ایلان ماسک علیه کاربران سرشناس از جمله بیانسه و دونالد ترامپ حرکت می کند

پس از چندین شروع اشتباه، توییتر در روز جمعه به وعده خود مبنی بر حذف چک های آبی از حساب هایی که هزینه ماهانه برای نگه داشتن آنها پرداخت نمی کنند، عمل کرد.

توییتر با فروش خود به ایلان ماسک موافقت کرده است
بیانسه، پاپ فرانسیس و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، کاربران برجسته‌ای که روز پنجشنبه چک‌های آبی خود را گم کردند. (عرضه شده)

توییتر حدود 300000 کاربر تایید شده تحت سیستم اصلی چک آبی داشت که بسیاری از آنها روزنامه نگار، ورزشکار و شخصیت های عمومی بودند. چک‌ها از نمایه‌های این کاربران در اواخر صبح پنجشنبه به وقت اقیانوس آرام (اوایل جمعه AEST) ناپدید شدند.

بیانسه، پاپ فرانسیس و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، کاربران برجسته‌ای که چک‌های آبی خود را گم کردند، بودند.

هزینه های حفظ علائم از 8 دلار آمریکا (11 دلار) در ماه برای کاربران وب منفرد تا قیمت اولیه 1000 دلار آمریکا (1400 دلار) ماهانه برای تأیید یک سازمان، به اضافه 50 دلار آمریکا (74 دلار) ماهانه برای هر حساب وابسته یا کارمند متغیر است.

توییتر حساب‌های فردی را تأیید نمی‌کند تا مطمئن شود که آنها همان چیزی هستند که می‌گویند، همانطور که در مورد چک آبی قبلی که در زمان مدیریت پلتفرم قبل از ماسک انجام شد، انجام شد.

کاربران مشهور، از ستاره بسکتبال لبرون جیمز گرفته تا ویلیام شتنر از ستاره پیشتازان، از پیوستن خودداری کرده اند – اگرچه روز پنجشنبه، چک آبی جیمز نشان داد که حساب برای تأیید پرداخت شده است. جیسون الکساندر بازیگر Seinfeld متعهد شد که اگر ماسک چک آبی خود را پس بگیرد، سکو را ترک خواهد کرد.

دیون وارویک روز سه شنبه در توییتی نوشت: “همانطور که توییتر پیش می رود، هرکسی می تواند اکنون من باشد. سیستم راستی آزمایی یک آشفتگی مطلق است.”

او قبلاً متعهد شده بود که برای توییتر بلو پولی نپردازد و گفت که هزینه ماهانه “می تواند (و خواهد شد) به سمت لاته های داغ اضافی من باشد.

روز پنجشنبه، وارویک چک آبی خود را از دست داد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اکنون 9 درصد از سهام توییتر و یک صندلی در هیئت مدیره شرکتی آن را در اختیار دارد.
توییتر از حدود 14 سال پیش شروع به برچسب زدن پروفایل ها با علامت تیک آبی کرد. (AP)

ماسک پس از خرید توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار در ماه اکتبر، تلاش کرده است تا درآمد این پلتفرم را با فشار دادن افراد بیشتری به پرداخت هزینه اشتراک پریمیوم افزایش دهد.

اما این اقدام او همچنین بیانگر ادعای او است که نشان‌های آبی رنگ به یک نماد وضعیت نامناسب یا “فاسد” برای شخصیت‌های نخبه، خبرنگاران خبری و دیگرانی تبدیل شده‌اند که توسط رهبری قبلی توییتر به صورت رایگان تایید شده است.

توییتر از حدود 14 سال پیش شروع به برچسب زدن پروفایل ها با علامت تیک آبی کرد.

در کنار محافظت از افراد مشهور در برابر جعل هویت، یکی از دلایل اصلی ارائه ابزار اضافی برای مهار اطلاعات نادرست از حساب‌های جعل هویت افراد بود.

اکثر «چک‌های آبی میراثی»، از جمله حساب‌های سیاستمداران، فعالان و افرادی که ناگهان خود را در اخبار پیدا می‌کنند، و همچنین روزنامه‌نگاران کمتر شناخته شده در نشریات کوچک در سراسر جهان، نام آشنا نیستند.

20 شهر ثروتمند در سال 2023 معرفی شدند.

این 20 شهر ثروتمند جهان است

یکی از اولین حرکت های محصول ماسک پس از تصاحب توییتر راه اندازی سرویسی بود که به هر کسی که مایل به پرداخت 8 دلار آمریکا در ماه بود، چک آبی اعطا می کرد.

اما به سرعت توسط حساب‌های فریبکار، از جمله آنهایی که جعل هویت نینتندو، شرکت داروسازی Eli Lilly و کسب‌وکارهای ماسک، تسلا و اسپیس ایکس بودند، غرق شد، بنابراین توییتر مجبور شد چند روز پس از راه‌اندازی، سرویس را به‌طور موقت تعلیق کند.

مشترکین باید تبلیغات کمتری ببینند، بتوانند ویدیوهای طولانی‌تری ارسال کنند و توییت‌هایشان برجسته‌تر شود.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.