این جشن به دنبال تاجگذاری شاه چارلز برگزار می شود

پس از نمایش طلایی از پادشاه چارلز سوم تاج گذاری در مراسم مذهبی باستانی، جشن های تاج گذاری روز یکشنبه با هزاران پیک نیک و مهمانی های خیابانی که به افتخار او در سراسر بریتانیا برگزار شد، حرکتی ساده تر داشت.
گردهمایی های اجتماعی، بخشی از یک سنت بریتانیایی معروف به ناهار بزرگ، قرار بود همسایگان را گرد هم بیاورند تا پادشاه تازه تاجگذاری شده را جشن بگیرند، حتی به عنوان حمایت از سلطنت از بین می رود. منتقدان از هزینه تاج گذاری در زمانی که هزینه های زندگی گزاف در میان تورم دو رقمی وجود داشت، شکایت داشتند.

هزاران ناهار به عنوان بخشی از جشن روز یکشنبه، همراه با یک کنسرت شبانه در قلعه ویندزور با حضور کیتی پری، لیونل ریچی و گروه پسر دهه 1990 Take That برگزار شد. چارلز ساکنان را تشویق کرد تا در روز دوشنبه که یک روز تعطیل بود، در فعالیت های داوطلبانه شرکت کنند.

پرنس و پرنسس ولز، چند ساعت قبل از شروع کنسرت تاج گذاری، طرفداران سلطنتی را که در یک رویداد بزرگ ناهار در ویندزور شرکت کرده بودند، شگفت زده کردند. (اندرو متیوز-WPA Pool/Getty Images)
مردم در یک ناهار بزرگ تاج گذاری در ریجنت پارک لندن شرکت می کنند. (AP)

پرنس و پرنسس ولز، چند ساعت قبل از شروع کنسرت تاج گذاری، طرفداران سلطنتی را که در یک رویداد بزرگ ناهار در ویندزور شرکت کرده بودند، شگفت زده کردند.

شاهزاده ویلیام و کیت وقت خود را صرف عکس گرفتن با جمعیت، دست دادن، صحبت با کسانی کردند که برای جشن گرفتن بیرون بودند و حتی یک دم نوش به افتخار پادشاه امتحان کردند.

پادشاه و ملکه کامیلا در هیچ یک از ناهارها انتظار نمی رفتند اما قصد داشتند در کنسرتی شرکت کنند که شامل سخنرانی پسرش، شاهزاده ویلیام، وارث تاج و تخت است.

خواهران و برادران پادشاه، ادوارد، دوک ادینبورگ، و آن، شاهزاده خانم سلطنتی، و همسرانشان وظیفه ناهار را برای خانواده سلطنتی بر عهده گرفتند. ادوارد در Cranleigh بود و خواهرش در یک رویداد در Swindon شرکت کرد. خواهرزاده های پادشاه، پرنسس بئاتریس و پرنسس یوژنی، دختران شاهزاده اندرو، قرار بود به یک ناهار در ویندزور بپیوندند.

شاهزاده ویلیام و کیت وقت خود را صرف عکس گرفتن با جمعیت، دست دادن، صحبت با کسانی کردند که برای جشن گرفتن بیرون بودند و حتی یک دم نوش به افتخار پادشاه امتحان کردند. (اندرو متیوز-WPA Pool/Getty Images)

ریشی سوناک، نخست وزیر، جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده و نوه اش فینیگان بایدن را در مهمانی ناهار بزرگ که در مقابل دفتر وی برگزار شد، میزبانی کرد.

مهمانان دیگر شامل پناهندگان اوکراینی و فعالان اجتماعی بودند.

مانند سایر محله‌ها با مهمانی‌های خیابانی، خیابان داونینگ به همین مناسبت با یونیون جک تزئین شده بود.

