رئیس‌جمهور سابق می‌گوید که کمپین پس از کیفرخواست شاهد افزایش کمک‌های مالی بود

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ مجموعاً 18.8 میلیون دلار (23 میلیون دلار استرالیا) در سه ماهه اول سال 2023 از طریق کمیته مشترک جمع آوری کمک های مالی و کمپین خود جمع آوری کرد – و پس از متهم شدن توسط یک نفر، شاهد افزایش کمک های مالی بودیم. منهتن هیئت منصفه بزرگ در 30 مارس – بر اساس ارقام جدید ارائه شده توسط کمپین او.

این کمپین به سی‌ان‌ان گفت که طی دو هفته پس از طرح اتهامات علیه رئیس‌جمهور سابق، 15.4 میلیون دلار (22 میلیون دلار) جمع‌آوری کرده است که نشان می‌دهد حامیان وی پس از اطلاع از کیفرخواست تا چه حد در اطراف ترامپ تجمع کرده‌اند.

کمپین ترامپ گفت که ارقام جمع آوری کمک های مالی نشان می دهد که مشکلات حقوقی او هم از نظر سیاسی و هم از نظر مالی – حداقل در کوتاه مدت – به نفع او بوده است و پایگاه او را در حالی که همچنان به مبارزات انتخاباتی خود برای سومین شلیک به ریاست جمهوری ادامه می دهد، نیرو بخشیده است.

دونالد ترامپ از زمان راه اندازی Truth Social کمتر از 300 دلار درآمد داشته است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سه ماهه اول سال 2023 مجموعاً 18.8 میلیون دلار (23 میلیون دلار) جمع آوری کرد. (AP)

سی ان ان برای اولین بار از رقم جمع آوری کمک های مالی ترامپ در سه ماهه اول خبر داد.

ستاد انتخاباتی ترامپ قبلاً در 31 مارس گفته بود که در 24 ساعت از زمان اعلام کیفرخواست وی، 4 میلیون دلار (5.9 میلیون دلار) جمع آوری کرده است.

رئیس جمهور سابق به 34 اتهام جنایی جنایی جعل سوابق تجاری بی گناه است.

طبق آمار ارائه شده توسط کمپین انتخاباتی، ترامپ در سه ماهه اول، از اول ژانویه تا 31 مارس، در مجموع 541971 کمک مالی دریافت کرده است. میانگین کمک مالی تقریباً 34 دلار (50 دلار) بود.

در مقایسه، ترامپ در دو هفته پس از طرح اتهام علیه رئیس‌جمهور سابق، از 30 مارس، 312564 کمک مالی دریافت کرد که میانگین کمک‌های مالی حدوداً 49 دلار (73 دلار) بود.

قبل از صدور کیفرخواست، رئیس‌جمهور سابق روزانه حدود 168000 دلار (250000 دلار) از اول ژانویه تا 30 مارس دریافت می‌کرد. مشخص نیست که آیا افزایشی که کمپین ترامپ می‌گوید از زمان کیفرخواست او دریافت کرده، در سه ماهه دوم ادامه خواهد داشت یا خیر.

رئیس جمهور سابق از طریق کمپین انتخاباتی خود و کمیته اقدام سیاسی خود، Save America PAC، برای نامزدی ریاست جمهوری 2024 خود پول جمع آوری کرده است. پرونده های شنبه شب در کمیسیون انتخابات فدرال نشان می دهد که 14.4 میلیون دلار (20 میلیون دلار) از مبلغ سه ماهه اول به حساب اصلی کمپین انتخاباتی ترامپ رفته است.

این رقم کمتر از 30 میلیون دلار (44 میلیون دلار) است که او در سه ماهه اول چرخه انتخابات 2020 جمع آوری کرد، زمانی که او هنوز دفتر بیضی شکل را اشغال کرده بود.

در مجموع، کمپین ترامپ در سه ماهه اول 3.5 میلیون دلار (5.2 میلیون دلار) هزینه کرد و تا 31 مارس 13.9 میلیون دلار (20.7 میلیون دلار) پول نقد در اختیار داشت.

