دادستان در تحقیقات جفری اپستین “قضاوت ضعیف” اعمال کرد: وزارت دادگستری ایالات متحده

گزارش وزارت دادگستری پیدا کرده است وزیر سابق کار الکس آکوستا هنگامی که جفری اپستین ، سرمایه دار ثروتمند ، هنگامی که دادستان عالی فدرال در فلوریدا بود ، “قضاوت ضعیفی” داشت.

اما همچنین می گوید که او مرتکب سو رفتار حرفه ای نشده است.

گزارش 350 صفحه ای که توسط آسوشیتدپرس بدست آمده است ، نتیجه ای است که در تحقیقات دفتر مسئولیت حرفه ای وزارت دادگستری درباره رسیدگی آکوستا به یک معامله خواستگاری مخفی با اپستین ، که متهم به سوusing استفاده جنسی ده ها دختر خردسال بود ، است.

اگرچه این گزارش به دلیل قضاوت آكوستا مقصر بود ، اما نتیجه گرفت كه اقدامات وی در تنظیم معامله به منزله رفتار ناشایست نبوده و هیچكدام از دادستانها در تعامل با قربانیان مرتكب سوisc رفتار نشده اند.

جفری اپستین - جولای 2019
طبق توافق نامه عدم تعقیب قضایی ، اپستین به اتهامات ایالتی در خواستگاری و تهیه یک خردسال برای تن فروشی در فلوریدا که به وی امکان می داد از مجازات حبس ابد احتمالی جلوگیری کند ، اعتراف کرد. (AP)

نتیجه گیری احتمالاً قربانیان را ناامید خواهد کرد ، آنها مدتهاست امیدوارند که تحقیقات داخلی مقامات وزارت دادگستری را مسئول اقداماتی کند که به گفته آنها به اپستین اجازه داد از عدالت فرار کند.

در بیانیه ای ، آكوستا با استناد به نتیجه گیری گزارش مبنی بر اینكه مرتكب سو m رفتار نشده است ، ابراز حق كرد و اظهار داشت كه این ادعا “كاملاً برطرف می كند” مبنی بر اینكه وی یك معامله عزیز را برای اپستین قطع كرده است.

وی گفت که این گزارش تأیید می کند که تصمیم وی برای آغاز تحقیقات در مورد اپستین منجر به صدور حکم زندان و ثبت مجرم جنسی برای سرمایه دار شده است.

آقای آكوستا هنگام نظارت بر توافق نامه عدم تعقیب قضایی سال 2008 با اپشتین ، وكیل آمریكا در میامی بود. (PA)

آكوستا در بیانیه گفت: “گزارش OPR و سوابق عمومی نشان می دهد كه بدون دخالت فدرال ، اپشتین آزاد می شد.”

بر اساس توافق نامه عدم پیگرد قانونی 2008 – که به آن NPA نیز گفته می شود – اپستین به اتهامات ایالتی در فلوریدا به جرم خواستگاری و تهیه یک خردسال به منظور تن فروشی ، گناه خود را پذیرفت.

این به او امکان داد تا از محکومیت احتمالی حبس ابدی خودداری کند ، در عوض 13 ماه را در یک برنامه آزاد کار گذراند. وی ملزم به پرداخت پول به قربانیان و ثبت نام به عنوان مجرم جنسی بود.

بعداً توسط دادستان های فدرال در منهتن ، اپستین به اتهامات تقریباً یکسان در سال 2019 متهم شد ، اما هنگامی که منتظر محاکمه بود ، در حین بازداشت فدرال جان خود را از دست داد.

Acosta گفت “ماجرای اپشتین” نسبت به زمانی که برای اولین بار درگیر ماجرا شد ، “بسیار پرهیز و جسورتر” بود ، کنایه از برخی از نام های برجسته ای که در گزارش های رسانه ای به عنوان دوستان یا وابستگان اپشتین به آنها اشاره شده است.

در بیانیه جداگانه ای ، ماری ویلا فانا ، که دادستان اصلی تحقیقات بود ، گفت که از اینکه OPR گزارش را کامل کرده خوشحال است اما “از اینکه گزارش کامل را منتشر نکرده است ناامید است ، بنابراین قربانیان و مردم می توانند حسابداری کامل تری داشته باشند عمق مداخله ای که منجر به نتیجه ناعادلانه ای در پرونده اپشتین شد.

وی گفت: “به اعتقاد من این بی عدالتی نتیجه تعصبات نهادی عمیق و ضمنی بود كه از من و مأموران FBI كه با تمام وجود در این پرونده تلاش می كردند نتواند آقای اپشتین را مسئول جنایات خود بخواند” ، جلوگیری كرد.

برد ادواردز ، وکیل چندین قربانی اپستین ، این گزارش را “یک جنبه ناامیدکننده از موضوع” خواند. وی گفت وزارت دادگستری “به نظر می رسد که به نتیجه مطلوبی دست یافته است که سازگاری با واقعیت ها دشوار است.”

