سردرگمی چون توییتر ایلان ماسک چک های آبی را از آژانس ها می گیرد

توییتر مدت‌هاست که مردم راهی برای پیگیری ساعت‌های گردباد، تاخیر قطار، هشدارهای خبری یا آخرین هشدارهای جرم و جنایت از اداره پلیس محلی خود بوده‌اند.
اما زمانی که الون ماسکپلتفرم متعلق به این هفته شروع به حذف تیک تأیید آبی از حساب‌هایی کرد که هزینه ماهانه پرداخت نمی‌کنند، این امر باعث شد سازمان‌های عمومی و سایر سازمان‌ها در سراسر جهان تلاش کنند تا راهی برای نشان دادن قابل اعتماد بودن و اجتناب از جعل هویت پیدا کنند.
صفحه اسپلش توییتر در 25 آوریل 2022 در سن دیگو در یک دستگاه دیجیتال مشاهده می شود.
صفحه اسپلش توییتر در 25 آوریل 2022 در سن دیگو در یک دستگاه دیجیتال مشاهده می شود. (AP Photo/Gregory Bull)

توییتر حدود 300000 کاربر تایید شده تحت سیستم اصلی بلو چک داشت. در گذشته، بررسی‌ها به این معنی بود که توییتر تأیید کرده بود که کاربران همان‌هایی هستند که می‌گویند.

در حالی که توییتر اکنون چک‌های طلایی را برای «سازمان‌های تأیید شده» و چک‌های خاکستری برای سازمان‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به آن‌ها ارائه می‌کند، همیشه مشخص نبود که چرا برخی از حساب‌ها دارای چک‌های روز جمعه هستند و برخی دیگر فاقد آن هستند.

حساب‌های جعلی که ادعا می‌کردند لوری لایت‌فوت شهردار شیکاگو، وزارت حمل‌ونقل شهر و اداره حمل‌ونقل ایلینوی را نمایندگی می‌کنند، همگی در اوایل روز جمعه پیام‌هایی را به اشتراک گذاشتند که به دروغ ادعا می‌کردند که دریاچه شور درایو شیکاگو – یک گذرگاه بزرگ – از ماه آینده به ترافیک خصوصی بسته می‌شود.

مدیر عامل توییتر، ایلان ماسک، مرکز، پس از سخنرانی در کنفرانس بازاریابی احتمالی، سه‌شنبه، ۱۸ آوریل ۲۰۲۳، در میامی بیچ، فلوریدا، فرزندش را هنگام خروج حمل می‌کند.
مدیر عامل توییتر، ایلان ماسک، مرکز، پس از سخنرانی در کنفرانس بازاریابی احتمالی، سه‌شنبه، ۱۸ آوریل ۲۰۲۳، در میامی بیچ، فلوریدا، فرزندش را هنگام خروج حمل می‌کند. (AP Photo/Rebecca Blackwell)

یک چشم انتقادی می تواند نشانه های آشکاری از تقلب را تشخیص دهد. دسته‌های حساب کمی متفاوت از موارد معتبر لایت‌فوت و آژانس‌های حمل‌ونقل هستند. جعلی ها همچنین تعداد فالوورهای بسیار کمتری نسبت به حساب های قانونی داشتند. اما جعلی ها از همان عکس ها، متن بیوگرافی و لینک های صفحه اصلی استفاده می کردند.

حساب‌های واقعی و قدیمی لایت‌فوت و آژانس‌های حمل‌ونقل از روز جمعه علامت آبی یا خاکستری نداشتند. درخواست‌ها برای اظهار نظر بلافاصله برگردانده نشدند.

آژانس‌های دیگر گفتند که منتظر شفاف‌سازی بیشتر از سوی توییتر هستند، زیرا از زمانی که ماسک شرکت سانفرانسیسکو را در سال گذشته به مبلغ 44 میلیارد دلار (65.7 میلیارد دلار) خرید، کارکنان خود را به شدت کاهش داده است.

این سردرگمی این نگرانی را ایجاد کرده است که توییتر وضعیت خود را به عنوان یک پلت فرم برای دریافت اطلاعات دقیق و به روز از منابع معتبر از جمله در مواقع اضطراری از دست بدهد.

از آنجایی که در اوایل این ماه یک گردباد در مرکز نیوجرسی قرار داشت، یک حساب کاربری برای اطلاعات ایمنی توسط شعبه خدمات هواشناسی ملی در مونت هالی، نیوجرسی اجرا شد.

اون موقع چک آبی داشت. این دیگر هیچ چکی ندارد، اگرچه حساب اصلی NWS و برخی دیگر از شعبات منطقه ای اکنون دارای چک خاکستری هستند که آنها را به عنوان حساب های رسمی علامت گذاری می کند.

