در داخل مذاکرات شهرک تاریخی

جری روسکو، میانجی کهنه‌کار، در یک سفر دریایی آرامش‌بخش در رودخانه بود بوداپست به بخارست روز یکشنبه هفتادمین سالگرد تولدش را جشن گرفت که یک تماس تلفنی فوری دریافت کرد.

به گفته افرادی که با این موضوع آشنا هستند، شروع محاکمه ساعت‌ها باقی مانده بود و Dominion قصد داشت تا روپرت مرداک و تاکر کارلسون را بلافاصله پس از بیانیه‌های افتتاحیه مجبور به حضور در جایگاه شاهد شود.

وکلای Dominion Voting Systems در یک کنفرانس خبری در خارج از دادگاه شهرستان نیو کسل در ویلمینگتون، دلاور، پس از پایان دادخواست افترا توسط Dominion Voting Systems علیه فاکس نیوز، درست در زمانی که دادگاه هیئت منصفه قرار بود در سه‌شنبه، 18 آوریل 2023 آغاز شود، صحبت می‌کنند. (AP Photo/Matt Rourke) (AP)

در حالی که روسکو روی کشتی کروز دریانوردی می کرد، در پذیرفتن وظیفه غیرمنتظره میانجی گری یک معامله برای اجتناب از محاکمه قانون رسانه ای قرن تردید نکرد.

روسکو روز چهارشنبه به سی‌ان‌ان گفت: «من گفتم بله.

پدرم به من گفت که اگر کسی به تو نیاز دارد با تو تماس می گیرد و اگر به تو نیاز دارد تو برو.

وکلای اصلی محاکمه – جاستین نلسون برای Dominion و دن وب برای فاکس – در آخر هفته قبل از آوردن روسکو برای توافق با یکدیگر مذاکره کرده بودند، اما آنها “واقعاً از هم دور بودند” و هیچ توافقی محقق نشد، یکی از افرادی که با این موضوع آشنا بود. به CNN گفت.

روز بعد، روسکو با بررسی هزاران صفحه از اسناد، با پرونده تاریخی افترا آشنا شد.

سپس “دیپلماسی شاتل” فشرده ای وجود داشت که روسکو بین دو طرف در نوسان بود، قبل از تماس های تلفنی و جلسات زوم با همه.

این طرح هنرمند، وکیل Dominion Voting Systems جاستین نلسون را به تصویر می‌کشد که در سمت چپ ایستاده و وکیل فاکس نیوز، دانیل وب، در سمت راست ایستاده‌اند و قبل از اتمام انتخاب هیئت منصفه در دادگاه عالی دلاور، با قاضی اریک دیویس صحبت می‌کنند. (AP)

اواخر یکشنبه شب، قاضی دادگاه عالی دلاور، اریک دیویس، مطلع شد که طرفین، Roscoe، یک میانجی در JAMS را استخدام کردند.

دیویس به زودی یک تاخیر یک روزه غافلگیرکننده در شروع محاکمه را اعلام کرد تا به میانجی فرصتی برای انعقاد یک توافق بدهد – اگرچه به نظر نمی رسید که او علاقه ای به اعطای تاخیر اضافی فراتر از آن داشته باشد.

روز دوشنبه، مذاکرات دیوانه وار آغاز شد.

در طوفان 24 ساعت پس از آن، مذاکرات به یک توافق تاریخی به اوج رسید، که کمی بعد از ساعت 2 بعدازظهر به وقت شرقی (4 صبح به وقت شرقی) در روز سه‌شنبه به پایان رسید و از محاکمه‌ای با قدرت بالا که می‌توانست مذاکرات جناح راست را مجبور کند، جلوگیری کند. شبکه ای برای محاسبه بیشتر با دروغ های انتخاباتی که در پی رقابت های ریاست جمهوری 2020 پخش شد.

نمایندگان فاکس نیوز به مرکز دادگستری در ویلمینگتون، دلاور می رسند. (AP)

روسکو به سی ان ان اذعان کرد: «به سیم رفت.

