بنیانگذار Theranos شرمنده آخرین پیشنهاد برای فرار از زندان را از دست داد

مدیر اجرایی شرمسار Theranos الیزابت هلمز به نظر می رسد به زودی به زندان در ایالات متحده پس از اینکه دادگاه تجدید نظر درخواست او را برای آزاد ماندن رد کرد، در حالی که او سعی می کند محکومیت خود را در یک دروغ آزمایش خون که باعث شهرت و ثروت زودگذر او شد، لغو کند.

در حکم دیگری که اواخر روز سه شنبه (چهارشنبه AEST) صادر شد، ادوارد داویلا، قاضی ناحیه ایالات متحده، هولمز را به پرداخت 452 میلیون دلار (690 میلیون دلار) به عنوان غرامت به قربانیان جنایات خود محکوم کرد.

هولمز به همراه معشوق سابقش و ستوان ارشد ترانوس به طور مشترک مسئول این مبلغ هستند. رامش “سانی” بالوانی، که پس از محکوم شدن به طیف وسیع تری از جنایات در یک محاکمه جداگانه در حال حاضر در زندان است.
الیزابت هولمز، مدیر عامل سابق ترانوس، پس از اینکه دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده در 16 مه 2023، درخواست او برای آزاد ماندن را رد کرد، به نظر می رسد که به زودی به زندان محکوم شود. (AP)

تصمیم دادگاه در مورد تلاش هولمز برای فرار از زندان تقریباً سه هفته پس از آن گرفته شد که او یک اقدام قانونی در آخرین لحظه برای به تاخیر انداختن شروع محکومیت 11 ساله خود انجام داد.

او قبلاً در 27 آوریل توسط داویلا که او را در نوامبر محکوم کرده بود، دستور تسلیم به مقامات را صادر کرده بود.

داویلا اکنون تاریخ جدیدی را برای هلمز 39 ساله تعیین می کند تا خانه فعلی خود در منطقه سن دیگو را ترک کند و به زندان گزارش شود.

این مجازات هولمز را از شریک فعلی اش، ویلیام “بیلی” ایوانز، پسر یک ساله آنها، ویلیام، و دختر سه ماهه، Invicta، جدا می کند.

بارداری هولمز با اینویکتا – که در لاتین به معنای “شکست ناپذیر” یا “شکست ناپذیر” است – پس از آن شروع شد که هیئت منصفه او را به چهار فقره کلاهبرداری و توطئه در ژانویه 2022 محکوم کرد.

داویلا توصیه کرده است که هولمز دوران محکومیت خود را در یک زندان زنان در برایان، تگزاس بگذراند.

فاش نشده است که آیا اداره زندان های فدرال توصیه داویلا را پذیرفته است یا هولمز را به یک مرکز دیگر اختصاص داده است.

بالوانی، 57 ساله، در ماه آوریل پس از محکومیت در 12 فقره کلاهبرداری و توطئه در ژوئیه گذشته، تقریباً 13 سال زندان را آغاز کرد.

او ماه گذشته پس از از دست دادن تلاش مشابه برای آزاد ماندن به قید وثیقه در حالی که درخواست تجدید نظر برای محکومیت خود داشت، در زندانی در کالیفرنیای جنوبی زندانی شد.

شرکت الیزابت هولمز، ترانوس، در مقطعی 9 میلیارد دلار ارزش داشت. (60 دقیقه)
رامش مدیر سابق Theranos
رامش “سانی” بالوانی، مدیر اجرایی سابق ترانوس، در ماه آوریل پس از محکوم شدن به 12 فقره کلاهبرداری و توطئه در سال گذشته، حدود 13 سال زندان را آغاز کرد. (AP)

حکم هولمز پس از 46 روز شهادت دادگاه و شواهد دیگری صادر شد که فرهنگ طمع و غرور را در کانون توجه قرار داد که دره سیلیکون را تحت تأثیر قرار داد زیرا فناوری در 20 سال گذشته تأثیر فراگیرتری بر جامعه و اقتصاد داشت.

جذاب ترین لحظات محاکمه زمانی رخ داد که هولمز در جایگاه شاهد قرار گرفت تا در دفاع از خود شهادت دهد.

هولمز علاوه بر بیان اینکه چگونه ترانوس را در نوجوانی پس از ترک دانشگاه استنفورد در سال 2003 تاسیس کرد، بالوانی را به سوء استفاده عاطفی و جنسی متهم کرد.

او همچنین تاکید کرد که هرگز از این باور که ترانوس با فناوری‌ای که قول داده بود بتواند صدها بیماری و سایر مشکلات احتمالی را تنها با چند قطره خون اسکن کند، انقلابی در مراقبت‌های بهداشتی ایجاد می‌کند، دست برنداشت.

هولمز در حالی که این جاه طلبی جسورانه را دنبال می کرد، نزدیک به 1.5 میلیارد دلار از فهرستی از سرمایه گذاران خوش اخلاق که شامل لری الیسون، بنیانگذار اوراکل و روپرت مرداک، غول رسانه ای بود، جمع آوری کرد.

آن سرمایه گذاران ماهر همه پول خود را پس از یک سال از دست دادند مجله ی وال استریت بررسی‌ها و بررسی‌های نظارتی نقص‌های خطرناکی را در فناوری Theranos آشکار کرد.

روپرت مرداک یکی از سرمایه گذاران سرمایه گذاری خانم هلم یعنی Theranos بود.
غول رسانه ای روپرت مرداک یکی از سرمایه گذاران سرمایه گذاری هولمز به نام Theranos بود. (AP)

داویلا در حکم بازپرداخت خود تصمیم گرفت که هولمز و بالوانی باید 188 میلیون دلار به مرداک بپردازند – تا حد زیادی در میان سرمایه گذارانی که در دستور او ذکر شده است.

در جلسات جداگانه، وکلای هولمز و بالوانی تلاش کردند تا داویلا را متقاعد کنند که موکلان مربوطه آنها مجبور به پرداخت اندک، اگر چیزی باشد، شوند.

هولمز – که زمانی سهامش در ترانوس ارزشی معادل 6.7 میلیارد دلار داشت – و بالوانی – که زمانی حدود 752 میلیون دلار ارزش داشت – نشان داده‌اند که پس از پرداخت میلیون‌ها دلار صورت‌حساب‌های قانونی و اعلام بی‌گناهی‌شان، تقریباً از بین رفته‌اند.

طرح اصلی پونزی

بزرگترین فریبکاری، کلاهبرداری و کلاهبرداری در تاریخ مدرن

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.