اروپا با وجود فداکاری ادیان دیگر ، برای نجات کریسمس فشار می آورد

سال 2020 دور از جشن نبوده است ، اما با پایان سال ، بسیاری از آنها اروپا دولت ها در تلاشند تا از تعطیلات شدید در تعطیلات کریسمس جلوگیری کنند.

تلاش برای نجات این جشن علیرغم این واقعیت صورت می گیرد که در ماه های اخیر سایر جشنواره های مذهبی – از جمله جشنواره های مسیحی – به صورت خاموش مشخص شده اند.

انگلیس در حال حاضر تحت دومین قفل ملی است و به طور کلی انگلیس بیش از 1.5 میلیون ثبت کرده است موارد ابتلا به کووید 19.
لندن ، 2020
نمای بیرونی گالری هنری تیت انگلیس در لندن با چراغ های نئون به نشانه دیوالی در 14 نوامبر روشن شده است. (AP)

نخست وزیر بوریس جانسون گفت: “امسال ، کریسمس متفاوت خواهد بود.” “بسیاری از ما ، صرف نظر از ایمان یا سابقه خود ، مشتاق گذراندن وقت با خانواده و دوستان خود هستیم ، و با این وجود نمی توانیم احتیاط را به باد بسپاریم. ویروس نمی داند که کریسمس است.”

روز گذشته ، جانسون هشدار داد که اگرچه ممکن است دوره جشن “فصلی برای نشاط آور باشد … اما همچنین فصلی است که باید به خصوص در نزد اقوام مسن احتیاط کرد.”

قوانین برای کریسمس آرام است

پیامی مبنی بر اینکه قوانین سختگیرانه پاییز می تواند به دوره آرام تری کریسمس منجر شود ، در سراسر اروپا تکرار شده است.

که در فرانسه، دومین قفل ملی در اواخر اکتبر اعمال شد ، اما با وجود بسته شدن مشاغل غیر ضروری در سراسر کشور ، دولت با حکم فروش درختان کریسمس را مجاز دانسته است.

رئیس جمهور امانوئل مکرون روز سه شنبه گفت ، کاهش سرعت شیوع ویروس به این معنی است که قفل فرانسه در این آخر هفته آغاز خواهد شد. اگر تعداد روزانه موارد زیر 5000 و فقط 2000 تا 3000 در ICU های بیمارستانی وجود داشته باشد ، ممکن است محدودیت ها در 15 دسامبر بیشتر شود.

ماکرون گفت: “بنابراین ما یک بار دیگر می توانیم بدون اجازه از جمله بین مناطق سفر کنیم و کریسمس را در کنار خانواده خود بگذرانیم.”

پاریس ، 2020
خیابان شانزه لیزه و طاق پیروزی پاریس با چراغ های کریسمس در 22 نوامبر سال 2020. (گتی)

نخست وزیر ایتالیا جوزپه کنته در اوایل پاییز امسال در یک سخنرانی از مردم خواست تا برای لذت بردن از کریسمس از محدودیت های COVID-19 کشور پیروی کنند. اما ایتالیا از آن زمان توجه بیشتری به خرج داده است.

ساندرا زامپا ، معاون وزیر در وزارت بهداشت ایتالیا ، در 11 نوامبر گفت که دولت می خواهد از مهمانی های بزرگ کریسمس جلوگیری کند. در عوض ، وی گفت که گردهمایی ها احتمالاً به اقوام نزدیک مانند پدر و مادر ، فرزندان و خواهر و برادر محدود خواهد شد. زامپا در یک مصاحبه تلویزیونی محلی گفت: “من فکر نمی کنم ما بتوانیم بیش از این پیش برویم.”

معاون نخست وزیر لئو وارادکار روز چهارشنبه به صدا و سیمای دولت RTE گفت ، دولت ایرلند قرار است محدودیت ها را برای تقریباً دو هفته در حدود دوره کریسمس کاهش دهد و در حال بررسی است که اجازه دهد تا سه خانوار برای تعطیلات جمع شوند.

و در آلمان ، آنگلا مرکل ، صدراعظم از مردم خواست تا در ماه اکتبر ، برای حفظ جشن های کریسمس این کشور ، از محدودیت های فاصله اجتماعی پیروی کنند.

وی در 17 اکتبر گفت: “ما باید همه کارها را انجام دهیم تا ویروس به روشی کنترل نشده شیوع پیدا نکند. اکنون هر روز مهم است.” زمستان چگونه خواهد بود ، کریسمس ما چگونه خواهد بود ، در آینده تصمیم گیری می شود روزها و هفته ها “

n-tv وابسته CNN گزارش داد ، نمایندگان پارلمان آلمان در حال بررسی پیش نویس پیشنهادی هستند که به 10 نفر اجازه می دهد کریسمس و سال نو را با هم جشن بگیرند.

