تیم مظنون قتل، هم خانه ای که زنده مانده بود، به دنبال شهادت توسط دانشگاه آیداهو بود

یکی از هم اتاقی های زنده مانده در یک حمله چاقو که منجر به کشته شدن چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو شد، مورد سوال قرار گرفته است. مظنون برایان کوهبرگر طبق اسناد جدید دادگاه، وکلایی برای شهادت در جلسه مقدماتی آتی او در ایالات متحده – خواسته ای که او در برابر آن مقاومت می کند.

وکلای کوهبرگر از دادگاه نوادا می خواهند که بتانی فونکه را مجبور به سفر به آیداهو و شهادت به عنوان شاهد برای کوهبرگر در اواخر ژوئن کند. قاضی مگان مارشال قرار است این جلسه را در مسکو، آیداهو ریاست کند.

سوگندنامه یک بازپرس دفاعی که برای حمایت از احضاریه استفاده شد، ادعا می‌کند که فونک اطلاعاتی دارد که کوهبرگر را تبرئه می‌کند. او یکی از دو نفری است که از حمله در یک خانه جان سالم به در برد.

وکلای برایان کوهبرگر خواهان شهادت یک بازمانده از حمله ای هستند که چهار نفر کشته شدند. (تد اس وارن/گتی ایماژ)

طبق اسناد دادگاه که توسط KOLO وابسته به CNN به دست آمده است، “اطلاعات خانم فونکه منحصر به تجربیات او است و شاهد دیگری نمی تواند ارائه کند.”

وکیل فونکه که پس از قتل های نوامبر 2022 به زادگاهش رنو، نوادا بازگشته است، از این احضاریه عقب نشینی می کند.

وکیل کلی آن ویلوریا روز جمعه درخواستی برای ابطال احضاریه ارائه کرد.

این طرح استدلال می‌کند که درخواست دفاع بدون پشتوانه است “و هیچ اطلاعات یا جزئیات بیشتری در رابطه با ماهیت شهادت، اهمیت آن، یا اطلاعات ادعایی تبرئه‌کننده خانم فانک یا اینکه چرا باید در جلسه استماع مقدماتی مورد توجه قرار گیرد، وجود ندارد.”

اتان چاپین و زنا کرنودل، مدیسون موگن و کیلی گونکالوز. (اینستاگرام)

علاوه بر این، وکیل فونکه استدلال کرد که قبل از صدور احضاریه، همانطور که توسط قانون نوادا لازم است، هیچ جلسه استماع وجود نداشت، و اصرار داشت که قبل از اینکه او را مجبور به شهادت در یک محاکمه کنند، برگزار شود، چه برسد به جلسه مقدماتی.

به طور معمول، جلسه مقدماتی زمانی است که دادستان شواهد موجود در یک پرونده را در حضور قاضی ارائه می‌کند، و او تصمیم می‌گیرد که آیا محاکمه پیش می‌رود یا خیر.

در حال حاضر معلوم نیست که Funke چه اطلاعاتی دارد و آیا می تواند به کوهبرگر کمک کند و از محاکمه شدن پرونده جلوگیری کند.

کوهبرگر به چهار فقره قتل درجه یک متهم شده است. اگر مجرم شناخته شود، ممکن است با مجازات اعدام روبرو شود.

مردمی که در مراسم بیداری چهار دانشجوی دانشگاه آیداهو شرکت می کنند. (AP)

کوهبرگر 28 ساله در چاقو کشی مرگبار کیلی گونکالوز 21 ساله متهم است. مدیسون موگن، 21; Xana Kernodle، 20; و اتان چاپین، 20.

کشف صحنه جنایت خونین در 13 نوامبر، احساس امنیت را در شهر کوچک کالج در هم شکست و اعصاب دانشجویان و ساکنان را به دنبال یافتن یک مظنون به هم ریخت.

کوهبرگر هنوز درخواست خود را اعلام نکرده است و پس از دستگیری در ماه دسامبر در خانه والدینش در پنسیلوانیا، بدون وثیقه در زندان شهرستان لاتا در آیداهو نگهداری می شود. حکم دادگاه همه طرفین را از اظهار نظر فراتر از ارجاع به سوابق عمومی پرونده منع می کند.

بدترین حادثه اتمی تاریخ در 20 ثانیه در اخبار تلویزیون

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.