امیدواریم چهار کودک در جنگل های آمازون زنده باشند

سه بزرگسال سرنشین هواپیما، از جمله خلبان و مادر کودکان، ماگدالنا موکوتوی، در سانحه سقوط در ایالت کاکوتا در تاریخ 1 مه جان باختند.

تنها آثاری از کودکان بومی در جنگل‌های اطراف پیدا شده است: یک شیشه‌ی بچه، یک پناهگاه موقت، یک پوشک کثیف و حتی چیزی که به نظر می‌رسد ردپای کوچکی باشد.

یک سرباز در مقابل لاشه هواپیمای سسنا C206 که در جنگل سولانو در ایالت کاکوتا کلمبیا سقوط کرد، ایستاده است. جستجو برای یافتن چهار کودک بومی که احتمالاً از سقوط هواپیمای مرگبار در جنگل آمازون در تاریخ 1 مه جان سالم به در برده اند ادامه دارد. (نیروهای مسلح کلمبیا) (AP)

این اکتشافات امیدها را تقویت کرده است که لزلی جاکوبمبایر موکوتوی 13 ساله، سولینی جاکوبمبایر موکوتوی 9 ساله، تین رانوکو موکوتوی 4 ساله و نوزادی کریستین رانوکو موکوتوی زنده مانده اند.

نیروهای مسلح کلمبیا جستجوی جامع را رهبری می کنند و صدها سرباز و پیشاهنگ بومی را در آمازون کلمبیا مستقر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبر تیم نجات روز دوشنبه گفت که معتقد است این کودکان زنده هستند.

ژنرال پدرو سانچز به رادیو W گفت: بر اساس شواهد به این نتیجه رسیدیم که بچه ها زنده هستند.

او افزود: “اگر آنها مرده بودند، پیدا کردن آنها آسان بود زیرا ساکن بودند” و سگ های مواد یاب آنها را پیدا می کردند.

از زمان سقوط هواپیمای آنها در 1 مه 2023، صدها سرباز در جستجوی چهار کودک ناپدید شده در جنگل کلمبیا شرکت کرده اند. (نیروهای نظامی کلمبیا/رویترز) (سی ان ان)

هواپیماهای نظامی هزاران اعلامیه را با دستورالعمل‌هایی به زبان اسپانیایی و زبان بومی خود به جنگل پرتاب کرده‌اند که به آنها می‌گوید در جای خود بمانند.

آنها همچنین بسته های غذا و بطری آب برای بچه ها ریختند.

آسمان بر فراز آمازون شاهد حوادث بسیاری بوده است. از 641 سانحه ثبت شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری کلمبیا از سال 1996، 56 مورد یا 8.74 درصد از کل، در منطقه آمازون رخ داده است، حتی اگر کمتر از 2 درصد از جمعیت کلمبیا در آنجا زندگی می کنند.

کارشناسان می‌گویند خلبانانی که در این منطقه کار می‌کنند باید با هواپیماهای قدیمی و زمین‌های وحشی مقابله کنند.

در حالی که در بیشتر نقاط جهان همیشه می توان یک نوار صاف و صاف برای فرود هواپیمای آسیب دیده مانند یک بزرگراه یا یک میدان روستایی پیدا کرد، جنگل های بارانی آمازون اغلب آنقدر ضخیم است که خلبانانی که در حال فرود اضطراری در آن منطقه هستند، باید به نوعی تلاش کنند. تصادف کنترل شده در بالای پوشش درخت.

به گفته مقامات، چهار کودک در جایی در جنگل انبوه سولانو در ایالت کاکوتا کلمبیا زنده هستند. (گیلرمو لگاریا/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ) (سی ان ان)

همان هواپیمایی که چهار کودک را حمل می کرد، قبلاً دو سال قبل، در سال 2021، به دلیل نقص موتور سقوط کرده بود. این یک فرود تصادف کنترل شده انجام داد که باعث آسیب قابل توجهی به پروانه، موتور و یک بال شد.

هواپیما پس از تعمیر، بار دیگر در اول ماه مه در شرایطی مشابه، در مسیری که هیچ گزینه خوبی برای فرود اضطراری نداشت، سقوط کرد.

31 می

هشدار موج 18 متری صدها کیلومتر از اقیانوس نادیده گرفته شد