تورم استرالیا سالانه به 7 درصد کاهش می یابد

نرخ از تورم در استرالیا به نرخ سالانه 7 درصد کاهش یافته است، و این موضوع باعث می شود که آیا بانک مرکزی استرالیا (RBA) در جلسه روز سه شنبه، نرخ ها را افزایش دهد یا خیر.

داده های جدید اداره آمار استرالیا (ABS) نشان می دهد که تورم کل در سه ماهه مارس 1.4 درصد و به طور سالانه 7 درصد افزایش یافته است.

پس از اینکه RBA تصمیم گرفت نرخ نقدی را در ماه آوریل روی 3.6 درصد نگه دارد، رقم امروز برای اقتصاددانان کشور بسیار مهم خواهد بود.

زنی در سوپرمارکت کار می کند.
قیمت مواد غذایی در سه ماهه مارس 2023 1.6 درصد افزایش یافت. (جانی بارت)

میانگین تورم سالانه کاهش یافته، معیاری که RBA با دقت به آن نگاه می کند، 6.6 درصد بود که نسبت به 6.9 درصد در سه ماهه دسامبر کاهش داشت.

داده‌های امروز باعث بهبود وضعیت نرخ‌های بهره RBA برای دومین ماه متوالی می‌شود، اما همچنان با سطح بالای سرسختانه تورم در تضاد است.

با وجود این، رئیس آمار قیمت ها در ABS میشل مارکوارت گفت نشانه هایی وجود دارد که افزایش قیمت ها شروع به کاهش کرده است.

مارکوارت گفت: «تورم CPI در سه ماهه مارس کاهش یافت و رشد سه ماهه کمترین میزان از دسامبر 2021 بود.

در حالی که قیمت‌ها برای بیشتر کالاها و خدمات به افزایش ادامه می‌دهد، بسیاری از این افزایش‌ها کمتر از سه ماهه اخیر بوده است.»

گروهی از پزشکان استرالیایی هشدار می دهند که ویزیت پزشک عمومی به زودی 100 دلار هزینه دارد.  (AAP)
هزینه های بهداشتی محرک قابل توجهی در مارس 2023 بود. (AAP)

مارکوارت گفت که بزرگترین محرک های تورم در سه ماهه مارس قبوض سلامت و انرژی بوده است.

او گفت: «قیمت‌های خدمات پزشکی و بیمارستانی معمولاً در سه ماهه مارس افزایش می‌یابد، زیرا پزشکان عمومی و سایر ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی هزینه‌های مشاوره خود را بررسی می‌کنند و شبکه ایمنی Medicare در آغاز سال تقویمی بازنشانی می‌شود.»

وی افزود: «در سال جاری برخی از حق بیمه‌های بیمه سلامت خصوصی نیز در ژانویه افزایش یافت و به افزایش قیمت خدمات پزشکی و بیمارستانی افزود.

“هزینه های تحصیلات عالی نیز در ابتدای سال نمایه می شود. این سه ماهه قدرت بیشتری در آموزش عالی مشاهده شد زیرا تغییرات در باندهای مشارکت دانش آموزان و هزینه های معرفی شده در سال 2021 به عنوان بخشی از بسته فارغ التحصیلان آماده برای مشاغل همچنان به این شاخص سرازیر شد. “

نرخ بیکاری استرالیا همچنان پایین است و افزایش نرخ های دیگر را تشدید می کند. (AAP)

جیم چالمرز، خزانه‌دار، وقتی از او پرسیده شد که RBA در هفته آینده چه کاری انجام خواهد داد، گفت: «می‌تواند به هر طریقی پیش برود».

همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، تورم در حال کاهش است اما همچنان بسیار بالاست. بنابراین بانک مرکزی این موضوع را بررسی خواهد کرد.”

همچنین به ارقام مشاغل اخیر نگاه خواهد کرد، آخرین آمارهای شغلی که دیدیم بیکاری 3.5 درصد است، که نزدیک به پایین ترین سطح در 50 سال گذشته است. کارکنان بنابراین.

“در بازار کار کاهش چندانی وجود ندارد. تورم هنوز واقعا قوی است، اما همانطور که بانک مرکزی می گوید، فشارهای هزینه زندگی و نرخ های بهره بالاتر واقعا به خانوارها به ویژه خانوارهای کم درآمد آسیب می زند.”را

ارزان ترین و گران ترین شهرها برای اجاره واحد در استرالیا

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.