سیستم سفر فوق العاده سریع Virgin Hyperloop اولین آزمایش را با مسافران انجام می دهد

ویرجین هایپرلوپ اولین سواری را در مسیر آزمایشی خود روز یکشنبه در لاس وگاس برگزار کرد ، اما سالها طول می کشد تا عموم مردم بتوانند سوار بر هایپر لوپ با سرعت بالا سوار شوند.

هایپرلوپ یک سیستم حمل و نقل اثبات نشده است که در آن افراد با وسیله نقلیه در لوله خلاuum با سرعتی معادل 600 مایل در ساعت حرکت می کنند. سیستم ویرجین شامل آسانسور مغناطیسی است ، دقیقاً مانند مورد استفاده در پروژه های پیشرفته ریلی سریع السیر در ژاپن و آلمان.

Virgin Hyperloop اولین آزمایش آزمایشی خود را با مسافران خارج از لاس وگاس انجام داد. (ویرجین هایپرلوپ)

آسانسور مغناطیسی یک واگن قطار را بالاتر از یک مسیر بلند می کند ، زیرا آهن ربا مانند تیرها قطار را به سمت بالا فشار می دهد. آهن ربا نیز قطار را مانند دفع قطب ها رانده و قطار را به جلو سوق می دهد و قطب های مخالف نیز قطار را جذب کرده و به جلو می کشند. از سال 1970 در بعضی از سیستم های قطار از نیروی آهن ربا استفاده می شود.

طبق گفته این شرکت غلاف ویرجین هایپرلوپ فقط به 160 کیلومتر در ساعت در مسیر رسیده است و نه 965 کیلومتر در ساعت که مدافعان هایپرلوپ مدت هاست وعده داده اند. Virgin Hyperloop می گوید مسیر آن 500 متر است و سرعت غلاف ها را محدود می کند.

هنوز هم ، مدیران Virgin Hyperloop این آزمون را یک نقطه عطف مهم و گامی به سوی تجاری سازی فناوری هایپرلوپ می دانند.

جوش گیگل ، مدیر ارشد فناوری Virgin Hyperloop و سارا لوچیان ، مدیر تجربه مسافر آن ، اولین سوارکاری را انجام دادند. (ویرجین هایپرلوپ)

جوش گیگل ، مدیر ارشد فناوری Virgin Hyperloop و سارا لوچیان ، مدیر تجربه مسافر آن ، اولین سوارکاری را انجام دادند. آنها در غلاف دو نفره ویرجین هایپرلوپ نشسته بودند که شامل کمربند ایمنی ، صندلی های مخمل خواب دار و پنجره های کوچک است.

آقای گیگل به CNN Business گفت غلاف هایپرلوپ می توانند با سرعت هواپیما اما با کسری از انرژی مصرفی حرکت کنند.

ویرجین هایپرلوپ سیستم های ساختمانی را متصل می کند که شهرها را به هم متصل می کند. آقای گیگل گفت که سیستم های تجاری آینده آن غلاف هایی دارند که بین 25 تا 30 نفر جای دارند و Virgin Hyperloop پیش بینی می کند ده ها هزار مسافر در ساعت حمل کند.

داخل محفظه هایپرلوپ. (ویرجین هایپرلوپ)

سیستم های هایپرلوپ می توانند از سطح زمین یا زیر زمین کار کنند، اما تاکنون این شرکت بر روی پروژه های سطح زمین متمرکز شده است. تونل زدن در زیر زمین می تواند زمانبر و گران باشد.

قبل از ساخت سیستم هایپرلوپ تجاری ، موانع باقی می مانند. Virgin Hyperloop هنوز هم نیاز به جمع آوری پول کافی برای پروژه بعدی خود دارد که یک مرکز آزمایش 9.6 کیلومتری ، 500 میلیون دلار آمریکا (686.5 میلیون دلار) در ویرجینیا غربی است. مدیر عامل شرکت جی والدر گفت که غلافهای موجود در این مرکز به 965 کیلومتر در ساعت نمی رسند ، اما از اشتراک سریع سرعت آنها خودداری کرد. مرکز آزمایش برای تأیید فناوری Virgin Hyperloop در حال ساخت است.

آقای والدر معتقد است که سیستم هایپرلوپ این شرکت در سال 2025 یا 2026 گواهی خواهد شد و ما می توانیم قبل از پایان دهه شاهد پروژه های هایپرلوپ باشیم.

ویرجین استفاده از هایپرلوپ را برای مسافرت طی چند سال متصور است. (ویرجین هایپرلوپ)
Virgin Hyperloop در علاقه خود به هایپرلوپ تنها نیست. مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس الون ماسک مفهومی برای چنین سیستمی را در سال 2013 اعلام کرد.

سپس در سال 2017 ، ماسک توئیت کرد که برای ساخت تونلی از واشنگتن دی سی به نیویورک “تصویب دولت کلامی” را دارد که در آن سفر 29 دقیقه طول می کشد. مرحله اول این پروژه درگیر یک بررسی زیست محیطی است و زمان مشخصی برای تکمیل آن وجود ندارد.

شرکت هایپرلوپ ماسک ، شرکت Boring ، برای ایجاد سرویس با سرعت کمتر در وسایل نقلیه تسلا که نیازی به لوله خلا ندارند ، بر ساخت تونل در زیر شهرها تمرکز کرده است. در حال حاضر در حال ساخت سیستمی با نام “حلقه” در لاس وگاس است.

Virgin Hyperloop به عنوان Hyperloop Technologies در سال 2014 تاسیس شد. ریچارد برانسون در سال 2017 به هیئت مدیره آن پیوست و نام شرکت سپس تغییر یافت.