شهری در استرالیای غربی در حال آماده شدن برای یک خورشید گرفتگی کامل که یک بار در زندگی اتفاق می افتد

گردشگران در یک شهر استرالیای غربی برای آماده شدن برای این حادثه هجوم آورده اند خورشید گرفتگی کامل قرار است در روز پنجشنبه به ایالت زینت بخشد.

ماه‌گرفتگی بر فراز نینگالو، در ساحل غربی تقریباً در نیمه راه بین پرث و بروم، به کلیت خواهد رسید و باعث می‌شود گردشگران به خلیج اکسموث هجوم بیاورند تا منظره‌ای را که قرنی یک بار مشاهده می‌شود، تماشا کنند.

دولت ایالتی میلیون‌ها دلار به شهر ریخته است تا اطمینان حاصل کند که می‌تواند 3000 بازدیدکننده مورد انتظار از سراسر جهان را حفظ کند.

یک سکوی تماشا در 30 کیلومتری شهر در لیرمانث برای جا دادن هزاران بیننده در یک کارخانه قدیمی فرآوری میگو Kailis راه اندازی شده است. (نه)
استرالیای غربی هفته آینده با خورشید گرفتگی نادری مواجه خواهد شد، یک رویداد ستاره ای که ایالت از سال 1974 تاکنون شاهد آن نبوده است.
آخرین خورشید گرفتگی کامل این ایالت در سال 1974 بود که اکثر آنها فقط یک بار در هر 100 سال اتفاق می‌افتند. (Getty Images/iStockphoto)

جیمز آرچیبالد از Tourism WA گفت: “کار زیادی برای مدیریت این رویداد توسط دولت ایالتی انجام شده است که بیش از 20 میلیون دلار هزینه کرده است تا مدیریت این تجربه را تسهیل کند.”

یک سکوی تماشا در 30 کیلومتری شهر در لیرمانث برای جا دادن هزاران بیننده در یک کارخانه قدیمی فرآوری میگو Kailis راه اندازی شده است.

آخرین خورشید گرفتگی کامل WA در سال 1974 بود، اما معمولاً فقط یک مورد در هر 100 سال یا بیشتر یا صدها سال اگر محدود به یک قسمت از ایالت باشد، وجود دارد.

استادیار کاتارینا میلکوویچ از مرکز علوم و فناوری فضایی دانشگاه کرتین گفت: گرفتگی کامل تقریباً هر سال یک بار اتفاق می‌افتد، اما فقط از “بخش کوچکی از سطح سیاره ما” قابل مشاهده است.

او گفت: “با توجه به اینکه دو سوم سطح ما توسط اقیانوس ها پوشیده شده است، بسیار مکرر است که مسیر کل روی اقیانوس ها می افتد، جایی که مشاهده این رویداد بسیار سخت است.”

به گفته دپارتمان مشاغل، گردشگری، علم و نوآوری، «فرصت نادر» برای مشاهده پوشش کامل، تعقیب‌کنندگان و ستاره‌شناسان از سراسر جهان را به این شهر کوچک کشانده است.

«فرصت نادر» برای دیدن کلی، تعقیب‌کنندگان و ستاره‌شناسان از سراسر جهان را به این شهر کوچک کشانده است. (نه)

با نزدیک شدن به این رویداد، جزئیات بیشتری از جمله مدت زمانی که ایالت در تاریکی فرو خواهد رفت، فاش می شود.

دن هولبروک از دپارتمان مشاغل، گردشگری، علم و نوآوری گفت: «هرچه به خط مرکزی کلیت نزدیک‌تر باشید، تاریکی بیشتری خواهید دید، و در این ماه گرفتگی، ما به دنبال ۶۲ ثانیه تاریکی در مرکز هستیم. .

پروفسور استیو تینگی، مدیر اجرایی موسسه نجوم رادیویی کرتین، از همه خواست تا در مقطعی از زندگی خود به دنبال یک خسوف کامل باشند.

او خاطرات خوبی از دیدن تاریکی کامل در کوئینزلند در سال 2012 و یک تاریکی جزئی در بندیگو در سال 1976 به اشتراک گذاشت.

او گفت: “من به خوبی به یاد دارم که در هنگام کسوف در داخل پنجره ای بودم، جایی که یک درخت صمغ بزرگ در بیرون وجود داشت.”

«هزاران برگ درخت سوراخ‌های کوچکی در خود داشتند که هزاران دوربین سوراخ‌دار را تشکیل می‌دادند و هزاران تصویر از ماه‌گرفتگی را روی زمین پرتاب می‌کردند.

به یاد دارم که عمیقاً در هیبت بودم و فکر می‌کنم این یکی از تجربیات اولیه من بود که مرا به سمت فیزیک و نجوم کشاند.»

ماه گرفتگی در ساعت 11:27 صبح (1:27 بعد از ظهر به وقت شرقی) پنجشنبه آغاز می شود.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.