تحقیق مقاله سیم پیچی ترانسفورماتور

با توجه به این که تنوع وسایل الکتریکی و مکانیکی بسیار زیاد شده است و صنایع مختلف از انواع ماشین های الکتریکی برای انجام امور خود استفاده می کنند، نیاز به افراد سیم پیچ بند که در این کار دارای مهارت بالایی باشند به شدت احساس می شود. بنابراین همه اینها به خوبی نشان می دهد که بازار کار سیم پیچی موتور پردرآمد است و در صورت آموزش سیم پیچی موتور می توانید درآمد خوبی کسب کنید. بستر یاتاقانهای دو سمت موتور را روغنکاری کنید. برای هر شکاف یک مربع رسم کنید (در تصویر زیر از sPlan 7.0 استفاده شده است). شیار شروع فازها: شروع کلافهای هر فاز نسبت به فاز دیگر ۱۲۰ درجه اختلاف فاز مکانی دارند. در سیم پیچی موتورهای سه فاز به روش گام کامل تعداد شیارهای موجود بین رفت و برگشت هر کلاف yP بوده و ابتدا و انتهای یک کلاف ۱۸۰ درجه الکتریکی اختلاف فاز دارند، همچنین در این روش سیم پیچی نیروی محرکه القایی بازوهای رفت و برگشت کلاف ها جمع جبری میشوند. اما در سیم پیچی موتورها به روش کامل کسری نیروی محرکه های الکتریکی بازوییهای کلاف ها جمع برداری شده و ابتدا و انتهای یک کلاف کمتر از ۱۸۰ درجه الکتریکی اختلاف فاز دارند.

هر نوع موتور الکتریکی الگوی سیم بندی خاصی دارد ، اساس کار الکتروموتورها بر اساس میدان مغناطیسی است و سیم پیچها مسئولیت تولید میدان مغناطیسی مورد نیاز برای کارکرد موتور را دارند . شاید از عنوان شغل سیم پیچی موتور چنین برداشتی نشود ولی این مهارت یکی از کاربردی ترین مهارتهای بازار کار ایران است. روش دیگر سیم پیچی تکفاز به این صورت است که از حلقه های اتصال کوتاه به عنوان سیم پیج در شیارهایی که روی قطب ها منظور میشود، استفاده میشود. تعداد فازها: تعداد فازهای شبکه برق است که آن را با M نشان میدهند و به الکتروموتور اتصال داده میشود. این نیروگاه اولین تولید کننده برق متناوب برای کاربردهای صنعتی بود و نشان دهنده بازده در سیستم انتقال برق قدرت AC بود. ، هر چقدر هم که کتاب مذکور از نظر محتوا عالی باشد در نهایت شما باید به صورت عملی زیر نظر یک استادکار ماهر تعلیم ببینید، اگر در مقطع لیسانس تحصیل می نمایید و از سطح IQ متوسطی برخوردار باشید تنها 5 روز کار عملی برای شما کافی خواهد بود. برای سیمپیچی موتورهای کم قدرت، علاوه بر سیم پیچ استارت از سیم پیچی کمکی نیز استفاده میشود این کار جهت تغییر سرعت موتورها انجام میگیرد.در پنکه از این مدل از سیم پیچی استفاده میشود.

