جبهه زنان و مرکز بودجه دولت آلبانی

زنان برنده امشب هستند بودجه فدرال، مشاهده مزایای اقداماتی مانند افزایش پرداخت‌های JobSeeker، افزایش حقوق کارکنان مراقبت سالمند و معیارهای واجد شرایط بودن پرداخت والدین.

کیتی گالاگر، وزیر دارایی و زنان، گفت که زنان با اعلامیه های متعدد بودجه “در جلو و مرکز” بودجه فدرال هستند.

او گفت: «این بودجه سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای زنان استرالیایی است و برنامه‌ها و سیاست‌هایی را ارائه می‌کند که برای مدت‌ها فراتر از این دوره پارلمان منعکس می‌شوند و به طور دائمی شماره‌گیری برابری زنان را تغییر می‌دهند».

وزیر دارایی کیتی گالاگر در یک کنفرانس مطبوعاتی در مجلس پارلمان در کانبرا در روز جمعه 5 می 2023.
کیتی گالاگر، وزیر دارایی و زنان گفت که زنان پیشتاز و مرکز بودجه فدرال هستند. (The Sydney Morning Herald/Alex Ellinghausen)

سرمایه‌گذاری در ایمنی زنان غیرقابل انکار است، سرمایه‌گذاری بر روی زنانی که بیشترین آسیب را دارند کار درستی است، سرمایه‌گذاری در برنامه‌هایی که به بازگشت زنان به کار کمک می‌کند عقل سلیم است و سرمایه‌گذاری در دستمزد زنان اقتصاد خوبی است.»

در اینجا اعلامیه های کمک مالی برای کمک به زنان است.

گسترش طرح پرداخت والدین

اکثر مراقبین اصلی مجرد در استرالیا زن هستند – حدود 91 درصد – بنابراین بسته 1.9 میلیارد دلاری دولت برای گسترش واجد شرایط بودن برای پرداخت والدین کمک قابل توجهی خواهد کرد.

این گسترش به این معنی است که مادران مجرد می توانند تا زمانی که کوچکترین فرزندشان 14 ساله شود به جای شرایط فعلی که هشت ساله است، مبالغ دریافت کنند.

مادران مجردی که قبلاً در JobSeeker بوده‌اند نیز به پرداخت والدین 922.10 دلار در هر دو هفته پرداخت خواهند کرد – 176.90 دلار افزایش نسبت به پرداخت فعلی JobSeeker.

زنان مجرد تقریباً نیمی از دریافت کنندگان کمک اجاره مشترک المنافع در استرالیا را تشکیل می دهند.

این برنامه دو هفته یکبار برای کمک به پرداخت اجاره بهای کسانی که از حمایت درآمد یا مزایای مالیاتی خانواده برخوردار هستند، پرداخت می کند.

بنابراین، با افزایش 15 درصدی این پرداخت در هر دو هفته یا 31 دلار توسط دولت، زنان اجاره‌دهنده سود خواهند برد.

کمک به اجاره مشترک المنافع 15٪ در حداکثر نرخ افزایش می یابد. (نین/اورلا ماهر)

JobSeeker و سایر پرداخت های رفاهی

حدود 52000 مجرد استرالیایی 55 تا 59 ساله از سپتامبر نرخ JobSeeker بالاتری دریافت خواهند کرد.

از این گروه، حدود 55 درصد زن هستند.

جیم چالمرز، خزانه‌دار، گفت: «اکثر افراد 55 ساله و بالاتر در JobSeeker زنان هستند، بسیاری از آنها پس‌انداز یا بازنشستگی اندک یا بدون بازنشستگی دارند و در معرض خطر بی خانمانی هستند.

“کمک بیشتر برای برخی از آسیب پذیرترین افراد جامعه ما.”

در صورتی که گیرنده به مدت 9 ماه مستمر از آن استفاده کرده باشد، پرداخت ها به میزان 92.10 دلار در هر دو هفته افزایش می یابد.

نرخ JobSeeker 40 دلار در هر دو هفته افزایش می یابد. (نین/اورلا ماهر)

برای زنان در سن کار و دانشجویانی که کمک های درآمدی دریافت می کنند، 40 دلار افزایش می یابد.

برنامه جنجالی ParentsNext لغو شد

دولت برنامه جنجالی و “تنبیهی” ParentsNext را از اول ژوئیه 2024 لغو خواهد کرد که به ویژه مادران مجرد را به دلیل انجام ندادن فعالیت‌ها جریمه می‌کرد و پرداخت‌هایشان را از بین می‌برد.

گالاگر قبلاً این برنامه را هدفمند توصیف کرده بود و تحقیقات نشان می‌دهد که این برنامه از کنترل اجباری تقلید می‌کند.

