دانشمندان جهانی از یووری موسونی، رئیس جمهور این کشور می خواهند که وتو کند

گروهی از پیشروهای جهانی دانشمندان و دانشگاهیان نامه سرگشاده ای را امضا کرده است اوگاندا رئیس جمهور یووری موسوینی لایحه تندرو که همجنس گرایی را در کشور جرم انگاری می کند وتو کرد.
لایحه غیرقانونی شناسایی به عنوان LGBTQ+و حبس ابد برای همجنس گرایان محکوم و همچنین مجازات اعدام برای “همجنس گرایی تشدید شده” را پیشنهاد می کند، یک اصطلاح گسترده که اعمال جنسی مختلف از جمله رابطه جنسی با افراد دارای معلولیت ذهنی یا جسمی یا رابطه جنسی با کودکان را در بر می گیرد.

لایحه ضد همجنسگرایی 2023 که در ماه مارس توسط قانونگذاران اوگاندا تصویب شد، قرار است روز پنجشنبه یا به قانون تبدیل شود یا توسط رئیس جمهور وتو شود.

مردان اوگاندایی پرچم رنگین کمانی را در دست دارند که روی آن نوشته شده است: «دست به دست هم بدهید تا به پایان برسد [LGBTI] نسل کشی” در حالی که در 9 اوت 2014 در خلال فخر سالانه همجنس گرایان در انتبه، اوگاندا جشن می گیرند. (ایزاک کسامانی/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ/ فایل) (آیزاک کسامانی/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ/ فایل)

قبل از تصویب این لایحه تقریباً به اتفاق آرا در ماه گذشته، رئیس جمهور موسوینی از دانشمندان خواست تا مشخص کنند که همجنس گرایی طبیعی است یا آموخته شده است.

موسوینی قبلا همجنسگرایان را “انحراف از حالت عادی” نامیده بود.

این گروه از دانشمندان در نامه سرگشاده می‌گویند: «ما نمی‌توانیم این را به اندازه کافی بگوییم: همجنس‌گرایی یک تنوع طبیعی و طبیعی از تمایلات جنسی انسان است.

“علم در مورد این موضوع کاملاً واضح است و ما شما را فرا می خوانیم [Museveni] به شدیدترین وجه ممکن لایحه را به نام علم وتو کنیم.

ما نمی توانیم به یک سازمان علمی بزرگ فکر کنیم – از سازمان بهداشت جهانی گرفته تا مجمع جهانی بهداشت و فراتر از آن – که مخالف این ایده باشد که همجنسگرایی طبیعی و عادی نیست.

این نامه توسط 15 دانشمند برجسته در سراسر جهان، از کشورهای آفریقای جنوبی، ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، کنیا و استرالیا امضا شده است.

رئیس جمهور یووری موسوینی از اوگاندا (تصویر اینجا در سال 2017) باید این لایحه را امضا کند یا آن را در روز پنجشنبه وتو کند. (عکس از هانا مک کی – WPA Pool/Getty Images، فایل) (گتی)

دانشمندان می نویسند که ژنتیک در همجنس گرایی نقش دارد و این عمل را نمی توان مانند “سرماخوردگی” گرفتار کرد.

همچنین نمی توان همجنس گرایی را تلقین کرد: “قرار گرفتن در معرض پرچم های رنگین کمان، یک کودک را همجنس گرا نمی کند”.

این نامه می افزاید: “گرایش جنسی به هیچ منطقه خاصی محدود نمی شود. با مرزهای ترسیم شده روی نقشه محدود نمی شود. برای سفر نیازی به گذرنامه ندارد.”

“در واقع، شواهد روشنی برای روابط همجنس در آفریقا وجود دارد که قدمت صدها سال قبل دارد.”

مقامات اوگاندا بلافاصله به درخواست CNN برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

همجنسگراهراسی تحت حمایت دولت

آسومان باسالیروا، عضو پارلمان شهرداری بوگیری، هنگام شرکت در بحث لایحه ضد همجنس‌گرایی، که مجازات‌های سخت‌گیری را برای روابط همجنس‌گرایان در طی نشستی در ساختمان‌های پارلمان در کامپالا، اوگاندا در 21 مارس 2023، پیشنهاد می‌کند، در خانه سخنرانی می‌کند. (رویترز/ابوبیکر لوبووا/فایل) (رویترز)

روابط همجنس‌گرایان در حال حاضر در اوگاندا غیرقانونی است و حداکثر مجازات حبس ابد را در پی دارد.

بر اساس لایحه مبارزه با همجنسگرایی 2023، حتی شناسایی به عنوان لزبین، همجنسگرا، دوجنسه، ترنسجندر یا دگرباش جرم محسوب می شود. افرادی که به عنوان LGBTQ+ شناسایی می شوند با ۲۰ سال زندان مواجه خواهند شد.

در کنار این نامه، پروفسور گلندا گری، رئیس و مدیر عامل شورای تحقیقات پزشکی آفریقای جنوبی، گفت که همجنس گرایی “یک واردات مخرب غربی” نیست.

او گفت: «اگر چیزی باشد، همجنس‌هراسی مورد حمایت دولت است که غیر آفریقایی و خلاف اصول اوبونتو است، نه همجنس‌گرایی.

دین هامر، دانشمند بازنشسته در مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، اظهار داشت: “همجنس گرایی، مانند دگرجنس گرایی، یک تنوع طبیعی از شرایط انسانی است که عمیقاً در هر جامعه و فرهنگی در سراسر جهان در طول تاریخ ریشه دوانده و مشاهده شده است.”

او گفت: «تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن میل همجنس‌گرایان نه تنها با شکست مواجه می‌شوند، بلکه تأثیر ضعیفی بر شهرت شما و جایگاه ملت شما خواهند داشت».



<p>سیدنی اوج سی و هشتمین ماردی گراس گی و لزبین خود را در قالب یک رژه امروز جشن می گیرد و انتظار می رود 500000 نفر برای لذت بردن از جشن ها به CBD بروند. </p>
<p>“/></p></div>
<div class=

در تصاویر: رژه غرور ماردی گراس درخشش و درخشش را به خیابان های سیدنی می بخشد.

اندرو لگون، از مبارزان ارشد آواز، گفت که رئیس جمهور اکنون نظر علمی خود را دارد.

لفون گفت: “زمان آن فرا رسیده است که رئیس جمهور این لایحه را برای همیشه کنار بگذارد – نه تنها به دلیل غیرعلمی بودن آن، بلکه به دلیل اینکه کاملاً در تضاد با حقوق بشر جهانی مندرج در قانون اساسی اوگاندا است.”

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.