بستگان کودکان کشته شده در حمله موشکی اومان را دفن کردند

تقریباً همه 23 قربانی حمله روز جمعه بر اثر اصابت دو موشک به یک ساختمان آپارتمانی در عمان جان خود را از دست دادند. ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین گفت که شش کودک در میان کشته شدگان هستند.

میخائیل شوله، 6 ساله، در مراسم تشییع روز یکشنبه، در کنار تابوت خواهر 11 ساله خود، سوفیا شوله، بستگان خود را در آغوش گرفت، در حالی که دیگران به یک پسر 17 ساله ادای احترام کردند.

بستگان شش کودک کشته شده در حمله موشکی روسیه به شهر عمان در مرکز اوکراین را دفن کردند. (AP Photo/برنات آرمانگوئه) (AP)

در حالی که عزاداران شمع در دست داشتند، خود را به صلیب کشیدند و آواز خواندند، کشیش در کلیسای نماد مادر خدا “سریع برای شنیدن” ظرفی حاوی بخور را بر روی تابوت ها تکان داد. او گفت که این مرگ و میرها ضربه سختی به کل جامعه وارد کرده است.

پدر فئودور بوتسو گفت: “من در همین نزدیکی زندگی می کنم.”

“من شخصاً بچه ها را می شناختم، کوچکترین آنها را از زمانی که خیلی کوچک بودند، و شخصا آنها را در این کلیسا غسل تعمید دادم. از وقتی بچه دارم و شهروند این کشور هستم و در آن زندگی می کنم، نگران همه هستم. این شهر 15 سال است.”

او گفت که دعا می کند “جنگ پایان یابد و صلح به خانه ها، شهر و کشور ما بیاید.”

در ساختمان آسیب دیده در عمان، مردم گل و عکس قربانیان را آوردند.

یک زن تصویر کودکی به نام اولیانا ترویچوک 8 ساله را حمل می کند که در حمله روسیه به یک ساختمان مسکونی در اومان، شهری کوچک در 200 کیلومتری جنوب پایتخت کیف، کشته شد. (عکس از رومن پیلیپی/گتی ایماژ) (گتی)

جنگ 14 ماهه روسیه روز یکشنبه کشته های بیشتری را در جاهای دیگر به همراه داشت.

فرماندار یک منطقه روسیه در مرز اوکراین گفت که چهار نفر در حمله راکتی اوکراین کشته شدند.

الکساندر بوگوماز فرماندار منطقه بریانسک گفت که راکت ها به خانه های روستای سوزمکا در 9 کیلومتری مرز اوکراین اصابت کرد.

وی گفت که دو تن دیگر از ساکنان زخمی شده اند و سیستم های دفاعی برخی از گلوله های وارده را منهدم کرده است.

بریانسک و منطقه همسایه بلگورود در طول جنگ گلوله باران پراکنده برون مرزی را تجربه کرده اند. در ماه مارس، گزارش شد که دو نفر در حمله خرابکاران اوکراینی به منطقه بریانسک کشته شدند.

مقامات گفتند که دست کم 23 نفر، از جمله شش کودک، بر اثر اصابت یک موشک روسی به یک بلوک آپارتمانی در شهر عمان اوکراین جان باختند. (عکس از رومن پیلیپی/گتی ایماژ) (گتی)

در اخبار دیگر، یک ضد حمله بهاری مورد انتظار اوکراین می تواند در منطقه خرسون، دروازه ای به کریمه و دیگر مناطق تحت اشغال روسیه در سرزمین اصلی اوکراین متمرکز شود.

نیروهای اوکراینی سال گذشته نیروهای روسیه را از خرسون پایتخت منطقه بیرون راندند که شکستی قابل توجه برای روسیه بود.

ولودیمی زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که ضد حمله منتظر تحویل تمام تجهیزات نظامی وعده داده شده نخواهد ماند.

اوکراین به ویژه امیدوار است که جت های جنگنده غربی را دریافت کند، اما زلنسکی گفت که نیروهایش حمله متقابل را به همین دلیل به تأخیر نمی اندازند تا “به روسیه اطمینان ندهند که ما هنوز چند ماه برای آموزش در هواپیماها فرصت داریم و تنها پس از آن خواهیم داشت.” ما شروع.”

آتش و دود پس از گلوله باران در نزدیکی باخموت، شهری شرقی که در آن نبردهای شدید بین نیروهای اوکراین و روسیه در منطقه دونتسک اوکراین در حال وقوع است، شنبه، 29 آوریل 2023 بلند شد. (AP Photo/Libkos) (AP)

زلنسکی گفت روز یکشنبه با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره تامین تسلیحات صحبت کرده و از “سرعت و ویژگی” آن خرسند است.

دفتر مکرون اعلام کرد که او تعهد فرانسه به ارائه «همه کمک‌های لازم برای بازگرداندن حاکمیت و تمامیت ارضی» به اوکراین را تکرار کرد و درباره کمک‌های نظامی بلندمدت اروپا بحث کرد.

راهبان “طرفدار روسیه” در برابر دستور اخراج مقاومت می کنند

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.