سوزان بوکانان، مدیر امور عمومی خدمات هواشناسی، گفت که این آژانس در حال درخواست برای دریافت علامت چک خاکستری برای سازمان های دولتی است. او از پاسخ دادن به این که چرا برخی از شعبات منطقه ای NWS نمره خود را از دست داده اند و برخی دیگر آنها را دارند، خودداری کرد.

هزینه های حفظ علائم از 8 دلار آمریکا (12 دلار) در ماه برای کاربران وب تا قیمت اولیه 1000 دلار آمریکا (1500 دلار) ماهانه برای تأیید یک سازمان متغیر است. (توییتر)

هزینه های حفظ علائم از 8 دلار آمریکا (12 دلار) در ماه برای کاربران وب منفرد تا قیمت اولیه 1000 دلار آمریکا (1500 دلار) ماهانه برای تأیید یک سازمان، به اضافه 50 دلار آمریکا (75 دلار) ماهانه برای هر حساب وابسته یا کارمند متغیر است. . اما معنای چک تغییر کرده است تا نمادی باشد که کاربر یک حساب پریمیوم خریداری کرده است که می‌تواند به دیده شدن توییت‌هایش توسط افراد بیشتری کمک کند. همچنین دارای ویژگی های دیگری مانند امکان ویرایش توییت ها می باشد.

کاربران مشهور، از لبرون جیمز ستاره بسکتبال گرفته تا استفن کینگ نویسنده و ویلیام شتنر از ستاره پیشتازان، از پیوستن خودداری کرده اند – اگرچه هر سه هنوز هم روز جمعه پس از اینکه ماسک گفت که هزینه آنها را پرداخت کرده است، چک آبی داشتند.

برای کاربرانی که هنوز چک آبی داشتند، یک پیام بازشو نشان می‌دهد که حساب «تأیید شده است زیرا مشترک توییتر آبی هستند و شماره تلفن خود را تأیید کرده‌اند». تأیید یک شماره تلفن به سادگی به این معنی است که آن شخص یک شماره تلفن دارد و آنها تأیید کردند که به آن دسترسی دارند – این هویت فرد را تأیید نمی کند.

بر اساس تحلیل تراویس براون، توسعه‌دهنده نرم‌افزار ردیابی رسانه‌های اجتماعی مستقر در برلین، کمتر از پنج درصد از حساب‌های تایید شده قدیمی برای پیوستن به توییتر آبی پول پرداخت کرده‌اند.

اقدام ماسک برای پایان دادن به آنچه که او «سیستم اربابان و دهقانان برای کسانی که علامت آبی دارند یا ندارند» نامیده می‌شود، برخی از کاربران سرشناس را خشمگین کرده و برخی از چهره‌های راست‌گرا و طرفداران ماسک را که فکر می‌کردند این علامت‌ها غیرعادلانه است خشنود کرده است. اما برای پلتفرم رسانه‌های اجتماعی که مدت‌هاست بیشترین درآمد خود را به تبلیغات متکی بوده، پول‌ساز آشکاری نیست.

در حالی که تعدادی از کاربران برجسته گفتند که استفاده از توییتر را به دلیل چک گمشده متوقف خواهند کرد، به نظر می رسد بسیاری از سازمان های دولتی به این سرویس پایبند هستند.

کریستین هافمن سخنگوی دولت آلمان روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره ادامه استفاده دولت آلمان از توییتر گفت: “البته ما از نزدیک آنچه را که در توییتر اتفاق می‌افتد دنبال می‌کنیم و مدام از خود می‌پرسیم که آیا وجود کانال‌ها در آنجا درست است و چگونه باید ادامه دهند.”

هافمن گفت که دولت در مورد تحولات توییتر در هفته‌ها و ماه‌های اخیر “نگران” است و افزود که وزارتخانه‌ها، سخنگویان و صدراعظم اولاف شولز اکنون دارای تیک‌های خاکستری هستند که “هیچ هزینه‌ای برای آن پرداخت نمی‌شود.”

پس از ابراز نگرانی در مورد از دست دادن راستی‌آزمایی، آژانس مدیریت اضطراری در ایالت واشنگتن یک چک خاکستری دریافت کرد و گفت که به استفاده از توییتر ادامه خواهد داد.

با توجه به اینکه اکنون هر کسی می‌تواند یک علامت آبی بخرد، ما آن را بسیار دقیق‌تر زیر نظر خواهیم گرفت تا مطمئن شویم که بازیگران بد حساب‌های جعلی تحت نام ما ایجاد نمی‌کنند، اما همچنان آن را ابزاری ارزشمند برای به اشتراک گذاشتن ایمنی مهم و حیاتی می‌دانیم. کارینا شاگرن، مدیر ارتباطات بخش مدیریت اضطراری واشنگتن، گفت: اطلاعات به ویژه در مواقع اضطراری.