به نظر می رسد لایحه وتو در مورد توافقات خارجی به تصویب پارلمان فدرال استرالیا خواهد رسید

به نظر می رسد لایحه “وتو” توافق نامه های خارجی به تصویب پارلمان فدرال رسیده و بار دیگر بی اعتمادی کانبرا را به کانون توجه قرار داده است چین.

این اقدام به قدرت مشترک المنافع در مورد معاملات بین المللی منعقد شده توسط ایالت ها ، شوراها و دانشگاه ها منجر خواهد شد ، حرکتی که ویکتوریا با امضای ابتکار عمل سیاست خارجی پکن امضا کرد.

ابتکار کمربند و جاده یک طرح ساختمانی چند تریلیونی دلاری چین برای اتصال آسیا و اروپا از طریق زمین و دریا ، با ورود به آفریقا و هندو-اقیانوسیه است ، که به گفته برخی از کارشناسان دفاعی یک تهدید بزرگ استراتژیک است.

ائتلاف و کارگران فدرال پیوستن به بسیاری از کشورهای عضو این پروژه را رد کرده اند.

وزیر امور خارجه سایه پنی وونگ به ABC گفت: “ما گفته ایم که در BRI ثبت نام نمی کنیم.” خودیها برنامه امروز صبح.

طرح ساخت چند هزار میلیارد دلاری چین برای اتصال آسیا و اروپا از طریق زمین و دریا.
طرح ساخت چند هزار میلیارد دلاری چین برای اتصال آسیا و اروپا از طریق زمین و دریا. (نه)
“ما تفاهم نامه های بسیار زیاد داریم [memorandums of understanding] با بیمارستان ها ، با دانشگاه ها ، با موسسات تحقیقاتی ، با دولت های استانی و با دولت مرکزی ، ” دانیل اندروز ، نخست وزیر ویکتوریا امروز به خبرنگاران گفت.

در حالی که کانبرا درگیر یک مبارزه تلخ با پکن است ، مشترک المنافع می خواهد با یک قانون جدید حق قانون اساسی خود را در مورد امور خارجه تأیید کند تا به او حق وتو را در مورد هرگونه معامله بین دولت های خارجی و شوراها ، ایالت ها یا نهادهای اینجا بدهد.

این امر به آن حق می دهد توافق کمربند و جاده ویکتوریا را پاره کند.

آقای اندروز گفت: “این كاملاً مربوط به پارلمان فدرال است.”

حزب کارگر فدرال با حمایت از اصلاحیه ای که امکان بازبینی قضایی هر وتو را دارد ، یک مبارزه کوچک را انتخاب کرده است. اما این لایحه احتمالاً فردا ، بدون تغییر – و با حمایت کلی کارگر – تصویب می شود.

خانم وونگ گفت: “ما از اهداف پشتیبانی می کنیم و از قوانین نیز حمایت کرده ایم.”

“اکنون که وزیر از قدرت برخوردار است ، وقت آن رسیده است که با دولت ویکتوریا بحث های منطقی داشته باشیم.”

کریس اولمن ، سردبیر سیاسی 9 نیوز ، گفت که دولت موریسون به احتمال زیاد توافق کمربند و جاده ویکتوریا را پاره نمی کند ، بلکه به دلیل آرامش روابط طوفانی با پکن ، بی سر و صدا آن را به خاک می سپارد.

خانم وونگ گفت: “من فکر می کنم همه ما درک می کنیم که چین دیدگاه بسیار متفاوتی در مورد آنچه که از استرالیا می خواهد متفاوت از آنچه که ما آماده ارائه آن هستیم ، صرف نظر از اینکه چه کسی در دولت است ، دارد.”