اپل از محصولات جدید Macbook و راه اندازی پردازنده های M1 خبر می دهد

در ژوئن سال جاری ، اپل اعلام کرد که از پردازنده های اینتل در محدوده رایانه های رایانه ای خود دور شده است – در عوض تصمیم به توسعه پردازنده Apple Silicon خود دارد.

امروز ، در یک رویداد آنلاین ، تیم کوک مدیر عامل اپل و تیم اجرایی او سه محصول اول را معرفی کردند که دارای اولین تراشه Apple Silicon برای Mac است: M1.

Apple Silicon سالهاست که در آیفون و آیپد حضور دارد ، بنابراین این زمینه جدیدی برای این شرکت نیست. کنترل اکوسیستم سخت افزاری و نرم افزاری باعث افزایش کارایی و عملکرد می شود ، بنابراین این یک گام منطقی برای محصولات برجسته آنها با مارک Mac است.

امروز سه محصول جدید اعلام شد: مک بوک ایر ، مک بوک پرو 13 اینچی و مک مینی جدید.

اپل گفت MacBook Air با M1 عملکرد بهتر و قابلیت حمل بهتری را ارائه می دهد (اپل) (عرضه شده)

همه ما صدای جرنگ صدا و عبارت “Intel Inside” را شنیده ایم و برچسب ها را در رایانه های خود دیده ایم. سالها در زیر سهم عظیمی از رایانه های شخصی و همه رایانه های مک ، پردازنده های Intel بوده اند.

اپل برای ایجاد یکپارچه سازی فناوری در داخل ، تصمیم گرفته است پردازنده های خود را – مغز رایانه شما – شروع کند تا سخت افزار (Mac شما) کاملاً با نرم افزار (MacOS) کار کند.

این چیزی نیست که مشاهده کنید متفاوت است ، اما برخی از عملکردهای کاربر باید بهبود یابد.

چرا اپل تراشه M1 خود را می سازد؟

کنترل نحوه کار سخت افزار به اپل این امکان را می دهد تا نرم افزار را با کارآیی ، قدرتمندتر برنامه ریزی کند و البته کنترل این کار در زنجیره تامین خود دارای مزایای طولانی مدت خواهد بود.

با استفاده از M1 ، کاربران MacBook Air می توانند از طریق پروژه های iMovie پرواز کنند و پروژه ها را تا سه برابر سریعتر صادر کنند. (سیب) (عرضه شده)

مزیت تراشه M1 برای کاربران چیست؟

در اصل دو مزیت تراشه جدید Apple M1 برای کاربران نهایی وجود دارد.

عملکرد رایانه های جدید Mac با داشتن قابلیت های گرافیکی نرمتر و بالاتر هم اکنون بهبود یافته است.

با این حال ، به طور خاص بیشتر کاربران لپ تاپ ها از کارآیی Apple Silicon بهره مند می شوند.

عمر باتری در دامنه جدید لپ تاپ تا 20 ساعت است. این عملکرد خیره کننده باتری در یک لپ تاپ سطح Pro است ، بنابراین اتصال کمتر به دیوار یک پیروزی بزرگ محسوب می شود ، به ویژه در فضای آموزش و پرورش که در آن اغلب از اتصال به کلاس پشتیبانی نمی شود.

MacBook Pro 13 اینچی با M1 بیشترین ماندگاری باتری را در مک داشته است. (سیب) (عرضه شده)

اپل چه محصولات جدیدی را معرفی کرد؟

امروز سه محصول جدید برای سفارش از اپل در دسترس است.

MacBook Air جدید ، با پردازنده M1 دارای عمر باتری 18 ساعته ، باز کردن اثر انگشت ، یادگیری ماشین ، پنج برابر بهبود گرافیک و پردازنده 3.5 برابر سریعتر است. این برنامه همچنین دارای عملکرد بدون فن است ، به این معنی که همیشه آرام است.

برای کسانی که به دنبال یک راه حل دسک تاپ هستند ، Mac Mini جدید شش برابر عملکرد گرافیکی دارد ، سه برابر افزایش سرعت CPU ، در حالی که 60 درصد انرژی بیشتری دارد و می تواند به یک مانیتور ویدئویی 6K برسد.

جواهر تاج Mac MacBook Pro است که با نسخه 13 اینچی از پردازنده M1 ارتقا می یابد که دوام بی نظیر باتری 20 ساعته ، سرعت 2.8 برابر سرعت و گرافیک پنج برابر سریعتر را فراهم می کند. میکروفون های جدید با کیفیت استودیویی و پردازش تصویر باید تماس های زوم را نیز افزایش دهند ، که برای سال 2020 و بعد از آن بسیار مناسب است.

هزینه مکینتاش جدید چیست؟

MacBook Air اپل با قیمت 1599 دلار ، MacBook Pro با قیمت 1999 و Mac Mini با قیمت 1099 دلار آغاز می شود.