شاهزاده ادوارد و سوفی، دوشس ادینبورگ برای شرکت در یک ناهار بزرگ با ساکنان و نمایندگان لژیون سلطنتی بریتانیا، پیشاهنگان و راهنماها در سالن دهکده کرانلی وارد می شوند.
شاهزاده ادوارد و سوفی، دوشس ادینبورگ برای شرکت در یک ناهار بزرگ با ساکنان و نمایندگان لژیون سلطنتی بریتانیا، پیشاهنگان و راهنماها در سالن دهکده کرانلی وارد می شوند. (AP)

وقایع کم‌اهمیت به دنبال نمایش‌های مملو از جشن‌ها بود که باعث شد پادشاه و ملکه در کلیسای وست مینستر تاجگذاری کنند.

به آنها شمشیرها، عصا و یک گوی طلایی با جواهرات که نمادی از قدرت پادشاه بود، در یک سنت قرون وسطایی که با عبادت، آواز و شادی های دلچسب “خدایا پادشاه را حفظ کن” جشن می گرفتند به آنها اهدا شد.

این زوج سپس با یک کالسکه اسبی طلاکاری شده در خیابان ها رژه رفتند که بزرگترین رژه نظامی تشریفاتی از زمان تاجگذاری مادر چارلز، ملکه الیزابت دوم، 70 سال پیش، رهبری می شد.

حدود 4000 سرباز در خیابان ها راهپیمایی کردند، آستین های قرمز مایل به قرمز و دستکش های سفیدشان با صدای طبل ها و بوق های گروه های راهپیمایی، از جمله یک گروه از نوازندگان سوار بر اسب، یکپارچه تاب می خوردند.

نخست وزیر ریشی سوناک در حالی که در مهمانی ناهار بزرگ در خیابان داونینگ لندن شرکت می کند، تکه ای از کیک را به مهمان می دهد. (AP)
نوازندگان سازهای خود را می نوازند در حالی که مردم پشت میزهای طولانی نشسته اند تا ناهار خود را به عنوان بخشی از جشن ناهار بزرگ در لندن بخورند. (AP)

صدها هزار تماشاگر زیر باران مسیر را به صف کردند تا شخصاً آن را ببینند. بر اساس رتبه بندی منتشر شده توسط Barb، یک سازمان تحقیقاتی، نزدیک به 19 میلیون نفر بیشتر در بریتانیا از تلویزیون تماشا کردند. این تعداد بیننده حدود 40 درصد کمتر از تماشای مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت دوم در ماه سپتامبر است.

چارلز و کامیلا روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفتند که از این جشن «عمیقاً متاثر شده‌اند» و «عمیقاً از همه کسانی که کمک کردند تا این مراسم با شکوه برگزار شود – و بسیاری از کسانی که حمایت خود را نشان دادند، سپاسگزاریم». .

ریشی سوناک، نخست وزیر، جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده و نوه اش فینیگان بایدن را در مهمانی ناهار بزرگ که در مقابل دفتر وی برگزار شد، میزبانی کرد. (AP)

گراهام اسمیت، رهبر جمهوری، گروهی که از لغو سلطنت حمایت می کند، گفت که او در حالی دستگیر شد که برای تظاهرات مسالمت آمیز برنامه ریزی کرده بود و 16 ساعت را در بازداشت پلیس سپری کرد.

اسمیت گفت: «این دستگیری ها حمله مستقیم به دموکراسی ما و حقوق اساسی هر فرد در کشور است. تک تک افسران پلیس درگیر در زمین باید سرهای خود را از شرم آویزان کنند.»

پلیس متروپولیتن نگرانی در مورد دستگیری ها را تایید کرد، اما از اقدامات این نیرو دفاع کرد.

یک پیشخدمت کارهای نهایی را در مکانی برای مهمانی ناهار بزرگ نخست وزیر ریشی سوناک در خیابان داونینگ لندن انجام می دهد. (AP)

فرمانده کارن فایندلی گفت: «تاج گذاری یک رویداد یک بار در یک نسل است و این یک ملاحظات کلیدی در ارزیابی ما است.

علاوه بر جشن ناهار، صدها سرباز روز یکشنبه در مرکز گلاسکو راهپیمایی کردند تا مراسم تاجگذاری را جشن بگیرند.