ادواردز گفت: “ما هنوز متعجب نیستیم كه چرا جفری اپستین معامله نازنینی را كه انجام داد به دست آورد و چه كسی دقیقاً تصمیم گرفت كه یك كیفرخواست طولانی مدت مربوط به قاچاق رابطه جنسی را به یك قرارداد غیر پیگرد قانونی تبدیل كند.”

تحقیقات OPR دو جنبه از پرونده اپشتین را مورد توجه قرار داد – اینکه آیا دادستان ها با حل ادعاها از طریق توافق نامه عدم پیگرد قانونی رفتار ناشایست انجام داده اند و همچنین آیا آنها تعامل با قربانیان پرونده را به اشتباه مدیریت کرده اند.

جفری اپستین ، مرکز ، در سال 2008 در دادگاه فلوریدا حاضر شد. (AP)

این گزارش نتیجه گرفت كه دادستانها در تعامل با قربانیان رفتار نادرستی انجام نداده اند زیرا “وظیفه ای روشن و صریح” برای مشاوره با آنها قبل از انعقاد قرارداد غیر پیگرد قانونی وجود نداشته است.

اما این گزارش می گوید عدم مشورت در مورد وزارت دادگستری تأثیر منفی داشته و “با ماموریت وزارت در به حداقل رساندن ناامیدی و سردرگمی ناشی از تحمل قربانیان یک جرم متناقض است.”

تحقیقات داخلی وزارت دادگستری همچنین نتیجه گرفت که “تصمیم آکوستا برای حل تحقیقات فدرال از طریق NPA قضاوت ضعیفی است.”

محققان دریافتند که اگرچه این امر به صلاحدید وی بود و ناشی از “عوامل نامناسب” نبود ، اما توافق نامه “مکانیسم ناقصی برای تأمین منافع فدرال بود که باعث شد دولت تحقیقات خود را درباره اپشتین آغاز کند”.

تحقیق شامل بیش از 60 مصاحبه با 60 شاهد و بررسی صدها هزار پرونده وزارت دادگستری بود.

مقامات OPR به عنوان سوژه های تحقیق خود Acosta ، سه ناظر سابق در دادسرای دادگستری وی و همچنین یک دستیار وکیل ایالات متحده درگیر در پرونده Epstein شناخته شده اند.

این گزارش بلافاصله مورد محکومیت سناتور بن ساس ، جمهوری خواه از نبراسکا قرار گرفت ، وی که بارها و بارها از مقامات وزارت دادگستری درباره توافق نامه استعلام سوال کرده است

سناتور جمهوری خواه بن ساس منتقد این گزارش بود. (AP)
“اجازه می دهد یک میلیاردر خوب متصل شود با تجاوز به کودکان دور شوید و قاچاق بین المللی جنسی “قضاوت ضعیفی” نیست – این یک شکست زننده است. آمریکایی ها باید خشمگین شوند. “

“جفری اپستین امروز باید پشت میله های زندان پوسیده شود ، اما وزارت دادگستری قربانیان اپشتین را در هر مرحله ناکام گذاشت.”

گزارش به این نتیجه رسید که آكوستا به عنوان وكیل آمریكا صلاحیت دارد “پرونده را به شرطی كه لازم و مناسب بداند ، تا زمانی كه تصمیم وی انگیزه نداشته یا تحت تأثیر عوامل نادرست قرار نگرفته باشد”.

این دفتر گفت که تحقیقاتش هیچ مدرکی مبنی بر تحت تأثیر قرار گرفتن Acosta توسط “ملاحظات غیر مجاز مانند ثروت ، وضعیت یا انجمن های اپستین” بدست نیاورده است و در واقع در برابر تلاش های وکلای مدافع برای بازگرداندن پرونده به ایالت برای هر نتیجه ای که در ایالت بود ، مقاومت کرده است. تحت تعقیب.

این گزارش همچنین نشان نداد که یک جلسه صبحانه با یکی از وکلای اپستین که به خوبی تبلیغ شده است ، منجر به توافق عدم پیگرد قانونی شده است – که هفته ها قبل امضا شده بود “یا تصمیم مهم دیگری که به نفع اپشتین باشد.”

سوابق بررسی شده توسط این دفتر نشان می دهد که دادستان ها نگرانی ها در مورد اعتبار شاهد و تأثیر دادرسی بر قربانیان و همچنین نگرانی های آکوستا در مورد نقش مناسب وزارت دادگستری در پیگرد جنایات دادخواست را سنجیده اند.

در این گزارش آمده است: “بر این اساس ،” OPR نمی یابد كه آكوستا با حل تحقیقات فدرال درباره اپستین به روشی كه انجام داده یا سایر افراد از طریق اجرای تصمیمات آكوستا مرتكب سوisc رفتار حرفه ای شده اند ، مرتكب سو m رفتار شده است. “