو است که می تواند به میلیاردها دلار برسد. (AP / AAP)

طبق قوانین اتحادیه اروپا ، این شرکت می تواند به اتهامات کتبی پاسخ دهد و پرونده خود را در جلسه دادرسی شفاهی ارائه دهد.

خانم وستاجر همچنین تحقیق دوم را در مورد اینکه آیا آمازون از محصولات خود و از بازرگانان شخص ثالثی که از خدمات تدارکات و تحویل آن استفاده می کنند ، طرفداری می کند ، آغاز کرد.

این آخرین تلاش اتحادیه اروپا برای مهار قدرت شرکت های بزرگ فناوری است ، پس از یک سری جریمه های ضد انحصاری چند میلیارد دلاری علیه گوگل در سالهای گذشته

– گزارش شده با آسوشیتدپرس