سی‌ان‌ان علاوه بر صحبت با روسکو، با افراد متعددی که از رویدادهای منتهی به توافق خارج از دادگاه ۷۸۷.۵ میلیون دلاری (۱.۱۷ میلیارد دلاری) که بزرگترین توافق عمومی شناخته شده برای یک پرونده افترا در ایالات متحده بود، صحبت کرد. علیه یک رسانه

به عنوان بخشی از این توافق، فاکس همچنین یافته دادگاه مبنی بر اینکه بارها ادعاهای نادرست در مورد Dominion را منتشر کرده است، “تأیید” کرد – اما به طور مشخص، فاکس ملزم به صدور تصحیح یا پس گرفتن روی آنتن نبود.

پیش از معامله ثانیه آخر، وکلای فاکس نیوز و Dominion به طور کامل منتظر محاکمه بودند.

یک فرد آشنا به CNN گفت که هفته گذشته Dominion به فاکس نیوز اطلاع داده بود که یکی از اولین شاهدان آن روپرت مرداک، رئیس 92 ساله شرکت فاکس خواهد بود.

تاکر کارلسون، افراطی که مجری ساعت 8 شب فاکس نیوز است، یکی از اولین افرادی بود که Dominion قصد داشت در ویلمینگتون، دلاور، در جایگاه شاهد حضور داشته باشد.

یک معترض تابلویی را در نزدیکی نمایندگان فاکس نیوز در خارج از مرکز دادگستری برای دعوای افترای Dominion Voting Systems علیه فاکس نیوز نگه داشته است. (AP)

و پس از اینکه هیئت منصفه در صبح روز سه شنبه سوگند یاد کرد، همه نشانه ها حاکی از برگزاری دادگاه طبق برنامه بود.

استفان شاکلفورد، وکیل Dominion، بلافاصله قبل از ایراد بیانیه افتتاحیه، در حال غذا خوردن در رستوران مترو در کافه تریا زیرزمین دادگاه در زمان استراحت ناهار دیده شد.

اعضای هیئت منصفه تازه تشکیل شده اولین – و تنها – ناهار ارائه شده توسط دادگاه را نیز خوردند.

در همین حال، در آن سوی دنیا، روسکو در حال نهایی کردن قراردادی بود که در نهایت از آزمایش شش هفته ای جلوگیری کرد.

روسکو به سی ان ان گفت: «حضور در دادگاه اغلب تمرکز خطرات و مزایای دعوی را متبلور می کند.

زمانی که هیئت منصفه می نشیند و شما به افرادی نگاه می کنید که قرار است سرنوشت شما را تعیین کنند، این یک تجربه بیداری است.

دستگاه‌های شمارش رأی Dominion Voting در یک انبار در طول آزمایش در سال 2022 نشان داده می‌شوند. (AP)

پس از اینکه بیانیه های افتتاحیه که برای ساعت 13:30 بعد از ظهر به وقت محلی برنامه ریزی شده بود به طور غیرقابل توضیحی به تعویق افتاد و هیئت منصفه آنطور که برنامه ریزی شده بود به سالن دادگاه بازگردانده نشد، سروصدای حل و فصل به اوج جدیدی رسید.

افراد مطلع گفتند که پس از نهایی شدن معامله در ساعت 2 بعد از ظهر، وکلا به سرعت مدارک را تهیه کردند که لحظاتی قبل از ورود دیویس به دادگاه درست قبل از ساعت 4 بعد از ظهر امضا شد.

دیویس سپس اعلام کرد که قطعنامه ای به دست آمده است که ناظران را شگفت زده کرد و صدای نفس های شنیدنی را از خبرنگاران در داخل ساختمان دادگاه برانگیخت. او سپس هیئت منصفه را برکنار کرد – و پرونده تمام شد.

دستیابی به توافق آسان نبود. راسکو، یک میانجی مشهور جهانی که حتی اختلافات زمان جنگ در بالکان را حل کرده است، به CNN گفت که این یکی از سخت ترین وظایفی است که او تاکنون با آن روبرو بوده است.

او گفت: «این یکی از موارد چالش برانگیزتر به دلیل بزرگی اختلاف و دیده شدن بود.

من هیچ جنبه ای از این میانجیگری را آسان توصیف نمی کنم.»

6 ژانویه: روزی که دموکراسی آمریکا را به لرزه درآورد

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.