بایگانی‌ها نشان می‌دهند که بیش از 727000 دلار (108000 دلار) از دلارهای کمپین او در طول دوره سه ماهه پرداخت حقوق و دستمزد پرداخت شده است. کمی بیش از 488000 دلار (727000 دلار) به شرکت TAG Air اختصاص یافت – شرکتی که متعلق به ترامپ است و هواپیماهای او را اداره می کند.

سایر جمهوری خواهانی که نامزدی خود را برای سال 2024 اعلام کرده اند عبارتند از نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل متحد و فرماندار سابق کارولینای جنوبی، که کمپین وی گفته است که در شش هفته از زمان ارائه پیشنهاد خود در 15 فوریه، 11 میلیون دلار (16 میلیون دلار) جمع آوری کرده است. طبق کمپین او، مارس را با 7.8 میلیون دلار (11.6 میلیون دلار) در بانک به پایان رساند.

تیم اسکات، سناتور جمهوریخواه دیگر کارولینیای جنوبی – که روز چهارشنبه پس از پایان سه ماهه اول یک کمیته اکتشافی ریاست جمهوری را اعلام کرد، روز شنبه گزارش داد که تا 31 مارس تقریباً 22 میلیون دلار (32 میلیون دلار) در حساب کمپین انتخاباتی سنا باقی مانده است. این پولی است که اسکات می توانست مستقیماً به حساب کمپین ریاست جمهوری منتقل کند.

ویوک راماسوامی، کارآفرین بیوتکنولوژی، که پیشنهاد خود را برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در فوریه اعلام کرد، 10.25 میلیون دلار (14 میلیون دلار) به کمپین خود وام داد و تا 31 مارس حدود 1.2 میلیون دلار (1.7 میلیون دلار) از مشارکت‌کنندگان جمع‌آوری کرد.

دونالد و ملانیا ترامپ
کمپین ترامپ گفت که ارقام جمع آوری کمک مالی نشان می دهد که مشکلات حقوقی او هم از نظر سیاسی و هم از نظر مالی به نفع او بوده است. (گتی)

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که انتظار می رود نامزدی ریاست جمهوری 2024 حزب جمهوری خواه را آغاز کند، صندوق جنگ قابل توجهی را از طریق کمیته جمع آوری کمک های مالی در سطح ایالت خود ساخته است. سوابق اخیر ایالت نشان می دهد که دوستان ران دیسانتیس بیش از 85 میلیون دلار (126 میلیون دلار) در خزانه خود باقی مانده است.

او با محدودیت هایی در استفاده از این پول برای نامزدی ریاست جمهوری مواجه است، اما به طور بالقوه می تواند به کمیته دیگری که از نامزدی او حمایت می کند، منتقل شود.

در حال حاضر، یک ابر PAC طرفدار DeSantis، Never Back Down، که در ماه مارس راه اندازی شد، اعلام کرده است که تا اوایل آوریل 30 میلیون دلار (44.7 میلیون دلار) جمع آوری کرده است.

این گروه اخیراً آنچه را که برگزارکنندگان آن می‌گویند یک خرید تبلیغاتی هفت رقمی است، راه‌اندازی کرده است که بیوگرافی و سابقه DeSantis به عنوان فرماندار فلوریدا را برجسته می‌کند.

ترامپ در حضور تاریخی در دادگاه سرپیچی کرد

جزئیات مربوط به جمع آوری کمک های مالی ترامپ پس از پایان سه ماهه اول در 31 مارس، برای چندین ماه برای تنظیم کننده ها فاش نخواهد شد.

روز جمعه، رئیس‌جمهور سابق گزارش افشای مالی شخصی خود را به FEC ارائه کرد و به مردم پیشنهاد داد تا نگاهی اولیه به امور مالی خود پس از ریاست جمهوری داشته باشند. این گزارش 101 صفحه‌ای بینش‌های جدیدی در مورد امور مالی ترامپ از زمان ترک ریاست‌جمهوری، از جمله سرمایه‌گذاری تجاری او در رسانه‌های اجتماعی، و فروش کارت‌های معاملات دیجیتال موسوم به NFT یا توکن‌های غیرقابل تعویض در سال گذشته ارائه کرد.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق پستی شما ارسال می شود.