خطر گرما و آتش سوزی در سراسر استرالیا در حال افزایش است

امروز در مناطقی از استرالیای جنوبی و ویکتوریا دمای هوا مانند تابستان و خطرات ناشی از آتش سوزی افزایش می یابد.

با کاهش گرما از قسمت های شمالی استرالیای غربی بر فراز SA و غرب ویکتوریا ، دما به سرعت بالا می رود و دما را تا 16 درجه سانتیگراد بالاتر از ماه نوامبر تولید می کند.

وزش باد گرم پیش از تهدید ، خطر آتش سوزی را در SA ، Victoria و NSW غربی افزایش می دهد.

در همین حال ، یک رودخانه گسترده باعث بارش ها و طوفان های گسترده در سراسر کشور خواهد شد ، از شمال استرالیای غربی و سرزمین شمالی گرفته تا استرالیای جنوبی ، ویکتوریا ، غرب نیو غربی و تاسمانی.

سیستم های فشار بالا شرایط را در جنوب WA و NSW شرقی و کوئینزلند خشک نگه می دارند.

پیش بینی وضعیت به ایالت برای روز یکشنبه ، 15 نوامبر ، 2020:

احتمال کمی تا متوسط ​​رگبار و رعدوبرق در نواحی غربی و کمی خطر در مناطق مرکزی و جنوب شرقی در داخل ساحل. بیشتر جاهای دیگر آفتابی است.

دما بیش از حد متوسط ​​، با حداکثر دما در مناطق مرکزی و جنوبی از ساحل شرقی بسیار بالاتر از حد متوسط ​​است. اوج 36 درجه سانتیگراد در جیمپی و راکامپتون ، در حالی که برای بریزبن در بالای 31 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وزش باد ملایم از شمال شرقی به شمال غربی ، در نواحی بسیار جنوب غربی در صبح و بعد از ظهر تمایل به هوای تازه و غریب.

پیش بینی می شود خطر آتش سوزی در شبه جزیره ، گلدفیلد شمالی و فلیندرس فوقانی ، مناطق مرکزی و زغال سنگ و دارلینگ داونز و کمربند گرانیتی بسیار زیاد باشد.

اخبار جنوب غربی ولز و عمل

بعد از ظهر و عصر احتمال وقوع دوش شدید یا رعد و برق در غرب غربی وجود دارد. جاهای دیگر خشک و غالباً آفتابی است.

تکه های مه در شرق ، عمدتا در مورد تالاب ها. مناطقی از گرد و غبار ایجاد شده در نزدیکی مرز استرالیای جنوبی در طول روز.

بسیار گرم تا گرم ، با دمای روز بسیار بالاتر از حد متوسط ​​، به ویژه در غرب. اوج 43 درجه سانتیگراد در Tibooburra و White Cliffs ، 41 درجه سانتیگراد در بورک و ایوانهو. کولر در ساحل با بالای 26 درجه سانتیگراد و 25 درجه سانتیگراد در ولونگونگ.

وزش باد از شرق به جنوب شرقی در انتهای شمال شرقی ، در طول روز از شمال شرقی امتداد می یابد. وزش باد از شمال شرقی تا شمال غربی تازه تا شدید در غرب و اطراف کوه های آلپ در طول روز.

خطر آتش سوزی در مناطق حریق شمال غربی ، ریورینای جنوبی و ریورینای شمالی بسیار زیاد خواهد بود.

مه صبحگاهی تکه تکه در شرق. در طول روز دوش آب و هوای منزوی و منفرد در حال توسعه از غرب است. بعد از ظهر رگبارهای رعد و برق منزوی در شمال غربی ، در غروب به مناطق جنوب غربی و مرکزی گسترش می یابد.

یک روز گرم همراه با افزایش ابر و مناطقی از گرد و غبار در انتهای شمال غربی. اوج 33 درجه سانتیگراد برای ملبورن ، بندیگو و مریبرو.

همچنین وزش باد وحشی در بیشتر ایالت ها پیش بینی می شود که از جنوب غربی از طریق ملبورن و تا شرق گیپسلند گسترش می یابد.