قفل شدن ویروس کرونا در اروپا
دو نفر با ماسک های صورت ، از برج Pariser Platz مقابل دروازه براندنبورگ ، یک برجسته توریستی ، در برلین ، آلمان ، 2 نوامبر 2020 عبور می کنند. (AP)

جشن ها به صورت آنلاین تغییر مکان داد

کریسمس در تقویم مذهبی یک مکان منحصر به فرد و بزرگ را اشغال می کند. اما از زمان آغاز همه گیری ، عید فصح ، عید پاک ، عید سعید فطر ، عید قربان ، روش هاشانا و دیوالی همه در سراسر اروپا جشن گرفته شده اند.

بدون بحث دولت بی سر و صدا علامت گذاری شدند. هیچ کس با الهام از چشم انداز کریسمس همه گیر ، شور و حرارت را به خود جلب نکرد.

آنجانا سینگ 48 ساله ، آمیکال را اداره می کند ، یک گروه جامعه هندو در برلین. سینگ یک جشن تمام روز مجازی دیوالی ترتیب داد تا جایگزین جشن های سنتی تر در ماه نوامبر شود.

وی به سی.ان.ان گفت: “ما معمولاً تماشاگران زیادی داریم ، 500 تا 1000 تماشاگر. “در فوریه مشخص شد که تاج اینجا است. بنابراین آمیکال تصمیم گرفت ، بیایید این کار را بصورت آنلاین انجام دهیم.”

وی افزود: “کریسمس به راحتی می تواند به صورت آنلاین جشن گرفته شود”. “از طریق پلت فرم دیجیتال ، همه ما می توانیم با هم باشیم ، در عین حال می توانیم ایمن باشیم.”

این حس که اولویت برخی جشنواره ها نسبت به جشنواره های دیگر است نیز در انگلیس وجود دارد. ساعاتی قبل از آغاز نماز عید قربان ، در ماه ژوئیه هنگامی که دولت تحرکات مردم را در برخی مناطق محدود کرد ، بسیاری از مسلمانان در شمال انگلیس مورد مراقبت قرار گرفتند.

برلین ، 2020
مسلمانانی که ماسک های محافظتی دارند 24 عید نماز عید سعید فطر را در مسجد مولانا در برلین اقامه می کنند. (گتی)

نادر محمد ، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات سیاستگذاری مسلمانان ، اندیشکده مستقر در لندن ، گفت: “من فکر می کنم درست بود که در دوره عید به قفل برویم.”

وی گفت: “من فکر می کنم این مسئله خیلی زیاد نبود که مردم با خود قفل مخالفت کنند ، این یک مسئله آخرین ساعات آخر بود.” “هیچ ارتباط م effectiveثر یا به موقع وجود نداشت [about the restrictions.]”

واقعه سکولار و معنوی

الیزابت اولدفیلد ، مدیر اتاق فکر مسیحیان Theos ، به CNN گفت که اهمیت کریسمس اکنون فراتر از دین است و آن را یک رویداد ملی و سکولار و همچنین یک رویداد معنوی می کند.

“کریسمس کمتر از اهمیت این کریسمس است [Christian] سال کلامی در مقایسه با عید پاک “، اولدفیلد به سی ان ان گفت.

وی خاطرنشان کرد ، امسال “مسیحیان نتوانستند جمعه خوب را جشن بگیرند یا یکشنبه عید پاک را جشن بگیرند ، که برای اکثر مسیحیان واقعاً مهم است.”

وی افزود: “این” نجات کریسمس “تقریباً کاملاً یک مسیحی فرهنگی ، مدنی است [idea.] این اصلاً مربوط به دین نیست ، این مربوط به هویت ملی ، هویت مدنی است. “

اولدفیلد همچنین گفت که دولت ها می دانند تعداد زیادی از مردم در مقایسه با سایر ایام مذهبی ، کریسمس را در اروپا جشن می گیرند. فقط در انگلیس ، یک نظرسنجی سال 2018 توسط شرکت نظرسنجی YouGov نشان داد که از هر 10 نفر 9 نفر کریسمس را با هدیه جشن می گیرند.

اولدفیلد گفت: “بعضی اوقات احساس می کنم همزمان دو جشنواره برگزار می شود.” “جشنواره سکولار ، بت پرست و به رهبری مصرف کننده برگزار می شود که لذت های خاص خود را به ارمغان می آورد و سپس جشنواره واقعی مسیحی برگزار می شود.”

