اخبار مالی: چرا این همه شرکت در حال فروپاشی هستند و در بحبوحه بحران هزینه زندگی چقدر بد خواهد شد

یک تحلیل اخیر توسط NAB نشان می‌دهد که پس از کاهش سرعت در طول همه‌گیری کووید-۱۹، با افزایش ۳۰ درصدی ورشکستگی‌ها در سال ۲۰۲۲، بازگشتی دوباره در کسب‌وکارها به وجود آمده است.

اما با توجه به اینکه بادهای معکوس اقتصادی بر مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای استرالیایی فشار وارد می‌کند، کارشناسان نگران هستند که در سال 2023 به دلیل مواجهه شرکت‌ها با یک رکود قریب‌الوقوع، سقوط به مراتب بیشتر شود.

ساخت خانه جدید
شرکت های ساختمانی با 28 درصد افزایش در سال گذشته بیشترین تعداد ورشکستگی را داشته اند. (AP)

صنایع مختلف تحت تاثیر بازگشت ورشکستگی قرار گرفته اند و فروپاشی ساخت و ساز با جهش 28 درصدی، مسکن و خدمات غذایی 14 درصد و تجارت خرده فروشی 7 درصد افزایش یافته است.

دلایل مختلفی برای فروپاشی صنعت با ساخت و ساز تحت تأثیر مسائل زنجیره تامین و افزایش هزینه های ساختمان وجود دارد، بازنگشتن سطح بازدیدکنندگان به سطوح قبل از همه گیر شدن، آسیبی بر محل اقامت و کاهش هزینه های اختیاری برای خرده فروشان است.

آیا افزایش ورشکستگی در حال حاضر چیز بدی است؟

کارشناسان ورشکستگی ادعا می کنند که افزایش ورشکستگی در حال حاضر ممکن است برای استرالیا چیز بدی نباشد.

براد مورلی، شریک مدیریت شرکت ورشکستگی جیرش ساترلند، به 9news.com.au گفت: «شرکت‌های زامبی» هستند که باید دو سال پیش تعطیل یا بازسازی می‌شدند، اما تحت فشار نبودند و اکنون اداره مالیات استرالیا در حال سرکوب است. .

او گفت: «ما کسب‌وکارهای کوچک‌تری را دیدیم که باید بروند، اما هیچ‌کس به آن‌ها فشار نمی‌آورد تا بتوانند سر خود را در شن‌ها فرو کنند.

“ما در حال مشاهده افزایش در مشاغل بزرگتر هستیم که دارای چالش های ATO هستند، که منجر به افزایش مدیریت داوطلبانه و تجدید ساختار می شود.”

او گفت: «شما به این رکودهای ملایم نیاز دارید، زیرا کاری که انجام می‌دهد این است که گاوچران‌ها را بیرون می‌کشد و بچه‌های حاشیه‌ای را بیرون می‌کشد و از شر افرادی که ممکن است کم‌فروش هستند خلاص شود.

برخی از کسب‌وکارهای بهتر، اگرچه ممکن است با کاهش سرعت بازار با چالش‌هایی روبرو شوند، اما قوی‌تر ظاهر خواهند شد.»

او گفت مشاغلی که “خوب نیستند” – به این معنی که مالیات پرداخت نمی کنند، بازنشستگی نمی پردازند یا برای پرداخت به مشتریان یا کارکنان مشکلی ندارند – برای اقتصاد استرالیا خوب نیستند.

او گفت: «مردانی که معطل می‌شوند، اقتصاد را تخلیه می‌کنند.

بنابراین به جای اینکه به افزایش فعلی ورشکستگی ها به عنوان آسیبی بر اقتصاد استرالیا فکر کند، مورلی گفت که می تواند دارایی ها را از مشاغل غیرمولد به مولد برای تقویت بازار تخصیص دهد.

کسب‌وکارهای خرده‌فروشی نیز با افزایش 7 درصدی ورشکستگی در معرض خطر سقوط قرار دارند. (بلومبرگ)

بحران هزینه‌های زندگی می‌تواند باعث از بین رفتن کسب‌وکارهای «خوب» شود

با این حال، چشم‌انداز ورشکستگی در حال تغییر است زیرا فشارهای هزینه‌های زندگی کاهش می‌یابد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که کسب‌وکارهای «خوب» یا موفق آزمایش خواهند شد و ممکن است در پایان سال شکست بخورند – به این معنی که یک افزایش دیگر در سقوط است.