به طور کلی سیم پیچی موتورهای سه فاز به یکی از روش های گام کامل و گام کسری انجام میشود. آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین آموزشگاههای سیم پیچی موتور در کشور است که به صورت کاملا تخصصی به آموزش سیم پیچی می پردازد. در دوره تعمیر کولر گازی برق گستران طریقه عیب یابی و تعمیر انواع مشکلات کولر گازی به صورت عملی به کارآموزان آموزش داده می شود و کارآموزان می توانند به صورت عملی بر روی کولر های گازی کار کرده و به تعمیر آنها بپردازند. برای همه کلافها همین کار را انجام دهید. سپس، موتور را در آن قرار دهید. انواع سنبه نشان، انواع پیچ گوشتی، انواع چکش پلاستیکی، آچار فرانسه و بکس زاویه دار، انواع پولی کش و بلبرینگ کش، آچار تخت و رینگی، کولیس ورنیه، میکرومتر برخی از مهم ترین ابزارهای سیم پیچی موتور است. یکی از دیگر موضوعات مهم در آموزش سیم پیچی موتور که پیش از سیم پیچی میبایست مورد توجه قرار گیرد شناخت ابزارهای لازم برای سیم پیچی موتور و کارکرد هر یک از آنها میباشد. مثلا در صورت استفاده از ضریب برای گام كلافها (مقدار كوتاهی گام به اندازه گام كامل) باید تعداد حلقه های كلاف را به اندازه 5% زیادتر پیچید تا نسبت های مغناطیسی ثابت باقی بماند و در صورت استفاده از ضریب برای گام كلافها باید مقدار افزایش حلقه را 15% انتخاب نمود بنابراین اگر چنانچه بخواهیم در هنگام تعویض سیم پیچی یك موتور سوخت گام سیم پیچی آن را تغییر دهیم باید این موضوع را مورد توجه قرار داده و در صورت كوتاه نمودن گام تعداد دور سیم پیچ را نسبت به حالت اول افزایش و در صورت زیاد كردن گام تعداد دور سیم پیچ را نسبت به حالت اول كاهش دهیم بدین ترتیب دیگر افزایش جریان بی باری موتور كه علت آن برعكس شدن جریان لحظه ای بازوی كلافهای واقع در بعضی از شیارها بخاطر فشردگی گام می باشد نیز پدید نخواهد آمد.

طراحی یک ماشین الکتریکی بصورت کلی با توجه به توان مورد نیاز ، تعداد دور موتور در دقیقه ، ولتاژ کاری ، جریان کاری صورت می گیرد . چگونه سیم پیچی موتورهای الکتریکی را یاد بگیریم؟ سیم پیچی در موتورهایی که توان آنها تا یک دوم اسب بخار است معمولا به صورت راه انداز مقاومتی است. موتورهایی که توان آنها بیش از یک دوم اسب بخار است به صورت راه انداز خازنی میباشد. برای پنجمین گروه كلاف نیز شیارهای (14-13) و (20-19) و برای ششمین گروه كلاف تمام شیارهای استاتور مانند شكل b پر شده و باید پس از آن كلافها را سربندی نمود در هنگام سیم پیچی موتور نیز باید به همین ترتیب كه ذكر شد كلافها را در داخل شیارهای استاتور قرارداد همان طوری كه در شكل b دیده می شود سه گروه كلاف اول در اندازه كوچك و سه گروه كلاف دوم با بازوی بزرگتر ترسیم شده اند در سیم پیچی موتورهای كوچك از سیم های لاكی با مقطع گرد و قطر كم استفاده می شود بهتر است كه گروه كلافها نیز در دو اندازه كوچك و بزرگ پیچیده شوند و اگر این گروه كلافها در یك اندازه پیچیده شوند مشكلی پیش نخواهد آمد و در ماشینهای بزرگ كه در آنها بجای سیمهای با مقطع گرد از شمشهای دی استفاده می شود گروه كلافها شکل متفاوتی خواهد داشت و چون بر خلاف سیمهای گرد و با قطع كم نمی توان این تسمه ها را به سادگی به فرم دلخواه در آورده لذا از قبل در خارج از ماشین آنها را فرم داده و سپس در داخل شیارها قرار می دهند، در سیم پیچی نوع زنجیری نیز اگر از هادی تسمه ای استفاده شود باید قبلا تسمه ها را در خارج ماشین فرم داده و سپس در داخل شیارها جای داد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با دوره های آموزش سیم پیچی وب سایت خود آموزش سیم پیچی پمپ باشید.