محمد گفت: “کریسمس فرصتی است که در انگلیس به عنوان یک امر کاملاً مسیحی دیده نمی شود. ما آن روزها را پشت سر گذاشته ایم ، همه به این شکل درگیر جشن ها می شوند.”

صرف نظر از تلاش های دولت ، برخی از علائم مشخصه کریسمس اروپا قبلاً به دلیل COVID-19 لغو شده اند.

در بلژیک ، همه بازارهای کریسمس لغو شده اند ، همچنین بازار در شهر کلن آلمان. با این وجود بازار رویاهای کریسمس وین در اتریش ، بازار کریسمس استراسبورگ در فرانسه و بازار کریسمس بازل در سوئیس همگی در حال پیشروی هستند.

در 10 نوامبر ، استونی اعلام کرد که همه رویدادها در این کشور ، از جمله مهمانی های کریسمس ، لغو خواهد شد ، هرچند دولت افزود: “جشن کریسمس در خانواده البته مجاز است.”

محدودیت ها برگشت داده می شوند

در انگلیس ، سوزان هاپکینز ، مشاور پزشکی دولت گفته است که اگر مردم در تعطیلات کریسمس با یکدیگر مخلوط شوند ، پس از تعطیلات همه باید تماس های خود را دوباره کاهش دهند.

هاپکینز در 18 نوامبر گفت: “با آمدن کریسمس ، باید در مورد تعداد تماس هایی که داریم بسیار مراقب باشیم و انتقال را قبل از کریسمس کاهش دهیم و موارد را تا حد ممکن کم کنیم.”

اما کارشناسان دیگر معتقدند که مردم به هیچ وجه نباید برای تعطیلات جمع شوند.

گابریل اسکالی ، استاد مدعو بهداشت عمومی در دانشگاه بریستول ، در 19 نوامبر در توییتی نوشت: “ما نه ماه فداكاری نكرده ایم كه همه اینها را در كریسمس دور بریزیم.”

شیکتا داس متخصص اپیدمیولوژی با Scally موافق است.

“همه گیری قرار است در اینجا بماند. دولت همه تلاش خود را می کند [best] اما این تصمیمات کمکی نخواهد کرد. ما پس از کریسمس به حالت قفل در خواهیم آمد و نرخ R افزایش خواهد یافت. “

وی افزود: “اگر در خانواده خود فرد بسیار مریضی دارید ، بهتر است ملاقات نکنید. احتمالاً ایده خیلی خوبی نیست”.

اگر اروپا تصمیم بگیرد کریسمس را با نرم کردن قفل جشن بگیرد ، ممکن است در سال جدید هزینه ای پرداخت شود.

کانادا طی سه هفته ای که شهروندان این کشور شکرگذاری شکرگذاری کانادایی را در ماه اکتبر جشن گرفتند ، در موارد ویروس کرونا افزایش چشمگیری داشته است. بزرگترین شهر آن ، تورنتو ، اوایل این هفته دوباره به قفل قفل بازگشت.

دکتر مایک رایان ، مدیر اجرایی برنامه اضطراری بهداشت WHO ، گفت که این کشور یک داستان احتیاط آمیز برای فصل تعطیلات است.

“سوال این است ، آیا شما بیماری را به اندازه کافی برای شروع کنترل کرده اید و آیا می توانید به نوعی به مردم اجازه دهید کمی آزادی بیشتری در … دوره کریسمس داشته باشند ، که باعث ایجاد اعتماد به نفس و احساس رایان در جلسه توجیهی خبری روز دوشنبه گفت: “شادی در جامعه ، که مردم در حال حاضر به آن نیاز دارند – بدون اینکه ویروس دوباره در جوامع ما پاره شود.”

اولدفیلد اشاره می کند که طبیعی است که مردم بخواهند برای جشن گرفتن دور هم جمع شوند.

“گاهی اوقات این کریسمس پس انداز می کند [idea] او احساس ناراحتی می کند ، زیرا شما نمی خواهید در مقابل پتوهای خوک خود مرگ بیشتری داشته باشید ، “او به CNN گفت:” اما در عین حال یک تئولوژیک بسیار عمیق وجود دارد [concept] در مورد رشد از طریق ارتباط انسانی این واقعاً [happening] زیرا ما فقط می خواهیم با هم باشیم. “

سرویس پشتیبانی بهزیستی ذهنی Beyond Blue’s Coronavirus یک سرویس 24/7 روزانه به تمام استرالیایی ها است. از سایت اینجا دیدن کنید یا با شماره 1800 512 348 تماس بگیرید
برای ویروس کرونا ویرایش اخطارها و پخش جریانی مستقیم به تلفن هوشمند خود ، وارد سیستم شوید برنامه 9News و اعلان ها را در در تنظیم کنید فروشگاه برنامه یا Google Play