«درس سه بعدی» پس از کشته شدن فریا، والروس نترس، برای «حفاظت از مردم»

مجسمه برنزی به اندازه واقعی فریا را نشان می‌دهد که شیر دریایی را در پهلوی خود در نزدیکی لبه آب جمع کرده است. این اثر هنری توسط یک کمپین آنلاین تأمین مالی شد که 37000 دلار استرالیا جمع آوری کرد.

فریا سال گذشته در رسانه های اجتماعی محبوب شد و گردشگران و مردم محلی برای دیدن او ازدحام کردند.

مجسمه برنزی به اندازه واقعی، فریا را نشان می‌دهد که در پهلوی خود در نزدیکی لبه آب قرار گرفته است. (Annika Byrde/NTB/AFP/Getty Images)

زن جوان مدتی را در آبدره اسلو، یک ورودی در سواحل جنوب شرقی کشور گذرانده بود، و به نظر می‌رسید که برخلاف بسیاری از ماهی‌های دریایی از انسان نمی‌ترسید. فیلم‌ها نشان می‌داد که شیر دریایی برای آفتاب گرفتن روی قایق‌های کوچک صعود می‌کند.

او برای بازدیدکنندگانی که دستورات اداره شیلات نروژ را برای حفظ فاصله واضح از او نادیده می گرفتند، به خطری تبدیل می شد و در عوض برای گرفتن عکس از این پستاندار نزدیک می شدند و حتی اشیا را به سمت او پرتاب می کردند. این امر باعث شد که اداره تصمیم بگیرد او را کنار بگذارد و بسیاری را در سراسر کشور خشمگین کرد.

والروس فریا در نروژ ویران می کند
فریا سال گذشته در رسانه های اجتماعی محبوب شد و گردشگران و مردم محلی برای دیدن او ازدحام کردند. (عرضه شده)

هنرمند مجسمه، آستری تونویان، به سی‌ان‌ان گفت که چقدر خوشحال است که روی این پروژه «تقریباً رایگان» کار می‌کند، زیرا این موضوعی بود که به قلبش نزدیک بود. او امیدوار است که به عنوان یک “درس تاریخ سه بعدی” عمل کند.

او گفت: «هدف من در ذهن من این بود که نمادی جاودانه از توانایی مردم در بدرفتاری نه تنها با حیات وحش، بلکه با انسان‌ها نیز بسازم.

فریا والروس
زن جوان مدتی را در آبدره اسلو، یک ورودی در سواحل جنوب شرقی کشور گذرانده بود، و به نظر می‌رسید که برخلاف بسیاری از ماهی‌های دریایی از انسان نمی‌ترسید. (گتی)

او معتقد است که اداره شیلات نروژ باید به شیوه ای اخلاقی تر با این وضعیت برخورد می کرد.

“مقامات می توانستند سریعتر عمل کنند و به جای شلیک به او سعی کنند او را جابجا کنند. آنها بیش از حد منتظر ماندند و این برای مردم خطرناک شد. آنها تصمیم گرفتند “رفع سریع” را انجام دهند.”

او افزود که هدف از مجسمه این نیست که مردم از مقامات به عنوان یک نهاد متنفر شوند، بلکه در عوض «سیستم را زیر سؤال ببرند» به عنوان یک کل.

پیش از این، این اداره به سی ان ان گفته بود که در حال بررسی راه حل های متعددی از جمله انتقال فریا به خارج از آبدره است.

اما فرانک باک جنسن، مدیر کل، گفت: «پیچیدگی گسترده چنین عملیاتی ما را به این نتیجه رساند که این گزینه مناسبی نیست. وی افزود: ما برای رفاه حیوانات اهمیت زیادی قائل هستیم اما جان و ایمنی انسان باید اولویت داشته باشد.

به نظر می رسد یک موجود بیگانه است، اما در عمق 2000 متری مشاهده شده است

وزن شیرهای ماده معمولاً بین 600 تا 900 کیلوگرم یا حدود 1300 تا 2000 پوند است. معمولا پستانداران دریایی نسبت به انسان محتاط هستند و در لبه های بیرونی سواحل نروژ می مانند.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.