شهروندی استرالیایی سریع به نیوزلندی‌های ساکن اینجا ارائه می‌شود

نیوزلندی ها زندگی در استرالیا به زودی قادر خواهد بود برای شهروندی بدون نیاز به اقامت دائم، در یک تغییر گسترده در سیاست مهاجرت استرالیا، درخواست دهد.

نخست وزیر آنتونی آلبانیز صبح امروز اعلام کرد که مسیر مستقیم شهروندان نیوزیلندی برای دریافت شهروندی استرالیا از اول جولای اجرایی خواهد شد.

این تغییر مهم پس از آن صورت می گیرد که قانون در سال 2001، کسب تابعیت را برای نیوزلندی ها در استرالیا دشوارتر کرد.

نیوزلندی های ساکن استرالیا به زودی راهی سریع برای تبدیل شدن به شهروند استرالیایی خواهند داشت. (نه)
کلر اونیل وزیر امور داخله گفته است که این تغییر برای روابط استرالیا و نیوزیلند مهم است. (نه)

در بیانیه آلبانیز آمده است: «این یک تغییر منصفانه برای نیوزلندی‌های مقیم استرالیا است و حقوق آنها را با استرالیایی‌های ساکن نیوزلند مطابقت می‌دهد.»

“این با جاه طلبی ما برای ایجاد یک سیستم مهاجرت عادلانه تر، مدیریت شده تر و فراگیرتر مطابقت دارد.”

کلر اونیل، وزیر امور داخلی استرالیا به امروز گفته است که این اعلامیه “یک روز واقعا مهم دوستی بین استرالیا و نیوزیلند” است.

وقتی استرالیایی‌ها به نیوزلند می‌روند، اجازه دارند به نیوزلند بروند، در نیوزلند کار کنند و اگر می‌خواهند این کار را انجام دهند، راهی برای تبدیل شدن به کیوی دارند. اما در جهت دیگری جریان ندارد. ما ما با کیوی ها بسیار بدتر از استرالیایی های مقیم نیوزلند رفتار می کنیم. ما در حال ایجاد رفتار متقابل و عادلانه بین دو کشور هستیم.”

همه دارندگان ویزای دسته ویژه می توانند بدون اینکه ابتدا اقامت دائم داشته باشند، مستقیماً برای شهروندی درخواست دهند، تا زمانی که دارای اقامت چهار ساله و سایر شرایط واجد شرایط باشند.

کانبرا، استرالیا - 07 فوریه: نخست وزیر استرالیا، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر نیوزیلند، کریس هیپکینز را در مجلس پارلمان در 07 فوریه 2023 در کانبرا، استرالیا استقبال کرد.  هیپکینز در اولین سفر رسمی بین المللی خود به عنوان رهبر نیوزلند، از کانبرا دیدن می کند تا روابط بین تاسمان را تقویت کند.
آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، در 7 فوریه 2023 در کانبرا، استرالیا، از کریس هیپکینز، نخست وزیر نیوزیلند، در مجلس پارلمان استقبال کرد. هیپکینز در اولین سفر رسمی بین المللی خود به عنوان رهبر نیوزلند، از کانبرا دیدن می کند تا روابط بین تاسمان را تقویت کند. (مارتین اولمن/گتی ایماژ)

این تغییر قوانین گذشته نگر خواهد بود، به این معنی که شهروندان نیوزیلندی که از سال 2001 در استرالیا زندگی می کنند، می توانند بدون دریافت اقامت دائم، مستقیماً برای شهروندی درخواست دهند.

همچنین کودکان کیوی متولد شده در استرالیا در بدو تولد به جای اینکه منتظر بمانند تا 10 ساله شوند، همانطور که طبق قوانین فعلی انجام می شود، تابعیت خواهند داشت.

تخمین زده می شود که بیش از 670000 نفر از ساکنان نیوزلند استرالیا را خانه می دانند و 350000 نفر می توانند از این تغییر قانون بهره مند شوند.

کریس هیپکینز، نخست وزیر نیوزیلند، از این تغییر استقبال کرده و نیوزلند و استرالیا را به یکدیگر نزدیکتر می کند.

هیپکینز در بیانیه ای گفت: “این بزرگترین پیشرفت در حقوق نیوزلندی های ساکن استرالیا در یک نسل است و بیشتر حقوقی را که کیوی ها در استرالیا قبل از لغو آنها در سال 2001 داشتند، باز می گرداند.”

«این تغییرات با دادن حقوقی مشابه به استرالیایی‌های مقیم نیوزیلند به افرادی که تصمیم به اخذ شهروندی استرالیا دارند، تفاوت واقعی و معناداری در زندگی بسیاری از نیوزلندی‌ها و فرزندانشان ایجاد خواهد کرد.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.