سناتور نیجریه ای به دلیل توطئه برداشت اعضای بدن در بریتانیا به 9 سال زندان محکوم شد

یک سناتور نیجریه ای، همسرش و یک پزشک به دلیل توطئه برداشت اعضای بدن مرد جوانی که به این کشور قاچاق شده بود، زندانی شدند. انگلستان سرویس دادستانی بریتانیا (CPS) در بیانیه ای اعلام کرد که برای کلیه او.
سناتور آیک اکورمادو، همسرش بئاتریس و دکتر اوبینا اوبتا در دادگاه جنایی مرکزی بریتانیا، معروف به قدیمی بیلی، در اولین محکومیت به ترتیب به 9 سال و هشت ماه، چهار سال و شش ماه و 10 سال زندان محکوم شدند. از نوع خود تحت بریتانیاقوانین برده داری مدرن

این سه نفر در ماه مارس به دلیل قاچاق یک تاجر خیابانی 21 ساله به بریتانیا برای تهیه کلیه برای دختر اکورمادوس، سونیا، که طبق بیانیه CPS از بیماری کلیه رنج می برد و نیاز به دیالیز منظم دارد، مجرم شناخته شدند.

معاون رئیس جمهور نیجریه Namadi Sambo (R) و معاون رئیس مجلس سنا Ike Ekweremadu برای سرود ملی در طول مراسم تشییع جنازه بین فرقه ای رهبر جدایی طلب نیجریه Odumegwu Ojukwu در میدان Michael Opkara در Enugu، جنوب شرقی نیجریه، در 12012 مارس ایستاده اند. سربازان در مراسم تشییع جنازه Odumegwu Ojukwu در روز پنجشنبه در حالی که رهبران نیجریه به مردی که اعلام استقلال بیافران در سال 1967 باعث یک جنگ داخلی شد ادای احترام کردند، با 21 گلوله سلام کردند.  برای
ایک اکورمادو، سناتور نیجریه ای، همسرش و یک پزشکش روز جمعه به دلیل طرح برداشت اعضای بدن زندانی شدند. (خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

دادستان ها گفتند که قربانی پس از پیشنهاد تا 7000 پوند (13085 دلار) جایزه و وعده کار در این کشور به بریتانیا آورده شد، اما از اینکه انتظار می رود در ازای آن یک کلیه تهیه کند، بی اطلاع بود.

CPS گفت، یک مشاور پزشکی پس از مشکوک شدن به شرایط پیرامون پیوند برنامه ریزی شده را لغو کرد و قربانی فرار کرد، روزها در خواب خشن پیش از گزارش این طرح به پلیس بریتانیا در ماه مه گذشته.

جوآن جاکیمک، دادستان ارشد تاج و تخت گفت: «این یک توطئه وحشتناک برای سوء استفاده از قربانی آسیب‌پذیر با قاچاق او به بریتانیا به منظور پیوند کلیه‌اش بود».

او ادامه داد: «متهمانان محکوم به بی‌اعتنایی کامل به رفاه، سلامت و رفاه قربانی نشان دادند و از نفوذ قابل توجه خود تا حد زیادی از کنترل استفاده کردند، به طوری که قربانی درک محدودی از آنچه واقعاً در اینجا می‌گذرد داشت.»

بازرس کارآگاه استر ریچاردسون، از فرماندهی برده‌داری و بهره‌کشی مدرن Met’s گفت: “این یک محکومیت برجسته است و ما قربانی را به خاطر شجاعتش در سخنرانی علیه این مجرمان تحسین می‌کنیم.”

“یک کارمند دولتی برجسته”

اکورمادو به مدت 12 سال معاون سابق رئیس جمهور سنا در نیجریه بود و پرونده او باعث همدردی در نیجریه شد، جایی که برخی او و همسرش را قربانی شرایطی می دانستند که از کمک به دختر بیمار خود ناامید بودند.

برخی از طبقه سیاسی کشور، از جمله اولوسگون اوباسانجو، رئیس جمهور سابق نیجریه، پیش از صدور حکم به دادگاه بریتانیا نامه نوشتند و درخواست نرمش کردند.

احمد لاوان، رئیس مجلس سنای نیجریه، روز چهارشنبه گفت که به نمایندگی از اکورمادو به قوه قضاییه بریتانیا نامه نوشته و از آنها خواسته است که “عدالت را با رحمت آرام کنند.”

در حالی که Femi Gbajabiamila، رئیس مجلس نمایندگان نیجریه، اکورمادو را “یک وکیل درخشان، یک کارمند دولتی برجسته و یک مرد خانواده فداکار” توصیف کرد.

سیدیه محمد تونس، رئیس پارلمان بلوک منطقه ای آفریقای غربی ECOWAS، گفت که او همچنین به منشی ارشد دادگاه اولد بیلی نامه نوشت و خواستار نرمش برای اکورمادوس شد.

اکورمادو بین سال های 2011 تا 2015 به عنوان رئیس پارلمان ECOWAS خدمت کرد.

اما درخواست‌ها برای عفو نتوانست بر دادگاه بریتانیا تأثیر بگذارد و برخی در نیجریه این سؤال را مطرح کردند که چرا سیاستمداران برجسته از نفوذ خود برای دفاع از یک جنایتکار محکوم استفاده می‌کنند.

پی سی عدالت، یک سازمان غیردولتی که به مبارزه با فساد در سیاست اختصاص دارد، در توییتر خود نوشت: «… نیجریه به دلیل عدم اجرای قوانین علیه نخبگان سیاسی شهرت دارد، که اگر رئیس مجلس از عفو و بخشش حمایت کند، می تواند منجر به چشم پوشی از فعالیت های مجرمانه شود. برای کسی که به جرمی جدی محکوم شده است.”

رااینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.