ایلان ماسک می گوید زنی را پیدا کرده است که به عنوان مدیرعامل جدید توییتر را رهبری کند

ایلان ماسک روز پنجشنبه گفت که یک مدیر عامل جدید برای توییتر یا X Corp که اکنون نامیده می شود – پیدا کرده است – و این یک زن است. او نامی از او نبرد اما گفت که حدود شش هفته دیگر شروع خواهد کرد.

ماسک که پاییز گذشته توییتر را خرید و از آن زمان تاکنون آن را راه‌اندازی می‌کند، مدت‌ها اصرار داشت که او نیست مدیرعامل دائمی شرکت. میلیاردر تسلا روز پنجشنبه در توییتی گفت که نقش او به عنوان رئیس اجرایی و مدیر ارشد فناوری توییتر تغییر خواهد کرد.

در اواسط نوامبر، تنها چند هفته پس از خرید این پلت فرم رسانه های اجتماعی به قیمت 44 میلیارد دلار، او در دادگاه دلاور گفت که نمی خواهد مدیرعامل هیچ شرکتی باشد.

ماسک در حین شهادت گفت: “من انتظار دارم زمان خود را در توییتر کاهش دهم و شخص دیگری را پیدا کنم تا توییتر را به مرور زمان اداره کند.”

ایلان ماسک، موسس و مهندس ارشد SpaceX. (خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ)
بیش از یک ماه بعد، او در ماه دسامبر در توییتی نوشت: “به محض اینکه کسی را به اندازه کافی احمق پیدا کنم که بتواند این شغل را بپذیرد، از سمت مدیرعاملی استعفا خواهم داد.” این تعهد پس از آن صورت گرفت که میلیون ها کاربر توییتر از او خواستند در نظرسنجی توییتر کناره گیری کنید خود میلیاردر ایجاد کرد و قول داد که به آن پایبند باشد.

در ماه فوریه، او در کنفرانسی گفت که پیش‌بینی می‌کند «احتمالاً در پایان سال جاری» یک مدیرعامل برای توییتر مستقر در سانفرانسیسکو پیدا کند.

پس از اعلام ماسک، سهام تسلا روز پنجشنبه حدود 2 درصد افزایش یافت. سهامداران این شرکت خودروهای برقی نگران این هستند که چقدر از توجه او در توییتر صرف می شود.

ثروتمندترین میلیاردرهای زن استرالیا مشخص شد

نوامبر گذشته، او در دادگاه در مورد اینکه چگونه وقت خود را بین تسلا و دیگر شرکت‌هایش، از جمله اسپیس ایکس و توییتر تقسیم می‌کند، مورد بازجویی قرار گرفت.

ماسک مجبور شد در دادگاه دادگاه دلاور در مورد اعتراض سهامدار به طرح غرامت بالقوه 55 میلیارد دلاری (82 میلیارد دلار) خود به عنوان مدیر عامل شرکت خودروهای الکتریکی شهادت دهد.

ماسک گفت که هرگز قصد نداشته مدیرعامل تسلا شود و نمی‌خواهد مدیر اجرایی هیچ شرکت دیگری نیز باشد و ترجیح می‌دهد خود را یک مهندس ببیند.

ایلان ماسک می گوید مدیرعامل بعدی توییتر یک زن خواهد بود
لوگوی توییتر در خارج از دفاتر این شرکت در سانفرانسیسکو، 19 دسامبر 2022 آویزان است. ایلان ماسک پنجشنبه، 11 مه 2023، گفت که او یک مدیرعامل جدید برای توییتر یا X Corp که اکنون نامیده می شود، پیدا کرده است. او نامی از این شخص نبرده است، اما حدود شش هفته دیگر شروع خواهد شد. (AP)

ماسک همچنین در آن زمان گفت که انتظار دارد بازسازی سازمانی توییتر در هفته آینده تکمیل شود. نزدیک به شش ماه از این حرفش می گذرد.

دوران تصدی ماسک در راس توییتر بی نظم بوده است و او وعده ها و اعلامیه های مختلفی داده است که از آنها عقب نشینی کرده یا هرگز آنها را پیگیری نکرده است. او اولین روز خود را با اخراج مدیران ارشد شرکت و پس از آن تقریباً 80 درصد از کارکنان آن آغاز کرد. او سیستم راستی‌آزمایی پلتفرم را تغییر داده است و اعتدال محتوا و اقدامات حفاظتی در برابر انتشار اطلاعات نادرست را کاهش داده است.

ماسک در اواخر سال گذشته با طرفداران توییتر بدبینی خود را نسبت به چشم انداز یک مدیر عامل جدید ابراز کرد و گفت که این شخص برای اداره شرکتی که “در مسیر سریع ورشکستگی قرار گرفته است” “باید درد زیادی را دوست داشته باشد”.

ماسک در آن زمان در توییتی نوشت: “هیچ کس شغلی را نمی خواهد که در واقع بتواند توییتر را زنده نگه دارد. جانشینی وجود ندارد.”

تصویر بن فرانسیس در ساحل ونیز در لس آنجلس، مارس 2023.

بنیانگذار Gymshark 30 ساله به جوانترین میلیاردر بریتانیا تبدیل شد

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.