روزنامه دولتی چین کارتونهای مسخره استرالیا را به سخره می گیرد

روزنامه دولتی چینی گلوبال تایمز کارتون دوم خود را به حمله به اعتبار سربازان استرالیایی و سوابق استرالیا در زمینه حقوق بشر منتشر کرده است.

آخرین کاریکاتور که باز هم اختلافات میان دو کشور را بهم می زند ، نشان می دهد که یک سرباز استرالیایی تابلویی را با عنوان “حقوق بشر” برای یک دوربین بالا گرفته است.

چیزی که عضو نیروی دفاعی استرالیا روی آن ایستاده است ، یک بدن پوشیده و خون که از آن بیرون می زند ، روی لنز دوربین دیده نمی شود.

کارتون بی رحمانه هنرمند لیو رویی به آن اشاره می کند یافته های گزارش Brereton، که ادعا می شود سربازان نیروهای ویژه استرالیایی 39 قتل در افغانستان انجام داده اند.
اوایل این هفته ، The Global Times کاریکاتوری منتشر کرد نمایش یک کانگوروی کور تا خورده تحت عنوان سرمقاله ای که در آن آمده است: “استرالیا به جای مجازات جنایتکاران جنگی خود ، دیوانه می شود.”

سرمقاله همچنین به کشتی های استرالیایی هشدار داد که از دریای چین جنوبی دور نشوند.

گفته می شود آخرین اقدام روزنامه پس از حذف پیام نخست وزیر اسكات موریسون به استرالیایی های چینی توسط غول فناوری WeChat حذف شده است.

در پیامی که سه شنبه شب ارسال شد ، آقای موریسون اعتراض خود را نسبت به تصویری دکمه دار از یک فرد متحرک استرالیایی که گلوی کودک را شکافته است ، ابراز کرد ، که روز دوشنبه در توییتر منتشر شد.

نخست وزیر در پیام وی چت گفت كه استرالیا ادعاهایی را كه در تحقیق بررتون بیان شده است “به روشی صادقانه و شفاف” انجام می دهد.

در یک هفته تجاوز خارق العاده بین استرالیا و باارزش ترین شریک تجاری آن چین ، خزانه دار Josh Frydenberg هشدار داد که استرالیایی ها اگر نجات پیدا نکنند ، بهایی پرداخت می کنند.

آقای فریدنبرگ گفت: “مطمئناً ، این یک رابطه بسیار چالش برانگیز است.”

“ما می خواهیم آن رابطه را به همان جایی که بود برگردانیم و مایلیم در یک گفتگوی دو جانبه محترمانه شرکت کنیم.

“اما بدیهی است که در حال حاضر این کار دشوار است.”