اتهام الک بالدوین به دلیل تیراندازی مرگبار در صحنه فیلم رد شد

دادستان رسما اخراج کرده است اتهام قتل غیر عمد علیه الک بالدوین در تیراندازی مرگبار 2021 یک فیلمبردار سر صحنه فیلم وسترن «زنگ» با استناد به شواهد جدید و نیاز به زمان بیشتر برای بررسی.

در یک چرخش خیره کننده برای بازیگر 65 ساله فهرست A، دادستان ویژه، کاری موریسی و جیسون لوئیس، اخطاریه ای را برای رد تنها اتهام علیه بالدوین در روز جمعه در دادگاه ناحیه ایالتی در سانتافه ارائه کردند.

دادستان می گوید تحقیقات ادامه دارد.

الک بالدوین و هالینا هاچینز
الک بالدوین به هلینا هاچینز شلیک کرد. (لری مارانو/شاتراستوک/اینستاگرام)

اتهام قتل غیر عمد علیه هانا گوتیرز-رید، ناظر سلاح در فیلم، بدون تغییر است.

جلسه استماع وضعیت آنلاین برای بعدازظهر جمعه در دادگاه ناحیه ایالتی در پرونده علیه گوتیرز-رید برنامه ریزی شده بود. دخالت بالدوین در این جلسه بدون هیچ اتهامی علیه او لغو شد.

تشکیل پرونده روز جمعه در دادگاه بازتاب اظهارات اولیه دادستان ها بود مبنی بر اینکه حقایق جدیدی در تحقیقات فاش شده است که مستلزم تحقیقات بیشتر و تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی است و زمان کمی تا شروع جلسات شواهد در تاریخ 3 مه باقی مانده است.

آنها از اظهار نظر بیشتر خودداری کرده اند.

کیت منگلز، وکیل مدافع سرگرمی مستقر در لس آنجلس، که در پرونده “زنگ” دخالتی ندارد، گفت که فرصت برای اتهامات بیشتر علیه بالدوین در حال کاهش است.

“اگر آنها اکنون شواهدی نداشته باشند، من نمی‌دانم چه مدرکی می‌توانند به دست آورند یا می‌توانند به دست آورند… به نظر می‌رسد که آنها قبلاً 30 نفر را در فهرست شاهدان، یک شاهد همکار (متهم) داشتند، تحقیقات انجام شده توسط سازمان‌های مختلف مجری قانون. به نظر می‌رسد این موضوع قبلاً به خوبی بررسی شده است.

الک بالدوین
الک بالدوین گفته است که ماشه را نکشیده است. (ABC America)

وکلای بالدوین برای اولین بار اعلام کردند که دادستان ها در حال تغییر مسیر هستند، در یک چرخش شدید برای شخصیت برجسته هالیوود که همین چند ماه پیش با احتمال یک سال زندان مواجه بود.

بالدوین در حین تمرین یک تپانچه را به سمت هالینا هاچینز فیلمبردار نشانه رفت که منفجر شد و او را کشت و جوئل سوزا کارگردان را زخمی کرد.

بالدوین گفته است که اسلحه به طور تصادفی شلیک شده و او ماشه را نکشیده است.

با این حال، یک گزارش پزشکی قانونی FBI نشان داد که سلاح نمی‌توانست شلیک کند مگر اینکه ماشه آن کشیده شود.

او موافقت کرد که در تحقیقات بیشتر در مورد تیراندازی مرگبار همکاری کند.

یک وکیل مدافع هالز روز جمعه گفت که برای بالدوین خوشحال است و همچنین برای خانواده هاچینز بهترین ها را آرزو می کند.

لیزا توراکو، وکیل مدافع در ایمیلی گفت: “آقای هالز هرگز باور نمی کرد که آقای بالدوین باید متهم به یک جنایت شود. این یک حادثه غم انگیز بود که بهتر است در دادگاه کیفری حل شود.”

داستان فیلم در مزرعه بونانزا کریک در سانتافه می گذرد. (AP)

زمانی که اتهامات قتل غیرعمد در ژانویه اعلام شد، دادستان منطقه سانتافه، مری کارمک آلتویز، گفت که این پرونده در مورد عدالت برابر قانون و پاسخگویی در قتل هاچینز است، صرف نظر از شهرت یا ثروت افراد درگیر.