مورلی هشدار داد که افزایش بی امان نرخ بهره، تورم و مسائل زنجیره تامین شروع به تغییر رفتار مصرف کننده کرده است که منجر به افزایش دوباره سقوط ها تا پایان سال جاری می شود.

مورلی گفت: «من فکر می‌کنم که این منجر به افزایش بزرگ دیگری در تعداد ورشکستگی‌ها در سطح شخصی و شرکتی خواهد شد.

او گفت که استرالیایی ها شروع به سفت کردن کیف های خود خواهند کرد و دیگر برای شب یا میخانه بیرون نمی روند، اما مشاغل مهمان نوازی و خرده فروشان عواقب تغییر رفتار مصرف کننده را احساس خواهند کرد.

پل زهرا، مدیر عامل انجمن خرده‌فروشی استرالیا (ARA) گفت که با روبه‌رو شدن شرایط سخت اقتصادی، موج برای بخش خرده‌فروشی در حال تغییر است.

او گفت: «آنچه اکنون شاهد آن هستیم، کندی در هزینه‌های اختیاری است و خریداران هر دلاری را که می‌توانند پس‌انداز می‌کنند.

زهرا گفت در زمان خوب “فروش همه بدی ها را پنهان می کند” اما در شرایط سخت شرکت ها آزمایش می شوند و باید هزینه ها را کاهش دهند اما برخی از شرکت ها دوام نمی آورند.

او گفت: «ما شاهد یک تضاد واقعی بین بحران هزینه زندگی و هزینه انجام بحران هستیم.

“شما باید انتظار داشته باشید که سقوط های بیشتری رخ دهد، اما متأسفانه این مشاغل کوچک هستند که تحت فشار قابل توجهی قرار دارند زیرا حاشیه های کمتری برای فعالیت دارند.”

خیابان چرچ، پاراماتا.  سیدنی  22 نوامبر 2021. عکس توسط James Alcock/SMH.
از آنجایی که شرایط اقتصادی باعث می‌شود استرالیایی‌ها کمربند خود را ببندند، مشاغل در معرض خطر هستند. (جیمز الکاک/SMH)

توصیه‌های سخت‌گیری از مورلی برای کسب‌وکارهایی وجود دارد که در تلاش برای متعادل کردن حساب‌ها هستند و می‌ترسند با کاهش فشار هزینه‌های زندگی، انحلال درب خانه‌شان را بزند.

وی گفت: جریان های نقدی داشته باشید و آنها را رصد کنید و برای ایجاد تغییرات آماده باشید.

“اگر مردم مجبور باشند چند نفر از کارکنان را رها کنند، می تواند تصمیم سختی باشد اما این تصمیم را بگیرید.

“کسب و کار به مردم وابسته است، اما در پایان روز کسب و کار به این دلیل شکست می خورد.”

زهرا گفت که به احتمال زیاد نرخ بیکاری همانطور که بانک مرکزی استرالیا پیش بینی کرده است از نرخ پایین تاریخی فعلی 3.5 درصد به 4.5 درصد تا ژوئن 2025 افزایش خواهد یافت.

اما حتی اگر مردم رها شوند، هنوز بیش از 36000 شغل خالی در بخش خرده‌فروشی و مهمان‌نوازی برای جذب افراد پس از همه‌گیری کووید-19 که کارگران خارجی را به دلیل محدودیت‌های سخت مرزی فراری داد، وجود دارد.

او گفت که هیچ پاسخ ساده ای برای اینکه کسب و کارها می توانند برای زنده ماندن از تلاطم اقتصادی فزاینده انجام دهند، وجود ندارد.

از نظر نرخ سود، ARA از بانک مرکزی می خواهد که نسبت به تصمیمات خود آگاه باشد، اما در نهایت، بانک اولویت های خاص خود را دارد – تورم.

زهرا گفت که کسب و کارها باید ارزش پیشنهادی منحصر به فرد و مدل کسب و کار پایدار داشته باشند تا از مشکلات مالی جان سالم به در ببرند.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.

حومه استرالیا با بیشترین کاهش در فهرست املاک

اطلاعات ارائه شده در این وب سایت فقط جنبه عمومی دارد و به منزله مشاوره مالی شخصی نیست. اطلاعات بدون در نظر گرفتن اهداف شخصی، وضعیت مالی یا نیازهای شما تهیه شده است. قبل از اقدام در مورد هر گونه اطلاعات در این وب سایت، باید مناسب بودن اطلاعات را با توجه به اهداف، وضعیت مالی و نیازهای خود در نظر بگیرید.