گالاگر گفت که یک برنامه داوطلبانه جدید راه اندازی خواهد شد که “بهتر نیازهای والدین را برآورده می کند و آنها را برای موفقیت آماده می کند”.

افزایش حقوق کارکنان مراقبت سالمند

بیش از 85 درصد از نیروی کار مراقبت از سالمندان را زنان تشکیل می‌دهند، بنابراین افزایش 15 درصدی عمده دستمزد دولت به حداقل دستمزد برای این صنعت باعث می‌شود هزاران زن از مزایای آن بهره‌مند شوند.

افزایش 15 درصدی دستمزد می تواند باعث شود برخی از کارکنان مراقبت از سالمندان از جمله پرستاران ثبت نام شده 10000 دلار اضافی در سال دریافت کنند.

ورود زنان به نیروی کار

یک برنامه 8.6 میلیون دلاری برای ضمانت مهارت های استرالیا در نظر گرفته شده است که شامل اهداف ملی برای افزایش تعداد زنان در دوره های کارآموزی، کارآموزی و کارآموزی در پروژه های بزرگ دولتی است.

هدف این برنامه دو برابر کردن تعداد زنان کارآموز و کارآموز در پروژه های ساختمانی دولتی تا سال 2030 و سه برابر کردن نسبت زنان در مشاغل حرفه ای در همان زمان است.

تحت افزایش 91.3 میلیون دلاری برای نیروی کار سلامت روان – که اکثریت آنها زنان هستند – 500 شغل اضافی روانشناسی معرفی خواهد شد.

یک بسته 72.4 میلیون دلاری با هدف ایجاد و حفظ نیروی کار آموزش و مراقبت در دوران کودکی – که توسط 92 درصد زنان اشغال شده است.

در بخش خدمات بی خانمان ها، اکثر نقش ها توسط زنان برای حمایت از زنان و کودکانی که خشونت خانگی و خانوادگی را تجربه می کنند، انجام می دهند.

دولت همچنین در نظر دارد با 67.5 میلیون دلار از این خدمات حمایت کند.

گالاگر گفت که زنان اگر ایمن نباشند نمی توانند برابر باشند، بنابراین دولت فدرال بودجه بیشتری را برای از بین بردن خشونت جنسیتی در نظر گرفته است.

589.3 میلیون دلار دیگر برای ایمنی زنان از جمله رسیدگی به خشونت علیه زنان و کودکان ملل اول، بهبود پاسخ عدالت برای قربانیان خشونت جنسی، و گسترش برنامه‌های آزمایشی مالکیت قانون خانواده برای بهبود خانواده‌های جدا شده سرمایه‌گذاری شده است.

دولت همچنین بودجه ای را برای ادامه کار برای حمایت از زنانی که آسیب های آنلاین را تجربه کرده اند، اختصاص می دهد.

ابتکارات بهداشتی زنان افزایش یافت

از بودجه بیشتر برای حمایت از تحقیقات در مورد درمان های بهداشتی زنان تا گسترش تحویل شیر مادر اهدایی در سراسر استرالیا، برخی سرمایه گذاری های اضافی برای رفاه زنان وجود دارد.

دولت یک آیتم جدید از طرح مزایای Medicare را برای آزمایش پروفایل بیان ژن برند EndoPredict معرفی خواهد کرد تا خطر ابتلا به سرطان سینه مکرر را شناسایی کند.

اطلاعیه های کلیدی از بودجه فدرال 2023-24. (نین/اورلا ماهر)

همچنین بودجه ای برای درمان های فرهنگی مناسب الکل و مواد مخدر برای زنان ملل اول وجود دارد.

اختلالات خوردن و مسائل مربوط به تصویر بدن نیز بودجه دریافت خواهند کرد تا زنان و کودکان استرالیایی بتوانند همچنان به پشتیبانی دسترسی داشته باشند.

برای کاهش شکاف دستمزد جنسیتی تلاش کنید

شکاف دستمزد جنسیتی در حال حاضر به پایین ترین سطح یعنی 13.3 درصد رسیده است، اما دولت می خواهد به کار خود ادامه دهد تا شاهد کاهش آن باشد.

از سال آینده، کارفرمایان با 100 کارگر یا بیشتر شکاف جنسیتی دستمزد خود را به صورت عمومی منتشر خواهند کرد.

در اسناد بودجه آمده است: «اقدام دولت برای معرفی گزارش شکاف دستمزد جنسیتی، شفافیت را بهبود می‌بخشد و به کارمندان دانش مورد نیاز هنگام درخواست و انتخاب کارفرمایان می‌دهد و ممکن است در مذاکرات افزایش دستمزد کمک کند».

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.