بقایای خزندگان پرنده باستانی کشف شده در ویکتوریا قدیمی ترین نوع از استرالیا هستند، “واقعا نادر”

مواردی که در صخره ای کنار دریا در جنوب شرقی یافت شده اند ویکتوریا چندین دهه پیش زمانی متعلق به یک پرواز باستانی بود خزندهو قدیمی ترین در نوع خود هستند که تاکنون در استرالیا یافت شده اند.
آ مطالعه تازه منتشر شده به این نتیجه رسیدیم که قدمت استخوان‌ها به 107 میلیون سال پیش بازمی‌گردد، زمانی که پتروسارها – اولین مهره‌داران شناخته شده برای تکامل پرواز با نیروی برق – بر آسمان تسلط داشتند.

بقایای این بقایای در اواخر دهه 1980 توسط تیمی از مؤسسه تحقیقاتی موزه ویکتوریا به رهبری دکتر تام ریچ و پروفسور پت ویکرز-ریچ در دایناسور کشف شد و وجود اولین پتروسور نوجوان استرالیایی را تایید می کند.

این استخوان‌ها در اواخر دهه 1980 کشف شدند و ایده‌ای درباره نحوه زندگی، پرورش و پرواز پتروسارها به دست می‌دهند.
این استخوان‌ها در اواخر دهه 1980 کشف شدند و ایده‌ای درباره نحوه زندگی، پرورش و پرواز پتروسارها به دست می‌دهند. (موزه ویکتوریا)

در آن زمان، این دو بر این باور بودند که استخوان‌ها متعلق به دو فرد مختلف است: یک استخوان لگن جزئی متعلق به یک پتروزار با طول بال‌های بیش از دو متر است، و یک استخوان بال کوچک متعلق به پتروزار نوجوان است، اولین موردی که در استرالیا گزارش شده است. را

محقق ارشد و دانشجوی دکترا، آدل پنتلند، از دانشکده علوم زمین و سیاره کرتین، پس از تجزیه و تحلیل استخوان ها، این یافته ها را تایید کرد.

او گفت که بقایای آن بسیار نادر هستند و بینش ارزشمندی از حیات وحش باستانی استرالیا ارائه می دهند.

پتروسارها اولین مهره دارانی هستند که توانسته اند پروازهای نیرومند را تکامل دهند.
پتروسارها اولین مهره دارانی هستند که توانسته اند پروازهای نیرومند را تکامل دهند. (پیتر تراسلر)

او به 9news.com.au گفت: «داشتن شواهد ملموس مبنی بر اینکه اینها واقعاً پتروسورها هستند و قدیمی‌ترین در استرالیا هستند و در زمان بسیار منحصربه‌فردی زندگی می‌کردند، کمی آرامش بخش بود.

پتروسورها در مقایسه با دایناسورها واقعاً کمیاب هستند زیرا استخوان‌های آن‌ها توخالی بود، که به آن‌ها کمک کرد تا پرواز کنند.

اما همانطور که می توانید تصور کنید استخوان های توخالی می توانند به راحتی شکسته شوند، قبل و بعد از فسیل شدن. آنها بسیار شکننده هستند.

اگر تمام استخوان‌ها (که در استرالیا یافت می‌شوند) را با هم بگیرید، احتمالاً می‌توانید آنها را در یک کمد بزرگ قرار دهید.»

استخوان‌ها در حین حفاری در دایناسور کوو، یک ورودی کوچک در جنوب شرقی ویکتوریا کشف شدند.
استخوان‌ها در حین حفاری در دایناسور کوو، یک ورودی کوچک در جنوب شرقی ویکتوریا کشف شدند. (موزه های ویکتوریا)
این حفاری با هدف یادگیری در مورد دایناسورها و سایر حیواناتی که در دوران کرتاسه اولیه در جنوب شرقی استرالیا در قطب جنوب زندگی می کردند، کار فشرده ای داشت.
این حفاری با هدف یادگیری در مورد دایناسورها و سایر حیواناتی که در دوران کرتاسه اولیه در جنوب شرقی استرالیا در قطب جنوب زندگی می کردند، کار فشرده ای داشت. (موزه های ویکتوریا)

تا به امروز، تنها چهار گونه پتروسور در استرالیا نامگذاری شده است – با این حال پنتلند گفت که بیش از 100 گونه شناخته شده وجود دارد که زمانی در سراسر جهان می چرخیدند.

این محقق توضیح داد که مکان ساحلی فسیلی که در آن استخوان‌ها یافت شد، در دوره کرتاسه، زمانی که حیوانات زندگی می‌کردند، بسیار متفاوت به نظر می‌رسید.

پنتلند می‌گوید: «زمانی که این حیوانات زنده بودند، ویکتوریا در ارتفاع پارینه‌ای واقعاً بالا قرار داشت، تقریباً 75 درجه جنوبی بود، بنابراین در دایره قطبی قرار داشت.

«ماه‌ها تاریکی مداوم وجود داشت.

بر اساس گیاهان فسیلی، می‌دانیم که این جنگل معتدل با درختان مخروطی و برخی از آنژیوسپرم‌ها (گیاهان گلدار) بود، اما نه زیاد، و جینکو که در آن زمان بومی بودند.

ریچ پس از کار سختی که در Dinosaur Cove انجام شد، از این یافته ها استقبال می کند.

او گفت: «این دو فسیل نتیجه تلاش‌های فشرده بیش از 100 داوطلب در طول یک دهه بود.

این تلاش شامل حفاری بیش از 60 متر تونلی بود که در آن دو فسیل در یک صخره کنار دریا پیدا شد.

مار هیولا

بیشتر شکارچیان ترسناک ماقبل تاریخ – که دایناسورها نبودند

پنتلند اضافه کرد که پتروسارها برای او جذابیت منحصر به فردی دارند زیرا آنها بسیار “عجیب و شگفت انگیز” هستند.را

پنتلند گفت: “برخی از آنها به طور محافظه کارانه 10 متر طول بال داشتند.”

“اگر می توانستم برای دیدن آنها به گذشته سفر کنم، فکر می کنم کاملا نفس گیر می شد.

آنها میلیون ها سال قبل از اینکه پرندگان به آسمان بروند پرواز کردند

این استخوان ها برای نمایش عمومی در گالری مؤسسه تحقیقاتی موزه ملبورن در نظر گرفته شده است.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.