اولین مورد پس از شش ماه در نیو ساوت ولز شناسایی شد

NSW سلامتی مقامات اولین مورد این ایالت را شناسایی کرده اند mpox در بیش از شش ماه، هشداری را برای مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، ایجاد کرد که مراقب علائم باشند.

هنوز مشخص نیست که عفونت در کجا تایید شده است یا چگونه به آن مبتلا شده است، اما این اطلاعات از واحد بهداشت عمومی جنوب شرقی سیدنی آمده است.

بیماری، قبلاً به عنوان آبله میمون شناخته می شد، توسط ویروسی ایجاد می شود که قبل از شیوع جهانی در می 2022 در چند کشور آفریقایی بومی بود.
رندر سه بعدی از ویروس mpox. (Getty Images/iStockphoto)

بیش از 87000 مورد در سراسر جهان گزارش شده است.

مقامات NSW می گویند همه عفونت های محلی در میان مردان همجنس گرا، دوجنس گرا و سایر مردانی بوده است که با مردان رابطه جنسی دارند، که بیشتر آنها در خارج از کشور در معرض ویروس قرار گرفته اند.

دکتر ویکی شپرد، مدیر واحد، از آنها خواست که مراقب علائم باشند.

او گفت: “در حالی که برنامه واکسیناسیون ما علیه mpox، همراه با افرادی که در معرض خطر نظارت بر علائم هستند، در کنترل شیوع در نیو ساوت ولز بسیار موفق بوده است، تا زمانی که موارد در کشورهای دیگر ادامه داشته باشد، خطر ابتلا به موارد جدید در اینجا وجود دارد.”

«در NSW 56 مورد mpox بین ماه مه و نوامبر 2022 وجود داشت.

“ما معتقدیم که گسترش سریع برنامه واکسیناسیون برای افرادی که در معرض خطر بالای MPox هستند و کاهش تعداد موارد در نیمکره شمالی هر دو به عدم وجود موارد جدید در نیو ساوت ولز تا کنون کمک کرده است.”

NH

جایی که استرالیا در رتبه بندی کشورهایی با بیشترین آزادی های بهداشتی قرار دارد

Mpox اغلب با ضایعات پوستی کوچک مانند جوش شروع می شود، که گسترش می یابد، چرک و پوسته پوسته ایجاد می شود.

همچنین می تواند باعث تب، سردرد، خستگی یا تورم غدد لنفاوی شود و تا زمانی که ضایعات پوسته پوسته شده و با پوست تازه جایگزین شوند.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.