با ادامه روند کند شدن تورم، امکان توقف نرخ بهره وجود دارد

ارقام جدیدی که نشان می‌دهد تورم همچنان در حال کاهش است، می‌تواند منجر به طفره رفتن استرالیایی‌ها شود نرخ بهره ماه آینده صعود کنید – اما این یک “تماس نزدیک” خواهد بود.

شاخص قیمت مصرف کننده از سوی اداره آمار استرالیا دیروز نشان داد که تورم سالانه از 7.8 افزایش در سه ماهه دسامبر سال گذشته به 7 درصد در سه ماهه اول 2023 کاهش یافته است.

رشد ماهانه نیز کند شده است، از 6.8 درصد در فوریه به 6.3 درصد در مارس.

RBA ممکن است تصمیم بگیرد که افزایش نرخ بهره را یک ماه دیگر متوقف کند. (AP)

با این حال، وب‌سایت مقایسه مالی RateCity می‌گوید در حالی که رشد آهسته‌تر می‌تواند شاهد توقف بیشتر در افزایش نرخ باشد، 7.0 درصد همچنان خارج از هدف RBA برای تورم است.

بنابراین، افزایش نرخ نقدی دیگری – یازدهمین مورد از زمانی که RBA شروع به افزایش آنها از ماه مه سال گذشته کرد – می تواند به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

RBA تصمیم گرفت افزایش دیگری در ماه آوریل صادر نکند.

بر اساس تجزیه و تحلیل بانک مرکزی استرالیا، استرالیایی ها برای پوشش هزینه های روزانه خود به پس انداز خود دسترسی دارند.
استرالیایی ها با فشارهای مالی سنگینی مواجه هستند. (9اخبار)

افزایش 0.25 درصدی دیگر باعث افزایش نرخ نقدی به 3.85 درصد خواهد شد که بالاترین سطح از آوریل 2012 است.

RateCity دریافت که افزایش 0.25 درصدی دیگر به این معنی است که “متوسط ​​وام گیرنده” با وام 500,000 دلاری قبل از شروع افزایش در ماه می سال گذشته، می تواند به زودی در مجموع 1058 دلار بیشتر در ماه بپردازد.

سالی تیندال، مدیر تحقیقات RateCity گفت: “این یک تماس نزدیک دیگر در نشست RBA در روز سه شنبه خواهد بود.”

“مکث دوم به RBA زمان بیشتری می بخشد تا ببیند چگونه خانوارها در برابر 10 افزایش نرخ تا به امروز مقاومت می کنند. این دور از داده های تورم به هیئت مدیره پوششی برای انجام این کار می دهد.”

او گفت که بسیاری از دارندگان وام هنوز تنها هشتمین یا نهمین افزایش را تا کنون به آنها منتقل کرده اند، به این معنی که حتی اگر RBA توقف موقت را انتخاب کند، با افزایش بیشتری روبرو خواهند شد.

تیندل گفت: «تورم در استرالیا ممکن است در مسیر درستی حرکت کند، اما در نهایت هنوز خیلی بالاست.

در حالی که بسیاری از اقتصاددانان افزایش نرخ های نقدی را در پایان سال جاری پیش بینی می کنند، وام گیرندگان باید سر خود را پایین نگه دارند و روی عبور از چند ماه آینده تمرکز کنند.

“این یک زمستان طولانی و سخت برای بسیاری از خانواده‌ها در سراسر کشور خواهد بود. اگر فکر نمی‌کنید می‌توانید بدون شکستن پول از پس آن برآیید، دست خود را دراز کنید و کمک بخواهید.”

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.

اشعار دست‌نویس ستاره راک، تاج کنسرت، آثار هنری در معرض دید علاقه‌مندان