رئیس گروه ضد سلطنتی جمهوری گراهام اسمیت در بریتانیا قبل از تاجگذاری دستگیر شد

رئیس گروه ضد سلطنتی جمهوری بریتانیا ساعاتی پیش بازداشت شده است تاجگذاری پادشاهاین گروه به همراه چند عضو دیگر می گوید.

این فعالان که می خواهند پادشاه را با یک رئیس دولت منتخب جایگزین کنند، در نزدیکی مجسمه شاه چارلز اول در میدان ترافالگار، در حدود یک کیلومتری کلیسای وست مینستر و درست در جنوب مسیر تظاهرات، به مبارزات انتخاباتی پرداختند.

این گروه که گفته بود پلیس را از برنامه های خود برای نگه داشتن پلاکاردها و سر دادن شعار “پادشاه من نیست” مطلع کرده است، پیشتر گفته بود که انتظار 1500 تا 2000 معترض را دارد، اما مشخص نیست که چه تعداد شرکت کردند.

در تصاویر ارائه شده توسط گروه ضد سلطنتی جمهوری، پلیس با معترضان در لندن قبل از تاجگذاری در 6 می 2023 صحبت می کند. (جمهوری)

صبح شنبه (شب شنبه AEST) تعدادی از اعضای گروه در نزدیکی میدان ترافالگار متوقف شدند و به سمت ون های پلیس هدایت شدند.

این گروه روز شنبه در توییتی نوشت: «امروز صبح، گراهام اسمیت و پنج نفر از اعضای تیم ما دستگیر شدند.

صدها پلاکارد توقیف شد آیا این دموکراسی است؟

پلیس متروپولیتن پیشتر گفته بود که چهار نفر را در خیابان سنت مارتین نزدیک به «ظن توطئه برای ایجاد مزاحمت عمومی» و سه نفر دیگر را به «ظن داشتن وسایلی برای ایجاد خسارت جنایی» دستگیر کرده است.

«تعدادی از افراد مظنون به نقض صلح» دستگیر شدند.

موضوعی جنجالی و به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است لایحه نظم عمومی انگلستان اوایل این هفته، پس از یک سری حوادث پس از مرگ ملکه که در آن مخالفان سلطنتی برای اعتراض در مراسم سلطنتی حاضر شدند، به اجرا درآمد.
قوانین جدید به پلیس این امکان را می دهد که اقدامات قوی تری علیه معترضان مسالمت آمیز انجام دهد. (جمهوری)

قوانین جدید که روز سه‌شنبه، درست چند روز قبل از تاج‌گذاری توسط پادشاه امضا شد، به پلیس این امکان را می‌دهد تا اقدامات شدیدتری علیه معترضان مسالمت‌آمیز انجام دهد.

به گفته وزارت کشور بریتانیا، تاکتیک‌های اعتراضی طولانی‌مدت مانند قفل کردن، جایی که معترضان به طور فیزیکی خود را به چیزهایی مانند ساختمان‌ها متصل می‌کنند، می‌تواند منجر به شش ماه حبس یا “جریمه نقدی نامحدود” شود.

جمهوری گفت که وزارت کشور نامه ای به این گروه ارسال کرده و از آنها خواسته است که برای اعضا ارسال شود، اقدامی که از آن به عنوان “ارعاب منفعل/تهاجمی یک گروه معترض مشروع” تعبیر شد.

برخی دیگر با پوشیدن لباس های زرد و تکان دادن پلاکاردهایی با شعارهایی از جمله “پادشاه انگل” و “لغو سلطنت” توانستند در طول مسیر اعتراض کنند.

پلیس گفته است که «تحمل پایینی» برای افرادی که به دنبال ایجاد اختلال در روز هستند، خواهد داشت و این باعث انتقاداتی مبنی بر سرکوب آزادی بیان شده است.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.

شاهزاده هری در مراسم تاجگذاری به تنهایی می رود

– گزارش با CNN و Associated Press را