بوریس جانسون در مورد چالشهای لجستیکی بسیار زیاد در استفاده از واکسن هشدار داد. دو نفر در سقوط هلیکوپتر NSW کشته شدند. خزانه دار به تنش های تجاری چین می پردازد

به عنوان یک سال شدید برای طوفان ها ، آتش سوزی و امواج گرما به پایان می رسد ، رئیس سازمان ملل متحد رهبران جهان را به چالش کشید تا 2021 را سالی قرار دهند که بشریت “جنگ با طبیعت” خود را پایان می دهد و به آینده ای عاری از کربن گرم کننده سیاره متعهد می شود آلودگی

خوش بینانه بود اما هشدارهای وحشتناکی می داد ،

دبیرکل سازمان ملل متحد ، آنتونیو گوترش ، در حالی که سازمان ملل متحد برای اجلاس آب و هوای مجازی در 12 دسامبر در پنجمین سالگرد توافقنامه برجسته پاریس در سال 2015 آماده می شود ، در یک سخنرانی گفت: “وضعیت کره زمین شکسته است.”

“بشریت در حال جنگ با طبیعت است. این خودکشی است.”

وی گفت: “آتش سوزی آخرالزمان و سیل ، طوفان ها و طوفان ها به طور فزاینده ای جدید هستند.”

گوترش امیدوار به وعده های بیش از 100 کشور بود که تا اواسط قرن دیگر گازهای مهارکننده گرما را به اندازه آنچه درختان و فناوری می تواند به همراه کاهش آلودگی کوتاه مدت به جو اضافه کند ، اضافه نخواهند کرد. چین و رئیس جمهور منتخب آمریكا متعهد شده اند كه انتشار كربن خالص داشته باشند.

گوترش گفت: “من قاطعانه عقیده دارم که 2021 می تواند نوع جدیدی از سال کبیسه باشد – سال جهش کوانتومی به سمت خنثی سازی کربن.”

اما او گفت که دو گزارش سازمان ملل در روز چهارشنبه “نشان می دهد که ما چقدر به فاجعه آب و هوایی نزدیک هستیم.”

وقتی کشورها تریلیون دلار برای بازیابی از رکود اقتصادی ناشی از همه گیری هزینه می کنند ، گوترش گفت که آنها باید این کار را به روشی انجام دهند که بر انرژی پاک تأکید کند.

وی گفت ، ملت ها باید بودجه و یارانه سوخت های فسیلی را متوقف كنند. و کشورها باید به وعده خود در پاریس برای پرداخت سالانه 100 میلیارد دلار (135 میلیارد دلار) برای کمک به کشورهای فقیرتر در توسعه انرژی پاکتر عمل کنند.

آژانس هواشناسی سازمان ملل در تاریخ 2 دسامبر سال 2020 گزارش داد ، جهانی که بیش از حد گرم می شود ، سوابق هوا را در سال 2020 از بین برد – یک سال شدید برای طوفان ، آتش سوزی ، امواج گرما ، سیل ، خشکسالی و ذوب یخ. (منبع: AP)