طوفان ها در حالی که گرما به سمت غرب می رود ، به سرعت دمای متشنج کشور را خنک می کنند

انتظار می رود که موج گرما که در استرالیای مرکزی رخ داده است ، این هفته کاهش یابد ، زیرا طوفان ها به سمت دمای متلاطم به سرعت خنک می شوند.

Weatherzone گزارش داد که کوئینزلند روز گذشته در کانال کانتینر از طریق 47.6 درجه سانتیگراد عرق کرد ، در حالی که Birdsville به 47.6 درجه سانتیگراد رسید.

منطقه مرتع شمال شرقی در استرالیای جنوبی از نظر گرمترین حداکثر در رتبه دوم قرار گرفت و این منطقه به 46.1 درجه سانتیگراد رسید.

مناطقی از نیو ساوت ولز گرم نبودند ، اما با این وجود منطقه غربی غربی این ایالت 43.2 درجه سانتیگراد بود و از مرز 40 درجه سانتیگراد پیشی گرفت.

اسکات موریس ، کارشناس هواشناسی در بیانیه ای گفت: “خوشبختانه چشم انداز دما در هفته آینده برای مرکز استرالیا کمی مهربانانه به نظر می رسد.”

“حداکثر در 30s پایین برای چند روز اول و حتی در 20s بالا قبل از ساخت تا نزدیک به 40C تا پایان هفته آینده.”

آقای موریس گفت: با ایجاد رعد و برق ، رگبار و وزش باد شدید ، گرمای هوا بسیار فروکش کرد و در عرض چند دقیقه دما 12 درجه سانتیگراد کاهش یافت.

وی گفت: “یک جبهه سرد نیز به سرعت در پشت جوی دنبال می شد و یک تهویه هوا خنک تر به وجود می آورد. ترکیبی از آنها نقش مهمی در کاهش سریع دما در این مکان ها داشت.”

“هنگامی که رعد و برق پس از ساعت 3 بعد از ظهر از بالای سر می گذشت ، جیوه در Tibooburra فقط در 15 دقیقه بیش از 10 درجه سانتیگراد کاهش یافت. در جنوب Tibooburra ، White Cliffs در 11 دقیقه تقریبا 12 درجه سانتیگراد کاهش یافت.”

وی گفت که افت دما تنها ویژگی این سیستم نیست.

وی گفت: “همزمان با تغییر وزش باد از شمال غربی به جنوب غربی ، وزش باد 111 کیلومتر بر ساعت در Tibooburra همراه با بادهای پایدار 80 کیلومتر در ساعت ثبت شد.”

در همین حال ، Weatherzone گفت استرالیای غربی در بعدی احساس گرما است.

گرایم بریتین ، کارشناس هواشناسی منطقه هواشناسی در بیانیه ای گفت: “طی چند روز آینده یک جوی در ساحل غربی WA ایجاد می شود ، در نتیجه یک هوای گرم به سمت ساحل هدایت می شود.”

باران در راه برای ایالات جنوبی. 5 دسامبر 2020 (منطقه هوا)

آقای بریتین گفت: “در این مرحله ، جرم هوا در روز گرمترین دما بیش از پرت خواهد بود ، و انتظار می رود که جیوه از برخی از حومه های شرقی بالاتر از 40C باشد.”

“پزشک Fremantle از اوایل بعد از ظهر در مناطق غربی شهر با وزش باد از جنوب غربی ، مقداری تسکین می دهد.

وی گفت: “وزش باد تند و ناگهانی مرتبط با این رودخانه باعث کاهش خنک شدن شبانه در دوشنبه و سه شنبه شب می شود ، زیرا جیوه قصد دارد در نیمه دهه 20 تا حداقل 10 شب هر دو شب گیر کند.”

آقای بریتین گفت که این رودخانه رطوبت به دست می آورد و از چهارشنبه هوای آن شروع به خنک شدن می کند ، در نتیجه دمای روز گرم کمتری خواهد داشت ، اگرچه رطوبت هوا افزایش می یابد.

وی گفت: “مقادیر بیشتری از ابر و تهدید طوفان و رگبار برای جلوگیری از خنک شدن شبانه هر شب از چهارشنبه تا جمعه نیز عمل خواهد کرد.”