استرالیایی که در خارطوم بود از حمایت “ناامیدکننده” دولت انتقاد کرد

آسوده و غرق استرالیایی مردی که از درگیری های شدید فرار کرد سودان فدرال را مورد انتقاد قرار داده است دولت برای اینکه به اندازه کافی برای کمک به شهروندان خود برای رسیدن به امنیت انجام نمی دهد.
الطائب الطائب به زمین نشست ملبورن به آغوش کشیدن و اشک های عزیزان در پنجشنبه شب پس از سفری که او گفت به لطف یکی از دوستانش امکان پذیر شد سیدنی و کانادایی دولت.

او در فرودگاه به ۹نیوز گفت: «حدس می‌زنم این یک آه بزرگ بود.

الطائب الطائب در ملبورن به آغوش کشیدن و اشک های عزیزان در روز پنجشنبه 27 آوریل 2023 به زمین نشست. (9اخبار)

“احساسات بسیار زیاد.”

او برای بیش از 100 شهروندی که هنوز در کشور جنگ زده سرگردان مانده بودند دعا می کرد، زیرا آخرین ساعات آتش بس شکننده در روز پنجشنبه آغاز شد.

مونا گابیر، مادر دو فرزند ملبورن، در حال برنامه‌ریزی استراتژی خروج مشابهی در یک پرواز بریتانیایی بود، اما ابتدا مجبور شد یک حمله خطرناک به پایگاه هوایی نزدیک پایتخت خارطوم انجام دهد.

در حالی که دولت گفت که با کشورهای دیگر همکاری کرده است تا استرالیایی‌ها را در برخی از پروازها از پایتخت خارج کند، اما نمی‌تواند پروازهای بیشتری را تضمین کند و باعث وحشت شهروندان سرگردان و بستگان آنها شده است.

از آنجایی که بریتانیا و چندین کشور اروپایی و خاورمیانه هواپیماهایی را برای خروج شهروندان خود فرستادند، الطیب از تلاش‌های دولت استرالیا انتقاد کرد.

او گفت: “من نیز حقوقی دارم. و بعد احساس می کنم حقوقم رعایت نشده است.” او گفت که او و خانواده اش قبل از شنیدن خبر پرواز برنامه ریزی کرده بودند تا سفر خطرناکی را از طریق زمین به سمت مرز مصر انجام دهند.

بسیاری از حقوق استرالیایی‌های سودانی رعایت نشد.»

الطائب الطائب در ملبورن به آغوش کشیدن و اشک های عزیزان در روز پنجشنبه 27 آوریل 2023 به زمین نشست. (9اخبار)

دوست فارغ‌التحصیل پزشکی، رزاز السید، بدون کمک دولت فدرال، به برنامه‌ریزی فرار او کمک کرد و سفارت‌های کانادا و بریتانیا را با ایمیل‌ها و تماس‌ها بمباران کرد.

“چرا در سه روز گذشته کار پنی ونگ (وزیر امور خارجه) را انجام می دادم؟” السید پرسید.

نخست وزیر آنتونی آلبانیز گفت که دولت تمام تلاش خود را می کند تا با استرالیایی ها در سودان ارتباط برقرار کند، در حالی که وانگ تایید کرد که چند پرواز خارج از کشور ایمن شده اند.

وونگ روز پنجشنبه در توییتر نوشت: «استرالیایی‌ها در سودان می‌توانند امروز (27 آوریل) از فرودگاه وادی سیدنا در شمال خارطوم به چندین پرواز انجام شده توسط کشورهای همکار دسترسی داشته باشند.

آتش بس 72 ساعته امشب پایان می یابد و پروازهای بعدی پس از آن نمی تواند تضمین شود.

استرالیایی‌هایی که مایل به خروج هستند باید به شدت در اسرع وقت به فکر خروج باشند.»

الطیب گفت که او یک استرالیایی مغرور است، اما تلاش‌های دولت “ناامیدکننده” و “آزار دهنده” بوده است.

او گفت: «در حال حاضر خیلی دیر است.

آتش‌بس به پایان می‌رسد، آخرین روزی که پروازها ادامه می‌یابد و شما انجام ندادید – آنها به ما اطلاع ندادند که چه خبر است و چگونه است.»

حتی با وجود آتش بس بین دو ژنرال متخاصم که برای کنترل این کشور شمال شرق آفریقا در روز پنجشنبه در خارطوم برگزار شد، ساکنان دارفور گفتند که خشونت به بدترین حالت خود در حال افزایش است.

آرامش نسبی در پایتخت به دولت های خارجی اجازه داد صدها شهروند را با هواپیما منتقل کنند، در حالی که ده ها هزار سودانی از خارطوم خارج شدند و به دنبال مناطق امن تر یا فرار به خارج از کشور بودند.

الطائب الطائب در ملبورن به آغوش کشیدن و اشک های عزیزان در روز پنجشنبه 27 آوریل 2023 به زمین نشست. (9اخبار)

ساکنان گفتند، اما حتی در پایتخت، جنگ متوقف نشد و در منطقه غربی دارفور، جنگجویان مسلح به نبرد با یکدیگر پرداختند و مغازه ها و خانه ها را غارت کردند.

یک ابتکار شرق آفریقا برای تمدید آتش بس که قرار بود پنجشنبه شب پایان یابد، برای سه روز دیگر تحت فشار بود.

کانبرا این درخواست ها را تکرار کرده و خشونت را محکوم کرده است.

ژنرال عبدالفتاح برهان، رئیس ارتش سودان، گفت که او این پیشنهاد را پذیرفته است، اما رقیب او، ژنرال محمد حمدان داگالو، فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع، هیچ خبری فوری دریافت نکرده است.

عبدالشافعی عبدالله، یکی از مقامات ارشد هماهنگی عمومی برای آوارگان و آوارگان در دارفور، یک گروه محلی که به اداره امور کمک می کند، گفت که دو کمپ بزرگ برای آوارگان سوخته، ساکنان آنها – عمدتا زنان و کودکان قبایل آفریقایی – متفرق شده اند. اردوگاه ها

تصویر اعتراضی سودان برنده جایزه معتبر World Press Photo شد

دکتر صلاح تور، یکی از اعضای هیئت مدیره سندیکای پزشکان در دارفور غربی گفت: شهر در حال نابودی است.

به گفته وزارت بهداشت سودان، حداقل 512 نفر از جمله غیرنظامیان و جنگجویان از 15 آوریل در سودان کشته و 4200 نفر دیگر زخمی شده اند.

– گزارش با آسوشیتدپرس

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.