رجیستری شناسه فرستنده پیامک جدید

یک ابتکار بزرگ دولت فدرال در راه مبارزه با تعداد نگران کننده است متن های کلاهبرداری برای استرالیایی ها ارسال می شود.

بودجه ماه آینده شامل 10 میلیون دلار سرکوب رفتار مجرمانه با هدف افزایش امنیت سایبری برای افراد و مشاغل خواهد بود.

بیشتر از 3.1 میلیارد دلار توسط کلاهبرداران از دست رفت کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) در گزارشی در اوایل این ماه گفت که توسط استرالیایی ها در سال گذشته، با توسل جنایتکاران به “تاکتیک های هشداردهنده جدید”.
دولت فدرال ابتکار 10 میلیون دلاری را برای مبارزه با کلاهبردارانی که جعل هویت برندها و سازمان های دولتی هستند، راه اندازی خواهد کرد. (AAP)

در سال 2022، حداقل نیمی از جمعیت 25.7 میلیونی استرالیا در یک لحظه پیامک جعلی دریافت کردند.

و تحقیقات نشان می‌دهد که از هر سه کلاهبردار، یک نفر از پیام‌های متنی استفاده می‌کند، در حالی که 29 درصد قربانیان خود را با تماس تلفنی هدف قرار می‌دهند.

اکثر این پیام های جعلی ادعا می کنند که از یک برند یا آژانس دولتی مثل یک بانک، MyGov یا پست استرالیا.

بخش عمده ابتکار دولت ایجاد یک ثبت شناسه فرستنده اس ام اس برای کمک به شرکت های مخابراتی برای شناسایی کلاهبرداران تقلید از مارک های مورد اعتماد خواهد بود.

میشل رولند، وزیر ارتباطات گفت آخر هفته امروز رجیستری – بر اساس طرح‌های فعلی در سنگاپور و بریتانیا – با هدف اطمینان از عدم تقلید از برندهای مورد اعتماد توسط کلاهبرداران انجام شد.

“برای ارائه یک مثال عملی مانند پست استرالیا، بسیاری از افراد ممکن است پیامک هایی از پست استرالیا دریافت کنند و آن پست می گوید از پست استرالیا است و می گوید تحویل در راه است، آیا در خانه خواهید بود، تحویل در راه است.

تلفن، دستگاه هوشمند
بیش از نیمی از جمعیت استرالیا در طول سال 2022 پیامک نادرست دریافت کردند. (گتی)

کاری که کلاهبرداران در حال حاضر قادر به انجام آن هستند این است که آن هدر را با استفاده از یک شماره مبدا متفاوت کپی کرده و آن را در جریان قانونی قرار دهند، بنابراین کاملاً موذیانه است اما کاملاً مشروع به نظر می رسد.

“بنابراین … رجیستری در واقع لیستی از شماره هایی خواهد داشت که پست استرالیا می گوید شماره های قانونی آنهاست. اگر یک کلاهبردار سعی کند از شماره دیگری استفاده کند، شرکت مخابراتی از ورود آن به دستگاه شخصی جلوگیری می کند.”

در حالی که رولند گفت هیچ “گلوله نقره ای” برای شکست دادن کلاهبرداران وجود ندارد، او گفت اقدامات اخیر تا حدی موفقیت آمیز بوده است.

پیام متنی که باید مراقب آن بود تقریباً هر کسی را فریب داد

«از ژوئیه سال گذشته، ما در شرکت‌های مخابراتی به داشتن سیستم‌هایی برای شناسایی، ردیابی و مسدود کردن متون کلاهبرداری نیاز داریم.

“حدود 90 میلیون پیامک کلاهبرداری مسدود شده است و این علاوه بر حدود نیمی است و این علاوه بر حدود نیم میلیارد تماس کلاهبرداری است.”

رولند گفت که رجیستری شناسه فرستنده پیامک باید 12 ماه طول بکشد تا راه اندازی شود.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.