در مناطق مرتفع (بالای 400 متر) غرب ویکتوریا انتظار می رود وزش باد خسارت آور ، به طور متوسط ​​50 تا 70 کیلومتر در ساعت با اوج گرفتن حدود 100 تا 110 کیلومتر در ساعت ، در مناطق صبحگاهی به مناطق مرتفع ویکتوریای مرکزی گسترش یابد و تا دوردست گسترش یابد. هنگام شب در شرق

خطر آتش سوزی در Mallee شدید خواهد بود ، در جاهای دیگر بسیار زیاد است.

رگبارهای مربوط به غرب ، صبح ها به سمت شمال امتداد می یابد ، سپس در حوالی نیمه روز ادامه دارد. از اواخر بعدازظهر رگبارهای پاک کننده شمال شرقی.

رعد و برق احتمالی در اواخر شمال غربی.

دمای بالای 20 درجه سانتیگراد در هوبارت ، کویین تاون و سوانزی.

وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی.

گرم تا بسیار گرم همراه با تقویت وزش باد شمالی و افزایش خطر آتش سوزی پیش از یک ملایم ملایم تر ، غبارآلود تا تغییر جنوب در غرب ، امتداد به سمت شرق تا اواخر عصر به قسمت های غربی شمال شرقی دامداری می رسد.

پیش بینی می شود به بالاترین درجه سانتیگراد در سدونا ، 37 درجه در بندر آگوستا و 37 درجه در آدلاید برسد.

نقشه سینوپتیک

هشدار شدید هواشناسی برای مردم در فلیندرز و مناطقی از مناطق میانی شمال ، شمال غربی دام و شمال شرقی دام ، و شرایط بسیار گرم و باد پیش بینی شده است.

انتظار می رود یک جریان هوایی شمال تا شمال با سرعت 60-70 کیلومتر در ساعت با اوج گرفتن حداکثر سرعت تا 100 کیلومتر در ساعت شکسته شود.

مکانهایی که ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند شامل بندر آگوستا ، راکسبی داونز ، لی کریک ، هاوکر ، جیمز تاون و وومرا هستند.

وزش باد شدید تا تورم همراه با شرایط بسیار گرم می تواند شرایط جعبه چرخ را ایجاد کند. (اداره هواشناسی)

انتظار می رود رگبارها و رگبارهای رعد و برق در شرق اِرنابلا / پوکاتجا تا Whyalla به آدلاید گسترش یابد ، و طوفان های رعد و برق در مناطق فلیندرز و مناطق غربی شمال شرقی دامداری گسترش یابد.

مناطقی که گرد و غبار برافراشته است در مناطقی از مناطق Flinders و Pastoral.

رگبارها در قسمت های جنوبی و مرکزی بخش Southwest Land Division ، South Goldfields و Eucla ، در نزدیکی قسمت های ساحلی در صبح و تا جنوب غربی غربی ایالت تا عصر منقبض می شوند.

رگبار و رعدوبرق بیش از کیمبرلی و در شمال شرقی شمال کشور.

بالاترین سطح پرت فقط 22 درجه سانتیگراد است در حالی که در بندر هلندلند 38 درجه گرم خواهد بود.

در جنوب غربی ناحیه لاستر کمی ابری و در مناطق شرقی آرنهم و شمال شرقی کارپنتاریا بیشتر آفتابی است.

احتمال کمی تا متوسط ​​رگبار و رعد و برق در جای دیگر. طوفان ها ممکن است در جنوب تاپ انتها کاملاً هوای آلود باشد و در جنوب منطقه بارکلی ریزش های شدید ایجاد کند.

در بسیاری از مناطق بسیار گرم است. بالای 41C در آلیس اسپرینگز و 43C در Lajamanu.

وزش باد ملایم تا متوسط ​​شمال غربی ، در طول روز در جنوب بارو کریک ، تازه و غریب ، قبل از اینکه از اواخر بعد از ظهر از غرب به جنوب غربی تغییر کند و هوا را تغییر دهید و در هوای خنک تغییر کند.

خطر آتش سوزی در مناطق لاستر و سیمپسون ، در تانامی ، گریگوری ، شمال دالی ، آرنهم شرقی و مناطق جنوبی بارکلی بسیار زیاد خواهد بود.

– با Weatherzone و اداره هواشناسی استرالیا گزارش شده است.