سیاستمدار برجسته انگلستان ، “لیست شکایات” چین با استرالیا را مورد انتقاد قرار می دهد

تام توگندهت طی مصاحبه اختصاصی با 9News ، رئیس کمیته انتخاب امور خارجه در پارلمان انگلیس ، این لیست را “زنگ بیدار” برای سایر کشورها توصیف کرد.

در بالای لیست تصمیمات ممنوعیت Huawei از راه اندازی شبکه 5G ، قوانین تداخل خارجی و خواستار تحقیق در مورد ریشه های COVID-19 وجود دارد.

مصاحبه کامل را در بالا مشاهده کنید.

وزیر امور خارجه چین وانگ یی (R) با کانگ کیونگ وها وزیر خارجه کره جنوبی در جریان دیدار آنها در وزارت خارجه در تاریخ 26 نوامبر 2020 در سئول ، کره جنوبی گفتگو کرد. (گتی)

سرهنگ سابق ارتش انگلیس گفت این لیست ، که به طور انحصاری توسط 9News از یک مقام سفارت چین بدست آمده است ، در داخل دولت انگلیس به عنوان “یک اقدام فوق العاده پرخاشگرانه ، به دلیل یکی بودن آن” دیده می شود.

آقای توگندهت گفت نخست وزیر بوریس جانسون “از پرونده پرونده شکایات” که به گفته وی “تلاشی برای تضعیف آزادی خود ما نیز بود” به خوبی آگاهی داشت.

“این بیان کاملاً واضحی برای همه است که اگر از چین عبور کنید ، و در واقع روشی است که دولت استرالیا با ایستادن برای یک دموکراسی دیگر در تایوان در سازمان بهداشت جهانی ، ایستادن برای سلامت عمومی ، ایستادگی برای باز بودن ، ایستادن انجام داد برای حقیقت ، احتمالاً پاسخ بسیار سختی خواهید داشت. “

آقای توگندهت به 9 نیوز گفت دولت انگلیس “در همسایگی راستین ایستاده ، شانه به شانه ایستاده است تا دموکراسی را در جهانی استبدادی افزایش دهد.

سندی که از درخواست استرالیا برای تحقیق در مورد ویروس کرونا ، قوانین دخالت خارجی ، آزادی بیان سیاستمداران و رسانه های مستقل شکایت داشت ، در سطوح بالای دولت در سراسر جهان بازتاب یافته است.

وال استریت ژورنال در اوایل هفته جاری گزارش داد كه كاخ سفید از آن برای “جمع آوری حمایت متحدین” در موضع سخت تر علیه پكن استفاده كرده است.

سفیر ایالات متحده آرتور B Culvahouse جونیور ، روز گذشته دولت چین را به مداخله متهم کرد.

“من فکر می کنم شما شاهد چنین مداخله هایی نباشید.”