او گفت که مرگ این فیلمبردار اوکراینی الاصل غم انگیز و قابل پیشگیری بود.

پس از استعفای دادستان ویژه منصوب شده در این پرونده، یک تیم حقوقی جدید در اواخر ماه مارس تعقیب بالدوین و گوتیرز-رید را بر عهده گرفت.

جان دی، یک وکیل مدافع جنایی مستقر در سانتافه که در این پرونده دخالتی ندارد، گفت که رد اتهام علیه بالدوین، که همچنین یکی از تهیه کنندگان سریال «Rust» است، به طور ناگهانی جریان تحقیقات را تغییر می دهد.

دی گفت: «این تصور را به وجود می‌آورد که افرادی که کیف را در دست دارند پایین‌ترین افراد در آن زنجیره هستند.

نماینده شرکت Rust Movie Productions گفت که وقتی خبر اخراج به گوش رسید، بالدوین در مزرعه فیلم یلوستون و در سر صحنه فیلمبرداری مجدد «Rust» بود.

18 ماه پس از پایان فیلمبرداری، در لوکیشن جدید فیلم در مونتانا، مقدمات فیلمبرداری در حال انجام بود.

وکلای گوتیرز-رید گفتند که کاملاً انتظار دارند که او در روند قضایی تبرئه شود.

وکلای جیسون بولز و تاد بولیون در بیانیه‌ای گفتند: «حقیقت در مورد آنچه اتفاق افتاده آشکار خواهد شد و به سؤالاتی که مدت‌ها به دنبال پاسخ آن‌ها بودیم، پاسخ داده خواهد شد.»

این تصویر جزوه توسط کلانتر شهرستان سانتافه که در 25 آوریل 2022 منتشر شد و بخشی از پرونده های تحقیقاتی، یک چرخ دستی را نشان می دهد که در صحنه تیراندازی در مزرعه بونانزا کریک در سانتافه، نیومکزیکو، پس از مرگ هالینا، فیلمبردار. هاچینز در 21 اکتبر 2021
یک چرخ دستی کنار صحنه تیراندازی در مزرعه بونانزا کریک در سانتافه، نیومکزیکو، پس از مرگ هالینا هاچینز فیلمبردار در 21 اکتبر 2021 (دفتر کلانتری شهرستان سانتافه)

قبل از اخراج روز جمعه، پرونده علیه بالدوین در حال کاهش بود.

در ماه فوریه، افزایش سلاح به اتهام قتل عمد لغو شد و حداکثر مجازات حبس از پنج سال به 18 ماه کاهش یافت.

کارنامه 40 ساله بالدوین شامل فیلم پرفروش اولیه “شکار برای اکتبر سرخ” و نقش اصلی در کمدی کمدی “30 Rock” و همچنین حضور نمادین در “رفتگان” مارتین اسکورسیزی و اقتباس سینمایی از “گلنگری” دیوید مامت است. گلن راس.” در سال‌های اخیر او به خاطر برداشتی که از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در برنامه «شنبه‌شب زنده» داشت، شهرت داشت.

بالدوین از زمان فیلمبرداری کم به عنوان بازیگر کار کرده است، اما به سختی مخفی شده است. او در شبکه‌های اجتماعی فعال ماند و ویدیوهای اینستاگرامی ساخت، مصاحبه‌های پادکست و عکس‌هایی از همسر و هفت فرزندش منتشر کرد.

برنامه هایی برای از سرگیری فیلمبرداری سال گذشته توسط متیو هاچینز، بیوه فیلمبردار، در یک توافق پیشنهادی برای یک دادخواست مرگ غیرقانونی که او را به یک تهیه کننده اجرایی تبدیل می کرد، تشریح شد.

سوزا گفته است که برای ارج نهادن به میراث هالینا هاچینز به کارگردانی «زنگ» بازخواهد گشت.

پس از بررسی شدید ایمنی توسط تنظیم‌کننده‌ها در نیومکزیکو که به جزئیات نادیده‌گرفتن شکایات و اشتباهات نادرست قبل از مرگ هاچینز در اکتبر 2021 پرداخت، شرکت تولید با پرداخت 100000 دلار جریمه موافقت کرد.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.